Islamitische Universiteit Rotterdam

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Tycho Graat, KoenP, SamLiebregts

Post Reply
Jorn
lid

Islamitische Universiteit Rotterdam

Post by Jorn »

Een stukje uit het NRC van afgelopen zaterdag. De titel trok mijn aandacht en sceptisch begon ik te lezen. De titel was "De waarheid is van ons". Het complete artikel (twee pagina's) heb ik nog thuis liggen. De geinteresseerde kan het lezen.
Akgündüz (rector magnificus) wees een Arabische zakenman uit Amsterdam terecht die hem vroeg: "Waarom heeft u deze universiteit opgericht? Het wemelt hier van de vijanden van de Islam, we moeten tegen ze strijden!" "Ik vroeg hem waar hij vandaan kwam" zegt Akgündüz. "Uit een Arabisch land, zei de man. Waar woon je nu? Amsterdam. Ben je gelukkig in Amsterdam? Ja, ik ben gelukkig. Hoeveel jaar woon je al daar? Dertig jaar. Oké. Hoeveel ongelovigen heb je al vermoord? De mond van de man viel open." Akgündüz vervolgde: "U kent de Islam niet. U verklaart Nederland tot 'gebied van de oorlog'; dan heb je volgens de koran twee opties: je verlaat het land onmiddelijk en gaat terug naar een moslimland, of je verklaart de oorlog en begint niet-moslims uit te moorden." Dit is het soort onwetendheid dat de Islamitische Universiteit zegt te willen bestrijden. "Als een moslim accepteert in een niet-moslimland te wonen", zegt Akgündüz, "dan moet hij de plaatselijke wetten volgen. Dat is een bevel van God. Toch kunnen we volgens ons geloof leven. Bijvoorbeeld: ik sta overspel van mijn kinderen niet toe, ik sta mezelf en mijn familie geen homosexsualiteit toe, maar anderen kan ik het niet verbieden."
Arjan
lid

Post by Arjan »

Ja Jorn, wat moeten we hiermee,.... Ik verwachtte zeker nog een smeuige uitsmijter waarin je voer voor een mooie discussie zou leveren...

Dus: wat is jouw stelling in deze!?
Jorn
lid

Post by Jorn »

Arjan, ik heb het artikel in eerste instantie niet gepost als ingang voor een discussie maar als kennisgeving. Iemand die geinteresseerd is, kan op zoek gaan naar het artikel of bij mij het krantenknipsel krijgen. Mocht ik er in eerste gedachte een discussie van hebben willen maken, had ik het onder een ander deel van het forum geplaatst en inderdaad met een pakkende 'uitsmijter'. #fidel Mocht er toch een discussie ontstaan over dit item, is het ook mooi meegenomen. #puh

Jorn
Post Reply