STOP! Ik heb uw naam niet verst-AH-AH-AaaaH-nnn!

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Pieter Teunissen, Justin van den Hurk, KasVisser

Post Reply
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

STOP! Ik heb uw naam niet verst-AH-AH-AaaaH-nnn!

Post by Peter-Jan »

Ondanks het meestal domme lui zijn, hebben enkele voetbal hooligans toch weer een mooie discontinuiteit in ons wetboek gevonden.
[elsevier.nl] donderdag 16 maart 2006 00:15

'Ombudsman: betere controle gedrag ME'ers'

(Novum) - Het gedrag van leden van de Mobiele Eenheid (ME) moet beter te controleren zijn. Dat stelt de Nationale ombudsman in een brief aan minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD). Ombudsman Alex Brenninkmeijer doet zijn oproep na een klacht van twee supporters van FC Utrecht. Dat schrijft Trouw donderdag.

Een van hen werd voor de wedstrijd Ajax-FC Utrecht in 2002 driemaal met een wapenstok geslagen omdat hij na een charge een ME'er om zijn naam zou hebben gevraagd, schrijft het dagblad. Alle geüniformeerde politiefunctionarissen zijn verplicht om zich desgevraagd te identificeren tegenover burgers. ME'ers zouden dit meestal weigeren vanwege de hectische omstandigheden waarin zij opereren.
Weer mooi dat daar in Nederland überhaupt over gelult wordt. De ME wordt niet voor niks ingezet; Andere personen zijn dan al ruimschoots "het boekje" te buiten gegaan en dan zou de ME zich er wel aan moeten houden #huh ?
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Ik ben het er anders wel mee eens.... zodra een ME'er vriendelijk gaat vragen of je wellicht het niet erg zou vinden wat verderop te gaan staan... dan moet je achteraf kunnen controleren wie dat was... zo'n persoon moet onmiddelijk ontslagen worden!!

Slaan moeten die lui... we betalen ze niet om leuk te chitchatten of om vragen te stellen... voor je het weet gaan ze nadenken over beroepsethiek en dan kun je het echt schudden. Gewoon slaan als wij daar de opracht toe geven... meer hoeven ze niet te doen! Aan de andere kant... met van die grote nummers achterop.. dacht geeft wel de mogelijkheid tot tactisch spel... een Van Basten langs de kant om de ME te coordineren... kunnen we straks meer dan 1 team afvaardigen naar het WK... hebben we leuke tv tijdens en na de voetbalwedstrijd....

wie weet wil de ME zelfs wel overstappen op ouderwetse en oranje helmpjes... wie weet
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Als ze nou op die gummy-knuppel een nummer zetten, en dat dan met een redelijk duidelijk profiel, dan kan de meneer of mevrouw de ME-er altijd achterhaald worden. Als je nummer 00721672 op je voorheoofd hebt staan, dan heeft meneer 00721672 je dus een knal voor je kop gegeven #koning
Post Reply