Goedkoop bellen

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
Adams
lid
Posts: 39
Joined: Tue 01 Jun, 2004, 21:16

Goedkoop bellen

Post by Adams »

Heren,

Mijn broer woont sinds kort definitief in London. Nu heeft hij daar een vaste telefoon. Weet iemand hoe je goedkoop kunt bellen naar een vaste telefoon in het buitenland??

Groeten,

Bas
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Bas,

er zijn meerdere opties:

Met computers erbij:
Skype: http://www.skype.com
-Van computer naar zijn telefoon: Zogenaamde Skype-Out 0.017 euro per minuut. (tegoed te boeken met creditcard) Goede kwaliteit en verder niks mis mee, je moet wel vanaf je computer bellen en dus ventueel een headset aanschaffen als de kwaliteit niet zo goed is.
-Van computer naar computer, gratis, soort van msn, maar door de VOIP technologie klinken gesprekken veel vloeiender dan via msn.

Inbellijnen, dus gewone telefoons: ik gebruik er twee:

http://www.1643telecom.nl/index2.php
-Je moet je eigen vaste telefoonlijn aanmelden (er verandert verder niks) je belt 1643 en vervolgens meteen het internationale nummer.
9 cent starttarief, vervolgens per minuut naar een vaste lijn in Engeland 1 cent per minuut en 19 cent naar mobiel.

http://www.belpiraat.nl/index2.php
Deze kun je meteen gebruiken; je draait eerst het nummer, computer zegt wat het kost, totale kosten zijn per minuut: het gebruik van mobiel of vast + deze kosten per minuut, geen starttarief.
Voor engeland is dat:
Engeland (vast) 0900 0198 (0.03 euro)
Engeland (mobiel) 0900 0218 (0.18 euro)
Engeland [0845 rate] (vast & mobiel) 0900 0218 (0.18 euro)
Engeland [national rate] (vast & mobiel) 0900 0218 (0.18 euro)
Engeland [personal] (vast & mobiel) 0900 0218 (0.18 euro)
Ik denk dat dit ongeveer is wat je wilde weten he! Mijn persoonlijke favoriet is skype, ik gebruik het pas kort maar het werkt gewoon als een trein en het is heel goedkoop. Ik ben nog aan het wachten tot er Skype-in in NL gaat komen (kijk maar op die site wat het betekent). En ik hoop dat ze ook een fax-applicatie (=>naar pdf) gaan toevoegen waardoor een mobile office pas echt mobile zou worden. Maar dat terzijde.
Last edited by Jasper on Sat 06 Jan, 2007, 19:30, edited 1 time in total.
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

skype: 2 cent/min
via vaste aansluiting:kan goedkoop via tele2 en soortgelijke bedrijven
via mobiel: ik gebruik 1649 www.bel1649.nl, je belt dan naar een nederlands vast nummer, dat je doorverbindt naar engeland. Je betaald dan 2 cent/min ofzo aan 1649 en je betaald voor het bellen naar vast in nederland. Dit laaste kan vaak nog wel via de bundel of met een goedkoop abonnementje via internet.

jasper was me voor
Adams
lid
Posts: 39
Joined: Tue 01 Jun, 2004, 21:16

Post by Adams »

Thanx #held

Dit is precies wat ik bedoelde.

Groeten,

Bas
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Hee Jorn en of Bas,

Is het niet mogelijk om een Tau-adressen boek te maken dat meteen in Skype kan worden ingelezen (ik meen dat dit hetzelfde is als een V-card). Je installeert het (Skype) dan gewoon en door deze lijst te importeren kan je meteen iedereen gratis (of bijna gratis) bellen. Veel goedkoper dan veel contact dat nu nog mobiel gaat. Dingen worden sneller geregeld en de drempel gaat omlaag + je hebt meteen van iedereen het nummer zonder dat lange overgetik van adressenlijsten.

Ik hoor het wel, ik meen dat dit ook een bijzonder mooie taak is voor de huidige schrijver om mensen aan te sporen dit te geven / de actualiteit van het adressenbestand te controleren. Jullie kunnen hierbij dan een adviserende rol spelen welk programma voor dit bestand gebruikt dient te worden.

Chau, Jasper
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Is het niet mogelijk om een Tau-adressen boek te maken dat meteen in Skype kan worden ingelezen (ik meen dat dit hetzelfde is als een V-card).
ja natuurlijk kan dat. Ik heb er ook geen moeite mee als iemand dat maakt. Iets voor jou, Jasper? En kom niet aan met het smoesje dat je niet weet hoe je dat moet maken, dat weet ik immers ook niet.

Bas
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

ik meen dat dit ook een bijzonder mooie taak is voor de huidige schrijver
Gevonden, hiervoor is het bestuur natuurlijk ook
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Post by Pieter »

Post Reply