Pioneer Pure Malt

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Pioneer Pure Malt

Post by Geert »

Wat ik vandaag toch tegenkwam op Marktplaats...

Speakers gemaakt van oude whiskyvaten
Ga achterover zitten en beleef het geluid van Pure Malt speakers, een innovatief speaker concept van Pioneer. Deze speakers zijn gemaakt van 100 jaar oude, wit eiken, whiskey vaten. Het hout heeft de whiskey opgenomen, waardoor een karakteristiek zachte en rijke akoestiek ontstaat. Elke speaker set is uniek.
Zou het ook lekker ruiken? #puh
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Post by Eggie »

hahaha wat een mooie blaat!
User avatar
Bastian
lid
Posts: 355
Joined: Thu 10 Jan, 2008, 1:46

Post by Bastian »

haha, wat een conjo en hij wil er nog 250,- per stuk voor hebben ook #puh. Daar kun je een complete Opel Frontera voor kopen #smile
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Post by Geert »

Als ik geen student was geweest had ik hier graag 250 euro voor neergeteld! Hout met een leeftijd van honderd jaar heeft vele malen betere akoestische eigenschappen dan jong hout, wat nog niet is uitgewerkt. Om hiervan een speaker te maken vind ik een gaaf concept en ik verwacht dat het verschil met 'jongere' boxen zeker hoorbaar is.

Dat dit natuurlijk helemaal niks heeft te maken met de voorgaande functie van whiskyvat, heeft de marketingafdeling van Pioneer niet helemaal goed begrepen...
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Geert wrote:Hout met een leeftijd van honderd jaar heeft vele malen betere akoestische eigenschappen dan jong hout, wat nog niet is uitgewerkt. Om hiervan een speaker te maken vind ik een gaaf concept en ik verwacht dat het verschil met 'jongere' boxen zeker hoorbaar is.
MDF klinkt nog beter.
Post Reply