Ja het is laat, maar de blauwe plek op m'n been begint nu toch pijn te doen dus ik moet dit ff kwijt. Ter inleiding dit geweldige artikel op nu.nl:
Ik geloof het meteen. Geef mij maar katten. Ik fietste vandaag door de Bennekel (nee is niet handig, klopt), en ik zag een mevrouw met een soort groot uitgevallen konijn aan een riempje bezig met een verwoede discussie met een herdershond. De herder wilde blijkbaar graag met het hondje van de mevrouw "spelen", maar de mevrouw zag dat niet zo zitten. Geinig schouwspel. Echter toen ik er langs fietste richtte de woede van de herder zich op mij. Nu heb ik in zeilwagens wel vaker honden achter me aan gehad, dus tot nog toe was het wel leuk. Tot de hond naar me begon te happen dus... Ik realiseerde me in een flits dat ik mijn anti-honden-device, mijn geliefde Buck 110 "Folding Hunter", niet bij me had.nu.nl wrote:Jongen doodgebeten door eigen pitbulls
Uitgegeven: 4 juni 2005 16:37
SAN FRANCISCO - Een 12-jarige jongen in San Francisco is door zijn eigen pitbulls aangevallen en gedood. Zijn moeder vond de jongen toen ze vrijdag thuiskwam, meldde de San Francisco Chronicle zaterdag.
Waarom Rex en Ella hun baasje aanvielen, is niet duidelijk. De moeder durfde het pand niet te betreden omdat de honden door het dolle waren. Een te hulp geschoten man schoot een van de beesten dood. Buren toonden zich geschokt. "Ze deden anders nooit wat", reageerden ze verbaasd.

En dan heb je toch een probleem. Wat doe je ongewapend tegen een herdershond uit de Bennekel? Toen hij even aan m'n broek had gehangen en in m'n kuit had gebeten had hij me overtuigd dat hij het echt meende. Z'n hoektand was gelukkig net niet scherp genoeg om mijn huidje te doordringen. Ik heb 'm tegen z'n kop geschopt, maar het is lastig om zo'n beest te raken als je op de fiets zit, laat staan echt kracht achter zo'n trap te zetten. Je hoort wel "pok" (geluid van houten hak van lederen herenschoen tegen 5 mm plaatstalen hondenschedel), maar het resultaat is nul. Ik heb ook geen idee hoe hard je zou moeten schoppen om 'm een hersenpudding te bezorgen. Ik ben maar wat harder gaan fietsen en na 2 straten heeft het beest de achtervolging opgegeven. Ik wist dat honden hard konden rennen maar zo hard?
Ik ben blij dat dit op de fiets gebeurde. Te voet heb je geen schijn van kans tegen een hond. Verboden wapenbezit of niet, na het zien van de plek op m'n kuit verlaat ik het huis niet meer zonder m'n Buck.

Literatuur:
Bestel de Buck Folding Hunter
What Would I Do if Attacked by a Dog?