stenen omgooien

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Tycho Graat, KoenP, SamLiebregts

Post Reply
Vandorp
lid

stenen omgooien

Post by Vandorp »

Heren,

We kunnen 1000 euro verdienen als we voor vrijdag die duffe stenen omkieperen. #koning Iemand een creatief idee?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009254.html
Geenstijl wrote:Een stompzinnig record dominostenen omver laten vallen, heeft een huismus het leven gekost. Het overigens met uitsterven bedreigde vogeltje was per ongeluk de gymzaal binnen gevlogen waar ruim vier miljoen stenen klaar staan om vrijdag voor het campingvolk van SBS om te vallen. Televisie voor wie normale televisie toch wat te ingewikkeld is. Met een bord vreten op schoot naar vallende steentjes kijken... Enfin, het vogeltje had geen boodschap aan dit klapvee en besloot op eigen houtje alvast 23.000 steentjes om te leggen. Dit tot woede van de organisatie, die meteen de ongediertebestrijding erbij haalde om het diertje vol te pompen met lood. Wat een laffe kudtstreek. In de hoop meer kijkcijfers te trekken, werd ook nog even een persberichtje uitgedaan. En dat hadden ze bij SBS beter niet kunnen doen. Laten we van SBS eens aangeschoten wild maken. Wij loven 1000 euri cash uit voor diegene die voor vrijdag minimaal een miljoen van die kudtsteentjes weet om te flikkeren. Geen grap, kom met beeldbewijs, flikker die dingen om en wij zullen ongezien 1000 euri overhandigen. De mus had gelijk!
nu.nl wrote:LEEUWARDEN - Een mus heeft maandagochtend een poging gedaan het wereldrecord dominostenen omgooien te verbeteren. Het vogeltje was het Frisian Expo Centre (FEC) in Leeuwarden binnengevlogen en trof daar meer dan vier miljoen opgezette steentjes aan. Waar de organisatie van het zogenoemde Domino Day de steentjes pas vrijdag door zangeres Anastacia wil laten omgooien, was de mus al begonnen.

"De mus heeft 23.000 stenen omgegooid. Gelukkig hebben we 750 beschermingen ingebouwd, anders konden we de wereldrecordpoging vergeten", aldus de geschrokken bedenker Robin Paul Weijers van Domino Day 2005.

Toen de mus in een stil hoekje van het FEC ging zitten heeft een medewerker van Ware Care faunabeheer maandagochtend met luchtbuks een einde gemaakt aan het leven van het vogeltje. Het huidige wereldrecord werd in 2004 door Weijers gezet met 3.992.397 omgegooide stenen. Bij de poging vrijdag in de Friese hoofdstad wordt geprobeerd 4.321.000 stenen te laten vallen.

Beloning

De actie van Ware Care faunabeheer is bij sommige mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Zo looft bijvoorbeeld de weblog Geenstijl een beloning uit van 1000 euro voor degene die voor vrijdag één miljoen dominostenen kan omgooien.
Jasper
lid

Post by Jasper »

Simpel, aardgaskraan saboteren.

Met deze temperaturen gaan al die suffe bouwers zo erg bibberen dat ze geen steen meer kunnen zetten. Vervolgens kunnen we wel een Delmag D200 of een Hera blok regelen en dan is het zo gedaan. (Dit zijn huge kick-ass diesel heiblokken).

Delmag D200=> 20 000 kg slaggewicht, valhoogte maximaal 3.4 m, 36 slagen per minuut.
Knalfeestje.
Image
Mo/ren
lid

Post by Mo/ren »

Op zich leuk, zo'n hei-blokje...maaruh, kun je die voor 1000 euro lenen???
Arjan
lid

Post by Arjan »

He Van Dorp, zou deze zaak net zo geseponeerd worden als die Donald Duck van jou?
Guest

Post by Guest »

Ongeloof, verbazing en compleet onbegrip overspoelde mij toen ik het betreffende bericht las op nu.nl

Twee, jawel, twee bijzondere opsporingsambtenaren van respectievelijk de Dierenbescherming en de provincie Friesland zijn belast met het onderzoek naar de dood van de mus.

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt daar in het noorden. De claim is dat het een bedreigde vogelsoort betreft en dat er niet zonder vergunning op het beestje geschoten had mogen worden. Daarbij komt het feit dat het beestje alleen wat steentjes had omgegooid en dat elke willekeurig bouwer die struikelt ook niet meteen wordt afgeschoten. Hoewel ik van mening ben dat dat geen kwaad zou kunnen is dit niet echt een treffende vergelijking dunkt me.

Het meest debiele is echter dat er ZEVEN!!! organisaties betrokken zijn bij de dood van een mus....... Hallo!!!! Zelfs de Duitse dierenbescherming heeft een klacht ingediend bij televisie-zender RTL.

Als al die omhooggevallen geitenwollensokkentypes nu eens hun tijd, geld en moeite gingen steken in het bestrijden van gereformeerde christenfundamentalisten.....!!!

En een of andere mongool heeft, om de volledige seniliteit van onze medemens te bewijzen, de arme mussendoder op zijn beurt met de dood bedreigd.

Arme, arme, arme verschrikkelijk idiote Hollanders...

Trouwens, de beloning voor het voortijds omgooien van de stenen is door Ruud de Wild op € 3000,- gezet!!!
Jannis!!!

Post by Jannis!!! »

Die hierboven was van mij trouwens.... #puh

Groetl Jannis
Mo/ren
lid

Post by Mo/ren »

Laten we eerlijk zijn, ieder van ons had die mus persoonlijk de nek omgedraaid. Maar die sukkels gaan een pers-bericht uitbrengen omdat ze hopen op die manier meer aandacht voor hun debiele steentjes te krijgen. Iets met 'wie de bal kaatst....'.
Dirk
lid

Post by Dirk »

Knap stom dat ze het naar buiten brengen! Had het beest de nek omgedraaid en ook een ieder die het naar buiten wilde brengen... dan hadden ze geen enkel probleem gehad. Had desnoods gezegd dat het beestje tegen een dominosteen was aangevlogen of dat het spontaan duizelig werd van alle kleurtjes .. wellicht dat het zich doodschrok van alle lelijke koppen van de mensen die er rondlopen of de stank die ze met zich meedragen. Maar om te denken dat je op deze manier leuk het nieuws haalt dan ben je toch echt een mongool... bevestigd wel mijn idee van het daar gemiddelde aanwezige IQ!
Joerik
lid

Post by Joerik »

treffend:

Image
Vandorp
lid

Post by Vandorp »

Jasper, wat ben je van plan met dat heiblok? Een voor een al die steentjes in de grond rammen? Dan vind ik die kerels die ze met bladblazers hebben aangetroffen in de buurt van het gebouw een stuk slimmer #fidel Maar Jasper jij bent toch thuis in de spud-guns? Wat dacht je er van om eerst een raam in te schieten met een bevroren aardappel, en dan een paar salvo's stuiterballen naar binnen rangeren?

Dirk, ik vind 't briljant dat ze 't naar buiten hebben gebracht. Deze rel zorgt voor een geweldige publiciteit (weliswaar negatief, maar media-exposure is media-exposure) dus ik denk dat dit de best bekeken domino-dag ooit wordt. Zelfs CNN had er een item over. Die reclameblokken zullen worden verkocht via Sotheby's
#koning
Jasper
lid

Post by Jasper »

BvD zoals je weet, weet ik iets meer van Heiblokken af dan de gemiddelde persoon. Ik ben zelf een tijd terug naar een hei-site geweest waar ze met een 5 tons blok aan het heien waren. Je ziet dan letterlijk een golf door de grond gaan, die na een aantal meters wel uitdoofd maar mijns inzien moet een 20 tons blok een schokgolf die net groot genoeg is teweeg brengen.

Trouwens waar een wil is is een weg hoor, als je wil dan kan je volgens mij zo op een dergelijk dak landen met een parachute. Boor een klein gaatje in het dak en laat daar een aantal stuiterballen los. Toegegeven, het heeft een hoog Mission Impossible gehalte, maar je moet wat natuurlijk, voor bijna 5000 euro inmiddels. Ik zou het zo doen, easy in easy out. Natuurlijk niet meteen de ballen laten vallen maar gewoon de nacht voor de uitzending en dan via een simpel tijdmechanisme (draad, rails, kaars, ballen).

Pyrotechnisch kun je natuurlijk nog verder gaan, maar daar ga ik hier inderdaad niet op in, je weet vast nog wel wat er toen met een stel Rotterdammers is gebeurd met de Red Bull Air Race.

Of gewoon, een vakantiehuisje (ja daar zitten die bouwgekken) binnensluipen en ze allemaal vastbinden. Vervolgens verkleed als die lui in de bus mee en op het moment dat je door de luchtsluis binnen bent. Als een gek rond gaan rennen, flashbangs, smokebombs, the usual en dan snel door een nooddeur naar buiten.

Balen is dat je het ook nog moet filmen, dus moet je eigenlijk dit doen. Niemand rent op een heli af, de wieken doen gewoon teveel pijn daarom. Dus mini RC heli, minicamera eronder, kost je minder dan 600 euro. Ergens een ruit eruit liften naar binnen vliegen en even overal overheen vliegen, de luchtstroom doet voldoende.
Image

Wat mij trouwen een prachtige practical joke voor volgend jaar lijkt, mocht het (god behoede ons) weer zover komen. Een (of meer #duivel) brandmelder ophangen met daarin een op afstandbestuurbare klep die dan tijdens de uitzending een grote voorraad stuiterballen vanaf het dak loslaat. Drama-tv pur sang.

Bouwers huilen, Hans Kraay over de zeik, die loser die het allemaal organiseert in de stress. #goed

Oh ja ik wil even voorop stellen dat ik geen plannen heb hoor...
Arjan
lid

Post by Arjan »

Volgend jaar dus een raam eruit liften, en een roedel ganzen naar binnen mikken!
Jasper
lid

Post by Jasper »

Nee, vannacht zag ik het licht!

Best knap want het was pikkedonker.Gewoon als sinterklaas naar binnen gaan met een stel pieten. De kans dat je binnen komt is redelijk groot, gewoon een paar pakjes van de sponsor meenemen. Als je dan binnen bent moeten de pieten gewoon gaan strooien/gooien met snoepgoed. Volgens mij kunnen ze je wettelijk niks maken. Maar zeker weet ik dat niet.
Joerik
lid

Post by Joerik »

het wordt steeds leuker:

http://www.dominomus.com/

Er doen nu zelfs verhalen de rondte dat er 2 minuten stilte gehouden gaat worden tijdens de uitzending van domino d-day! Hilarisch! Zou de mus ook een staatsbegrafenis krijgen? Met als grafsteen een gegraveerd dominosteentje?
Jannis
lid

Post by Jannis »

Een mus die door een dergelijke speldenprik zo'n landeljike discussie veroorzaakt, moet wel een reïncarnatie zijn van Pim Fortuin.

Zelfs na zijn dood weet hij Neerlands grootste denkers duidelijk te maken dat we een stel idioten zijn, vleugellam geworden door bureaucratie en het poldermodel. #held

Hij zou het zo gewild hebben...
Jasper
lid

Post by Jasper »

Image
Jasper
lid

Post by Jasper »

Sabotagepoging Domino Day verijdeld
Uitgegeven op zaterdag 19 november 2005 om 15:51:54

(Novum) - Een beveiliger van het Friesland Expo Centre in Leeuwarden heeft vrijdag een poging verijdeld om Domino Day te saboteren. Twee mannen uit Eindhoven probeerden negentien muizen in een pizzadoos naar binnen te smokkelen, meldt de Friese politie zaterdag.

De mannen verklaarden tegenover de politie de wereldrecordpoging te hebben willen saboteren, omdat de laatste dagen 'veel aandacht' werd besteed aan een mus die werd doodgeschoten tijdens de voorbereidingen van Domino Day. Het musje gooide maandag 25 duizend stenen om en bracht daarmee volgens de organisatie de recordpoging in gevaar.

De weblog Geenstijl loofde na het doodschieten van de mus duizend euro uit voor de persoon die minstens één miljoen dominosteentjes zou omgooien. Radio-dj Ruud de Wild van Radio 538 verhoogde de beloning met drieduizend euro uit eigen zak.

De mannen van 21 en 24 jaar hadden zich met drie pizzadozen bij de ingang gemeld. In de dozen zouden pizza's zitten die waren bestemd voor de organisatie van Domino Day. Bij controle trof een beveiligingsmedewerker in een van de dozen muizen aan. De Eindhovenaren zijn na verhoor vrijgelaten.

De wereldrecordpoging is vrijdag geslaagd. Ruim 4,1 miljoen stenen vielen om, waarmee het oude record van 3,9 miljoen stenen werd gebroken. SBS 6 meldt dat gemiddeld 2,4 miljoen mensen naar de uitzending hebben gekeken.
Ok wie missen we?
Jasper
lid

Post by Jasper »

J kan het niet zijn die had nog iets anders lopen
Meesteroplichter Rob J. moet de Nederlandse Staat een kleine miljoen euro betalen. Dat heeft het gerechtshof in Leeuwarden bepaald.
Joerik
lid

Post by Joerik »

En ook deze was weer treffend:

Image
Post Reply