Fotos Zeilweekend
Moderators: Tycho Graat, KoenP, KasVisser
Fotos Zeilweekend
Heel enthousiast hadden wij jullie url opgeschreven zaterdagavond voor onze "super foto". Vol verwachting klopte ons hart toen wij hier heen surfden en helaas onze foto is niet daar.
Hopen dat jullie een leuk weekend hebben gehad!
Groet,
De meisjes van de garderobe
Hopen dat jullie een leuk weekend hebben gehad!
Groet,
De meisjes van de garderobe
Dames wees gerust!
Ik heb zojuist de foto's op de server gezet, dus nu is het nog ff wachten tot Jorn ze op de site zet. En jullie foto zit er tussen. Van een hele hoop is ie mislukt, maar die van de garderobemeisjes zit er volgens mij nog tussen.
Groeten Viske
Groeten Viske
Dag heren!
De foto's zijn erg geslaagd (althans die van Winky, die van Viske zijn we uiteraard ook benieuwd naar). Met plezier denk ik terug aan een heerlijk weekendje waarin we zaterdag lekker hebben gezeild en gefeest, zondag doodsangsten hebben uitgestaan. Toch hebben wij de woeste wind getrotseerd (zij het minder bruut dan Bas en kornuiten).
De Pinten stroomden rijkelijk, het vrouwvolk liet ook van zich horen (tot we ze van ons moesten afslaan) en we hebben de grondprijs van het pittoreske stadje Grou flink laten kelderen
Het was mij een waar genoegen dit mee te maken.
Groet,
Joerik
De foto's zijn erg geslaagd (althans die van Winky, die van Viske zijn we uiteraard ook benieuwd naar). Met plezier denk ik terug aan een heerlijk weekendje waarin we zaterdag lekker hebben gezeild en gefeest, zondag doodsangsten hebben uitgestaan. Toch hebben wij de woeste wind getrotseerd (zij het minder bruut dan Bas en kornuiten).
De Pinten stroomden rijkelijk, het vrouwvolk liet ook van zich horen (tot we ze van ons moesten afslaan) en we hebben de grondprijs van het pittoreske stadje Grou flink laten kelderen

Het was mij een waar genoegen dit mee te maken.
Groet,
Joerik
Uiteraard kom je op de motor niet vooruit met dat weer. Dat is ook de reden dat wij gewoon over het sneekermeer gezeild zijnJasper wrote:Het was dan nog net geen Ivan, maar de wind was met windkracht 8 nog steeds aan de forse kant. Golven van zeker een meter hoog op het sneekermeer. Toen we terug moesten motoren, moest de mast gewoon omlaag omdat we anders niet vooruit kwamen.

Oh ja, en we kregen hem 1 x niet door de overstag waarna we aan lagerwal zijn vast komen te zitten (mijn fout, ik weet 't). Door puur geluk is de boot niet beschadigd, maar er was geen beweging meer in het ding te krijgen. Gelukkig heeft een gast met een ontzettend dikke speedboot ons zijn waterski-koord toegeworpen, dat hebben we om de voorkikker gedaan, en zo zijn we losgekomen. Hij heeft ons een paar honderd meter van de wal af gesleept. Toen zagen we ook dat motoren geen zin had, dus we hebben de zeilen weer gehesen en zijn doorgegaan.
Ik sprak gisteren iemand (een heel ervaren zeiler) die in zo'n situatie bijna hetzelfde was overkomen. Die heeft 'm toen maar door de gijp heen geragd. Dat kan dus wel, maar je moet ontzettend opletten...
Bas,
Je weet inmiddels wel dat ik, om niet nader te noemen reden, geen groot voorstander meer ben van gijpen. Ik heb zelf het wijze besluit genomen dat het met 4 man in de boot, niet verstandig was dergelijke trucs uit te halen, daar ik niet voor de tweede maal dit jaar wilde omslaan.
Verder ben jij natuurlijk onmiskenbaar de held, maar daar was je zelf natuurlijk al lang achter.
Je weet inmiddels wel dat ik, om niet nader te noemen reden, geen groot voorstander meer ben van gijpen. Ik heb zelf het wijze besluit genomen dat het met 4 man in de boot, niet verstandig was dergelijke trucs uit te halen, daar ik niet voor de tweede maal dit jaar wilde omslaan.
Verder ben jij natuurlijk onmiskenbaar de held, maar daar was je zelf natuurlijk al lang achter.

Jasper,
Eerst zeg je:
Dan schrijf je het volgende:
Dit is toch duidelijk de reden en bijt het verhaal zich in zijn eigen staart.
Eerst zeg je:
De reden dat je niet meer gijpt wil je dus niet noemen.Je weet inmiddels wel dat ik, om niet nader te noemen reden, geen groot voorstander meer ben van gijpen.
Dan schrijf je het volgende:
Je haalt dus niet 'dergelijke trucs' (gijpen) uit, omdat je niet wil omslaan......niet verstandig was dergelijke trucs uit te halen, daar ik niet voor de tweede maal dit jaar wilde omslaan.
Dit is toch duidelijk de reden en bijt het verhaal zich in zijn eigen staart.
Over scherp houden gesproken: ik moet je ook nu weer terug"fluiten"...
Ook is het waarschijnlijk bedoeld als opdracht voor Rik. Je gebied hem om jou scherp te houden. Het werkwoord hoort dus in gebiedende wijs te staan.
Dus wat had het dan moeten zijn? "Houdt me scherp"
Net als "weest stil!", "gaat heen!".
De gebiedende wijs hoeft naar mijn weten niet altijd strikt gebruikt te worden. "Sta stil!" mag bijvoorbeeld wel gewoon.
De uitdrukking hier is "scherp houden". Het hele werkwoord is "houden" en niet "houen".hou me scherp
Ook is het waarschijnlijk bedoeld als opdracht voor Rik. Je gebied hem om jou scherp te houden. Het werkwoord hoort dus in gebiedende wijs te staan.
Dus wat had het dan moeten zijn? "Houdt me scherp"
Net als "weest stil!", "gaat heen!".
De gebiedende wijs hoeft naar mijn weten niet altijd strikt gebruikt te worden. "Sta stil!" mag bijvoorbeeld wel gewoon.
Dat heeft volgens mij met gebiedende wijs enkelvoud of meervoud te maken. "Sta stil" is denk ik enkelvoud en "Staat (allen) stil" is meervoud. Als men het tegen een groep of de mensheid in het algemeen heeft dan moet er een "t" achter het werkwoord geplaatst worden.Net als "weest stil!", "gaat heen!".
Om terug te komen op Jasper's "hou me scherp". Als hij daarmee mij alleen bedoelt dan moet het mijns inziens "Houd me scherp" zijn. Bedoelt hij het hele dispuut dan dient hij "Houdt me scherp" te schrijven.