Bling Bling

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Tycho Graat, KoenP, SamLiebregts

Post Reply
Jasper
lid

Bling Bling

Post by Jasper »

Ja mensen, het is tentamenperiode, oftewel de ultieme tijd om onzin dingen te doen en nu heb ik er weer een gevonden. De moving avator. Ja ja.

Om de schijfruimte hoef je het niet te laten, het is een programma van 28 kb, je download dit programma van de tauserver en dan gooi je een x aantal plaatjes erin, je zet de intervaltijd en al dan niet loopen en je drukt op de knop en wallaaaa...

Image
Image

Als je onder de 10 kb blijft kan je hem bij je eigen naam zetten.

http://tauserver.wtb.tue.nl/jasper/forum/UnFREEz.exe
Arjan
lid

Post by Arjan »

Vrolijke vriend: dat bestaat al zolang het internet bestaat!!!

Bij "vakmensen" staat het bekend als: "animated GIF". Elk zichzelf respecterend tekenprogramma (zelfs nog DOS-gebaseerde programma's) kan dit soort werk afleveren.

Het 'nadeel' is inderdaad wel dat het forum een maximum stelt aan de grootte van de avator (wellicht om te behoeden dat kereltjes als jij een hele speelfilm in een animated GIF gaan klussen.... #puh )

PS: ook leuk is het dat GIF ook al jaren transparantie ondersteund, zo zou je die witte vlakken in jouw roterende zwaluw transparant kunnen maken. Want nu ziet het er gewoon te simpel uit.... #koning
Mo/ren
lid

Post by Mo/ren »

Oh James, het is geweldig, het is werkelijk uniek. En dat voor maar 28 kb. En weet u wat, als u NU belt, dan doen we er gratis een plaatje bij. Dat is toch werkelijk ongehoord mensen. Bel dus nu direct.... #blond #vinger
Vandorp
lid

Post by Vandorp »

Inderdaad, dit is zo oud als Methusalem. Persoonlijk vind ik het storend als er te veel op een website beweegt. Ons visuele systeem is er op gebouwd om zeer efficient bewegende dingen te registreren (handig als er vanuit je ooghoek een beest op je af komt rennen).

Bewegende plaatjes vallen dus enorm op. Dat was natuurlijk ook jouw doel, maar het probleem is dat je moeilijk je aandacht bij de tekst kan houden. Een bewegende smiley kan nog wel, maar met dit soort plaatjes wordt dit forum echt een kermis #zwaai

Ik geef Arjan gelijk, zorg eerst maar eens voor nette transparantie, en zorg dat die staircasing in je plaatje verdwijnt.
Jasper
lid

Post by Jasper »

OK, het leidt misschien een beetje af en ik moet het nog fine-tunen, maar voor een leek als dat ik ben is het al heel wat #knipoog

Nu ik trouwens alle internet-goeroes tegen het zere been heb gestoten, kunnen jullie ook even commentaar geven op mijn web-log stagesite, verbeteringen enzo zijn welkom

http://www.winkes.web-log.nl

Trouwens BvD, met het prgramma taufotolite, kan ik dan (als ik dat wil) een album opnieuw generen, met bijvoorbeeld bredere plaatjes, krijg ik dan geen rare foutmeldingen of moet ik eerst het oude spul verwijderen?
Dirk
lid

Post by Dirk »

Op mijn pc is je background een vies groen/blauw kleurtje... is dat met opzet?
Vandorp
lid

Post by Vandorp »

Dirk wrote:Op mijn pc is je background een vies groen/blauw kleurtje... is dat met opzet?
wiens plaatje bedoel je?
Vandorp
lid

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Trouwens BvD, met het prgramma taufotolite, kan ik dan (als ik dat wil) een album opnieuw generen, met bijvoorbeeld bredere plaatjes, krijg ik dan geen rare foutmeldingen of moet ik eerst het oude spul verwijderen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Jasper
lid

Post by Jasper »

Op mijn pc is je background een vies groen/blauw kleurtje... is dat met opzet?
Je zult naar alle waarschijnlijkheid dezelde "vies groen/blauwe kleur" aantreffen in de Argentijnse vlag, ja het is dus opzet. Natuurlijk kunnen de instellingen van je monitor een vertekend beeld geven
Dirk
lid

Post by Dirk »

Ehm... ja... mijn monitor maakt er inderdaad een hele andere kleur van dan de kleuren op de Argentijnse vlag.

Excuses Bas, het ging over de site van student Winkes.. dat had ik er wel even bij mogen zetten!
Post Reply