Heren,
Het is al een aantal keer besproken maar nog nooit uitgevoerd: een agenda op de site met de activiteiten die op het programma staan. Ik heb geen bal verstand van sites bouwen anders had ik het graag gedaan. Voelt iemand zich geroepen?? Het lijkt mij iig handig.
Ciao,
Bas
Agenda op de site
Moderators: Tycho Graat, KoenP, SamLiebregts
He Bas,
Ik ben er mee bezig (geweest). Ik heb het op andere sites van me ook al geimplementeerd, maar voor de Tau-site wil ik het beter/mooier maken.
Idee:
gegroet,
Arjan
Ik ben er mee bezig (geweest). Ik heb het op andere sites van me ook al geimplementeerd, maar voor de Tau-site wil ik het beter/mooier maken.
Idee:
- Item moet datum, tijdstip, omschrijving, categorie, kosten, contactpersoon hebben (weet je nog meer velden die handig zijn om bij een agendapunt te vermelden, laat het weten
- De vraag is, mag iedereen van Tau agendapunten toevoegen, of alleen daartoe bevoegden
- Agenda kan ik omschrijven naar een vcs file, die met outlook geimporteerd kan worden, of zelfs op je mobiel
- weet je nog meer opties?
gegroet,
Arjan
Het aantal velden wat je noemt lijkt me prima!! Verder lijkt me dit een taak voor de schrijver en zou hij alleen bevoegd moeten zijn om de agenda aan te vullen. Ik denk dat het anders al snel een rommeltje wordt. Maar iig goed dat je er mee bezig bent en dan wachten we nog even rustig af.
Goed weekend,
Bas
Goed weekend,
Bas
Idd,
Als extra puntje zou een deelnemerslijst ook handig zijn. Dus dat je voor bv een Tauborrel via de agenda kan inschrijven voor het eten.
Verder moet denk ik het bestuur item's kunnen toevoegen, en per item moet de contactpersoon (lees: organistor(en)) het agendapunt kunnen editen.
Verder lijkt het me prima zoals je het voorstelt, importeren naar outlook is ook vet !!
Fred
Als extra puntje zou een deelnemerslijst ook handig zijn. Dus dat je voor bv een Tauborrel via de agenda kan inschrijven voor het eten.
Verder moet denk ik het bestuur item's kunnen toevoegen, en per item moet de contactpersoon (lees: organistor(en)) het agendapunt kunnen editen.
Verder lijkt het me prima zoals je het voorstelt, importeren naar outlook is ook vet !!
Fred
Die deelnemerslijst was ik idd vergeten te vermelden... Dat was namelijk een van de hoofd redenen waarvoor ik zo'n agenda wilde maken in de eerste plaats. Daar heb ik het volgens mij tijdens de sneekweek ook over gehad. Dan kan iedereen zien wie er allemaal mee gaat.
Wat zou dan het handigste zijn?
Zoals een inschrijflijst? Met het risico dat mensen ook daarop niet inschrijven?
Een ander idee zou zijn dat per activiteit automatisch een lijst wordt gegenereerd van alle tau-leden. Daarbij zouden dan bijvoorbeeld 4 opties kunnen komen te staan waaruit gekozen kan worden
1) Nog niet gereageerd [default]
2) Aanwezig
3) Afwezig
4) Nog niet zeker.
Leden buiten dienst kunnen zich dan (optioneel) inschrijven.
Dit alles zal worden uitgevoerd in PHP/MySQL. De tau-webserver ondersteunt dit al en het werkt gewoon heel fijn. Er zal dan wel (bij het aan/-afmelden voor een activiteit) gebruik gemaakt moeten worden van een username/password combinatie (dus naast de ledenlijst, het forum nu ook een agenda-password). Wellicht dat ik deze wachtwoorden ook uit het forum kan trekken.
Verder wil ik op termijn ook wel een nieuwe ledenlijst maken. Als het bij de agenda goed lukt om VCS-kalender data voor outlook te hacken, dan moet het ook lukken om van de leden-info visite-kaartjes (contact info) voor outlook te maken. Dan hoef je niet meer adressen/nummers over te tikken.
Wat zou dan het handigste zijn?
Zoals een inschrijflijst? Met het risico dat mensen ook daarop niet inschrijven?
Een ander idee zou zijn dat per activiteit automatisch een lijst wordt gegenereerd van alle tau-leden. Daarbij zouden dan bijvoorbeeld 4 opties kunnen komen te staan waaruit gekozen kan worden
1) Nog niet gereageerd [default]
2) Aanwezig
3) Afwezig
4) Nog niet zeker.
Leden buiten dienst kunnen zich dan (optioneel) inschrijven.
Dit alles zal worden uitgevoerd in PHP/MySQL. De tau-webserver ondersteunt dit al en het werkt gewoon heel fijn. Er zal dan wel (bij het aan/-afmelden voor een activiteit) gebruik gemaakt moeten worden van een username/password combinatie (dus naast de ledenlijst, het forum nu ook een agenda-password). Wellicht dat ik deze wachtwoorden ook uit het forum kan trekken.
Verder wil ik op termijn ook wel een nieuwe ledenlijst maken. Als het bij de agenda goed lukt om VCS-kalender data voor outlook te hacken, dan moet het ook lukken om van de leden-info visite-kaartjes (contact info) voor outlook te maken. Dan hoef je niet meer adressen/nummers over te tikken.
Goed plan die vier opties! Misschien ook handig als er voor de organisator(s)/bestuur dan een mail button komt waarbij b.v. alle mensen die nog moeten reageren aangesproken kunnen worden (schop-mail) of mensen die zich wel hebben ingeschreven een mail sturen met de benodigde details!
Keep up the good work
Fred
Keep up the good work
Fred
Ja daar heb je een punt. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan allerlei spam op mijn mail-adres, doordat het adres op de TAU-site staat.
Er is denk geen enkele manier om dat te omzeilen? Bijvoorbeeld dat je moet inloggen voordat je de mail-knop te zien krijgt, zodat de adressen niet "openbaar" op het net staan
Er is denk geen enkele manier om dat te omzeilen? Bijvoorbeeld dat je moet inloggen voordat je de mail-knop te zien krijgt, zodat de adressen niet "openbaar" op het net staan

Inloggen zou kunnen ja... Ik weet alleen nog niet zoveel op inlog-gebied van PHP... Er zal overigens toch ingelogd moeten worden dus moet ik me maar inlezen op dit vlak...
Weet alleen op voorhand dus nog niets over de termijn waarop "TAU-genda versie 1.0" voor het eerst het digitale levenslicht te zien zal krijgen.

Weet alleen op voorhand dus nog niets over de termijn waarop "TAU-genda versie 1.0" voor het eerst het digitale levenslicht te zien zal krijgen.