http://www.dumpalink.com/media/11316175 ... r_Illusion
Als iemand de truc ziet hoor ik hem graag!
Illusies
Moderators: Tycho Graat, KoenP, SamLiebregts
Dirk
Zo deze truuk is slecht zeg... je moet gewoon opletten en je ziet hoe hij het doet. De bovenkant van zijn broek is gestijfd en de onderkant van zijn bovenromp ook. Je kunt hem meerdere keren zien spelen met de plaat ter hoogte van zijn zogenaamde onderbuik. In werkelijkheid zit hij tot zijn knieen in de broek en maar tot zijn borst in de blouse.. Wel een knap staaltje van flexibiliteit en oefening, want je mag echt niet je evenwicht verliezen voor deze oefening. Het krukje dat hij gebruikt op het podium is dan ook gewoon echt nodig om op te zitten omdat hij anders zijn positie niet kan vasthouden. Je kunt echter wel zien dat op dat moment zijn blouse langer is geworden dan daarvoor om zijn echte lichaam te verhullen.
De lastige dingen in deze illusie zijn toch wel de bovenkant van de broek, want hoe zorg je ervoor dat de broek niet alleen in het platte vlak vorm houdt, maar ook in de diepte als je er "even niet in zit". En hoe glip je er even in en uit. Op zich wel te doen als je de achterkant zo maakt dat je het naar binnen kunt duwen en je er als het ware tegenaan kunt gaan staan (je kunt dus voorstellen wat hij achter het doek doet het losmaken en bevestigen van het voorste gedeelt van de broek aan zijn echte ondergoed is). Meer een kwestie van het attribuut hebben dan moeilijk. Een ander lastigheidje is volgens mij het verhullen van de zijaanzicht. Ik denk ook dat een deel van het publiek daarom ook lacht.. volgens mij zien zij toch voor een deel zijn lichaam en lukt de illusie niet helemaal... maar zoals bassie en adriaan altijd zeiden: "altijd blijven lachen"...
De lastige dingen in deze illusie zijn toch wel de bovenkant van de broek, want hoe zorg je ervoor dat de broek niet alleen in het platte vlak vorm houdt, maar ook in de diepte als je er "even niet in zit". En hoe glip je er even in en uit. Op zich wel te doen als je de achterkant zo maakt dat je het naar binnen kunt duwen en je er als het ware tegenaan kunt gaan staan (je kunt dus voorstellen wat hij achter het doek doet het losmaken en bevestigen van het voorste gedeelt van de broek aan zijn echte ondergoed is). Meer een kwestie van het attribuut hebben dan moeilijk. Een ander lastigheidje is volgens mij het verhullen van de zijaanzicht. Ik denk ook dat een deel van het publiek daarom ook lacht.. volgens mij zien zij toch voor een deel zijn lichaam en lukt de illusie niet helemaal... maar zoals bassie en adriaan altijd zeiden: "altijd blijven lachen"...