Geachte leden,
De opdracht waarmee wij de laatste paar weken voor de tentamens in zijn gestuurd, heeft voor mij opnieuw de waarde van uw dispuut bewezen. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat dit reeds nog niet voldoende gebeurt was.
Zoals u wellicht heeft vernomen heb ik een redelijke start gemaakt, om vervolgens al vlug mijn taak om iedere dag nota bene slechts één regel te posten te verzuimen. Dit bewijst voor u uiteraard maar weer eens wat voor een waardeloze feut dit is. Niets meer dan mijn oprechte en welgemeende excuses kunnen u aangeboden worden, welke u hoogstwaarschijnlijk in de wind zult slaan, omdat deze voor u van geen enkele waarde zijn.
Het was u waarschijnlijk allang opgevallen dat ‘posten op het forum’ niet voorkwam in de eerder geposte planning. Dit brengt mij op het eerste verbeterpunt: er ontbrak het een en ander in mijn werkschema. Zo heb ik bijvoorbeeld regelmatig ’s middags een uurtje op het zadel van mijn racefiets gespendeerd, waarop ik ’s avonds die tijd heb ingehaald. Hiervan heb ik zeker geen spijt, de concentratie is nu eenmaal vele malen groter na een sportieve inspanning (
‘mens sana in corpore sano’), maar beter was het geweest om dit van tevoren te verroosteren.
Wat tevens zeer onintelligent van mij is geweest, is om de dinsdag vrij te plannen. Wat kostte het een gigantische moeite om na zo’n dag van totale ontspanning weer op gang te komen. Dit zal ik volgende keer als ik een dergelijke tentamenvoorbereiding plan wel uit mijn hoofd laten.
Als laatste en belangrijkste verbeterpunt van afgelopen week heeft betrekking op de ingang van de planning. Waar ik nu een krappe week van tevoren ben begonnen met intensief studeren, was het misschien beter geweest om één ẚ anderhalve week eerder te beginnen. Deze klassieke fout maak ik keer op keer en ik zal er volgende keer absoluut op toezien dat dit de laatste keer is geweest.
Aan het einde van deze post treft u een zeer korte planning voor komende week aan. Er is gebruik gemaakt van dezelfde kleuren als vorige week en verbeterpunten na de reflectie op afgelopen week zijn doorgevoerd. Zoals u ziet is dinsdag mijn laatste tentamen, waarna u wederom een reflectie van mij ziet verschijnen.