Nieuwjaarsdiner

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vgiers
lid
Posts: 194
Joined: Sun 16 Jan, 2011, 16:04

Nieuwjaarsdiner

Post by Vgiers »

*Moderator edit: Elke vorm van welsprekendheid ontbreekt. Het voldoet niet aan de standaard die wij nastreven op het discussieforum.
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Zucht. Les één: Zorg, vóórdat u iets publiceert op enigerlei wijze (zoals, maar niet beperkt tot, e-mail, brief, web, dit forum) voor een correcte spelling alsmede grammatica. Maakt u daarbij gebruik van alle tot uw beschikking staande hulpmiddelen, zoals daar zijn; woordenboeken, de taaladviesdienst, uw collega's, vrienden en kennissen, desnoods de spellingscontrole van uw tekstverwerker.

Gebrekkigheid van het door u genoten onderwijs, danwel een persoonlijke afwijking zoals dyslectie of een kwaadaardige variant van stompzinnigheid, strekt u in geen geval tot onttrekking aan deze fatsoensnorm.
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Post by Eggie »

Ik neem aan dat de bedoeling van uw schrijven is dat degenen die er niet bij waren op de hoogte worden gesteld van wat ze hebben gemist. Als ik er niet was geweest had ik nu niet het gevoel dat ik erbij had moeten zijn...
Kutfeut #1 wrote:Na de amuse volgde nog een soep, visgerecht, vleesgerecht en afsluitend een dessert
Een kortere samenvatting van hetgeen u geserveerd kreeg is niet denkbaar, kort van stof zijn kunt u dus in ieder geval.
Kutfeut #1 wrote:Voor elk gerecht werd een bijpassende wijn geserveerd
Does the Pope shit in the Vatican?

Meer woorden ga ik hier nu niet aan vuil maken.
User avatar
Mexicano
lid
Posts: 444
Joined: Thu 16 Apr, 2009, 12:24
Location: Eindhoven

Post by Mexicano »

Serieus, diep bedroevend, het niveau is nog slechter dan Jip & Janneke taal, als er had gestaan dat we naar de McDonalds waren geweest misschien nog enigszins lachwekkend, maar dit droog leesvoer is echt om te huilen.... #nietgoed #huh
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Feut van Giersbergen,

zie deze opdracht als het schrijven van een sollicitatiebrief. Zoals ik uit onze gesprekken, tijdens de voorbereidingen van het diner, heb geleerd wilt U immers graag aangenomen worden binnen het dispuut.

Een duidelijke opbouw van uw schrijven in alinea's en een spattend enthousiasme over hetgeen U schrijft lijkt me daarbij onmisbaar. Regel voor regel schrijven, de zogenaamde "en toen" opbouw, hebben ze U waarschijnlijk al op de basisschool ontraden. Mocht U slecht kunnen spellen; de spellingscheck van Word haalt zeker 90% van Uw spelfouten eruit. Begrijp me niet verkeerd; de dingen die U schrijft zijn niet slecht, enkel de opbouw, daarnaast bent U zeer summier over de inhoud van het diner (datgene waar het om draait).

Ik verwacht eigenlijk dat U, met z'n drieën, een waardige beschrijving van het diner maakt. De tijd die hierin gaat zitten valt in het niet bij de tijd die Chef Wismans, Chef Eggermont en ikzelf hebben gestoken om U een fatsoenlijke maaltijd voor te schotelen.

Ik zie Uw schijven hier graag tegemoet.
Post Reply