Mr. Bubble wrote:
Blijkbaar gaat 't helemaal mis met Simon. "Leuke ALV"? Als mensen verbaasd reageren op een blijkbaar critische noot van PJ, en een ALV leuk noemen is er iets goed mis.
Een blijkbaar kritische noot? PJ kwam niet uit zijn woorden, sterker nog, zijn dubbele tong zat hem op dat moment dusdanig in de weg dat de hele ALV hem uitlachte, terwijl hij het niet eens doorhad. En verder weet ik niet hoe zwaar jullie het hebben gehad tijdens jullie ALV's, maar zeker een wisselingsALV staat garant voor een hoop ludieke acties, en dat maakt een ALV
leuk.
Mr. Bubble wrote:De ALV's zijn een schijn vertoning, de boel is gezapig en er wordt niet meer corrigerend gewerkt.
Kritiek leveren op een ALV terwijl je zelf er al jaren niet meer bent geweest, dát vind ik een schijnvertoning. Iets met 16 miljoen bondscoaches. In mijn opzicht is het bestuur beter voorbereid op de te komen vragen van de (ondertussen voorspelbare???) ALV. Bovendien zijn er genoeg zaken door de ALV afgekeurd de laatste tijd vanwege ondoordachtheid. Er wordt alleen minder gemierenneukt, wat voorkomt dat je acties krijgt als bij de buren waar de penningmeester drie jaar na zijn/haar afstelling nog steeds de afrekening niet kan afronden, over een afrondingsfout van 2 cent.
Mr. Bubble wrote:Ik bied 1 krat bier voor het TAU lid dat zich op een ALV officieel de mond laat snoeren door middel van een cloothkrans. Ouwe lullen, wie bied er mee?
Het gaat de vereniging absoluut enorm voor de wind. Het aantal gele of rode cloothkransen dat op een ALV wordt uitgedeeld is geen maatstaf voor het succes van een verenigingsjaar.
Mr. Bubble wrote:'t gaat slecht met Simon.
Rob, waar baseer jij dit op? Op het feit dat het volgens Rob J er soft eraan toegaat? Dat de ALV niet zo mondig (of zelfs mierenneukerig) is als vroeger misschien het geval was? Ik zie het niet.
Het enige wat ik zie is dat de animo om iets actiefs te doen bij Simon minder wordt. En daar zijn twee verklaringen voor:
Ten eerste is dat niet iets wat alleen bij Simon is. Alle verenigingen hebben er last van. Het kabinet (en dan vooral Rutte) zorgt ervoor dat actief worden naast je studie erg onaantrekkelijk wordt. En dat begint al bij de 4e klas van het VWO. Dan begin je aan de tweede fase en dat systeem creëert een luiheid en laksheid die er in de jaren daarna (op de universiteit) moeilijk uit is te krijgen. Mensen willen niet meer actief worden, ook weer dankzij de toenemende studiedruk van Rutte.
Ten tweede is er de uitstraling van Simon, en dat is het enige waar ik Rob V enigszins in kan tegemoed komen. De uitstraling van Simon naar niet-leden is stoffig. We zijn weinig vernieuwend bezig. Dat heeft mede te maken met het feit dat het bestuur van afgelopen jaar, met een wel erg lage bezetting (zie punt één), vooral haar taken heeft gelegd in de kernpunten van Simon om te zorgen dat de vereniging draaiende gehouden wordt. Ze hebben geen tijd om exsesief nieuwe dingen te doen of om het jaar extra glans te geven. Daardoor blijven niet-leden weg.
Komend jaar hebben we het 10e lustrum. In een lustrumjaar hebben we traditiegetrouw grotere evenementen dan in een normaal jaar, en dat zal komend jaar ook zeker het geval zijn. Ik hoop door mijn inspanningen als lustrumcommissaris weer een hoop nieuwe mensen te betrekken bij de vereniging en zo te zorgen voor continuïteit. Dit is ook iets wat ik in mijn persoonlijk beleid zal presenteren, moest u op die ALV
aanwezig zijn.
Het gaat niet slecht met Simon, we moeten alleen zorgen dat de continuïteit gewaarborgd blijft en in mijn opzicht is een lustrumjaar daartoe een heel goed middel. En dat heeft
niets te maken met hoe zeikerig een ALV is. Dat heeft te maken met vette activiteiten en daartoe is Simon nog steeds prima in staat.