Dit gaat te ver

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Dit gaat te ver

Post by Joerik »

User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Olaf »

-1
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

3FM-dj's voeren actie voor Comic Sans
Laatste update:  1 juli 2011 10:30 info
AMSTERDAM - Het lettertype Comic Sans is niet het meest geliefde lettertype. Ten onrechte, vinden 3FM-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga van de Coen en Sander-show.

Het is de tweede keer dat de dj's aandacht vragen voor Comic Sans. Dit volgens hen 'guitige, olijke lettertype' werd in 1994 door Microsoft ontworpen. Het moest een 'casual lettertype voor informele documenten' zijn. Dat lukte; al snel werd het een populair lettertype. Door het overgebruik heeft het echter nogal wat tegenstanders verzameld.

Swijnenberg en Lantinga vinden Comic Sans 'het meest fantastische lettertype op aarde'. "Ooit kreeg je een punt extra als je er je werkstuk mee opleukte, tegenwoordig is er geen buurtkrant meer die zich eraan waagt", aldus de dj's. De Nationale Comic Sans Dag moet daar verandering in brengen.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Deze kreeg ik laatst van iemand doorgemaild. Of hij echt is of niet weet ik niet, maar hij is wel mooi:
Image

Dit vond ik een hele aparte (en die is echt, ik verzeker het jullie). Deze brief heeft mijn moeder recent meegekregen uit een Frans ziekenhuis nadat ze haar hadden opgenomen ivm haar hart (nu is alles weer oke trouwens):
Image
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Achter elke zin 1 of meerdere vraagtekens, ook al zo'n teken van infantiliteit.

Bij die brief suggereren ze bijna dat het iets leuks is om opgenomen te worden Bas. Voor een kinderfeestje is zoiets ideaal maar wellicht dat ze bij l'hospital iets anders moeten overwegen.
Post Reply