Heeft iemand de film Fahrenheit 9/11 in bestandsvorm? Als je hem hebt, laat hier even een berichtje achter en zet de film maar op de tauserver, pluk ik hem er daar wel weer vanaf.
Alvast bedankt!
Jorn
Gezocht: Fahrenheit 9/11
Moderators: Tycho Graat, KoenP, SamLiebregts
De tentamens zijn alweer bijna afgelopen, er komt weer leven in het forum!
Ook ik wil de film gaan bekijken, ik dacht dat hij nog draaide in de bioscoop. Is ook wel leuk om hem in de bios te kijken.
Over de server gesproken. We hebben op de simonserver een directory(800 mb geloof ik) en ze hebben ruimtegebrek op die server. Nu we een eigen bak hebben kan dit overgehelveld worden. Ik heb het geprobeerd, maar mij lukt het niet. Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling en kan alleen de beheerder het
Dus zouden jullie(Bas of Jorn) dit kunnen bewerkstelligen?

Ook ik wil de film gaan bekijken, ik dacht dat hij nog draaide in de bioscoop. Is ook wel leuk om hem in de bios te kijken.
Over de server gesproken. We hebben op de simonserver een directory(800 mb geloof ik) en ze hebben ruimtegebrek op die server. Nu we een eigen bak hebben kan dit overgehelveld worden. Ik heb het geprobeerd, maar mij lukt het niet. Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling en kan alleen de beheerder het

Goed idee. Vraag: wat heb je geprobeerd, en wat werkte er niet? Andere vraag: wat wil je eigenlijk precies? De "algemene tau account" (met username tau) is gedisabled. Reden: het is beter als elke file een eigenaar heeft, dan is namelijk ook duidelijk wie iets moet opruimen. Je moet dus onder je eigen naam inloggen, met het wachtwoord wat je bij mij, Bas A of Jorn kan krijgen. Over die 800 MB: ik heb jouw account op de tauserver zojuist geupgrade naar 1.5 GB soft limit, 3 GB hard limit. Zet alles maar bij jou neer, en sorteer het uit naar eigenaren.Rik wrote: Over de server gesproken. We hebben op de simonserver een directory(800 mb geloof ik) en ze hebben ruimtegebrek op die server. Nu we een eigen bak hebben kan dit overgehelveld worden. Ik heb het geprobeerd, maar mij lukt het niet. Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling en kan alleen de beheerder het![]()
Over die film: de tauserver is 'm nu aan 't downloaden van internet, ik zal 'm ergens beschikbaar zetten als hij binnen is.
hij is er
de film staat hier:
http://tauserver.wtb.tue.nl/basd/fahrenheit911
De nederlandse ondertitels staan er bij in de .srt files. Hoe je die moet gebruiken hangt af van het programma wat je gebruikt om het af te spelen (bij mij pakt-ie ze automatisch). Hoe je ze op een CD moet fikken zodat je ze in een DVD-speler kan afspelen weet ik niet.
Je moet een beetje uitkijken met illegale films op de tauserver, en dan linken vanaf dit forum. Maar bij deze film is het zo dat Michael Moore zelf heeft gezegd dat hij het niet erg vindt als mensen 'm gratis verspreiden, hij vindt het belangrijker dat veel mensen 'm kunnen bekijken dat dat-ie er geld aan verdient
Is natuurlijk een geniale marketingtruc...
edit:
Ik heb zojuist bij m'n ouders onder Windows XP dat ding proberen af te spelen. Windows media player begrijpt het niet, maar ik heb ff mplayer voor windows geinstalleerd en die doet 't prima (inclusief ondertitels). http://www.mplayerhq.hu Het is een command line programma dus dat zal wel veel mensen afschrikken
http://tauserver.wtb.tue.nl/basd/fahrenheit911
De nederlandse ondertitels staan er bij in de .srt files. Hoe je die moet gebruiken hangt af van het programma wat je gebruikt om het af te spelen (bij mij pakt-ie ze automatisch). Hoe je ze op een CD moet fikken zodat je ze in een DVD-speler kan afspelen weet ik niet.
Je moet een beetje uitkijken met illegale films op de tauserver, en dan linken vanaf dit forum. Maar bij deze film is het zo dat Michael Moore zelf heeft gezegd dat hij het niet erg vindt als mensen 'm gratis verspreiden, hij vindt het belangrijker dat veel mensen 'm kunnen bekijken dat dat-ie er geld aan verdient

edit:
Ik heb zojuist bij m'n ouders onder Windows XP dat ding proberen af te spelen. Windows media player begrijpt het niet, maar ik heb ff mplayer voor windows geinstalleerd en die doet 't prima (inclusief ondertitels). http://www.mplayerhq.hu Het is een command line programma dus dat zal wel veel mensen afschrikken

Het beeld van de film is prima, maar het geluid doet het niet (Windows media player, divx-player). Bij de mplayer werkt alles wel,wat ik me nu afvraag waar dit verschil in zit. Bijvoorbeeld, weet iemand welke codes er gebruikt worden in deze files en als je deze codecs dan zou installeren of het dan wel werkt?
Ik weet niet hoe je codecs moet installeren in windows media player, maar als je mplayer start, dan zie je in dat dosvenster van alles voorbijfietsen. Onder andere dit:Dennis wrote:Bijvoorbeeld, weet iemand welke codes er gebruikt worden in deze files en als je deze codecs dan zou installeren of het dan wel werkt?
Code: Select all
Playing Fahrenheit 911 part1.avi.
Cache fill: 0.00% (0 bytes) AVI file format detected.
VIDEO: [XVID] 640x352 24bpp 23.976 fps 1145.8 kbps (139.9 kbyte/s)
.....
Opening audio decoder: [liba52] AC3 decoding with liba52
Using SSE optimized IMDCT transform
AC3: 5.1 (3f+2r+lfe) 48000 Hz 448.0 kbit/s
Using MMX optimized resampler
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, 16 bit (0x10), ratio: 56000->192000 (448.0 kbit)
Selected audio codec: [a52] afm:liba52 (AC3-liba52)
....
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffodivx] vfm:ffmpeg (FFmpeg MPEG-4)
Oh ja: hij zegt ook ergens: dat je met de optie -idx moet starten, dus zo:
Code: Select all
mplayer -idx "Fahrenheit 911 part1.avi"
Mplayer kan trouwens van alles. Kijk ff in de handleiding http://www.mplayerhq.hu/DOCS/man/en/mplayer.1.html bij "general control", voor dingen als full-screen, pause, contrast instellen, etc.
Een alternatief is VLC om films af te spelen.. ik weet niet hoe zij de codec's verwerkt hebben of hoe dit programma er precies gebruik van maakt... maar ik ben nog geen film tegengekomen bij VLC voor problemen zorgde bij het afspelen. Die zullen er ongetwijfeld wel zijn... maar zolang ik ze niet tegenkom, blijf ik uitermate tevreden over deze player. Overigens gewoon freeware en makkelijk te vinden op internet. Een grappige feature van het programma is dat je ook via het internet vanaf andere pc's op je eigen pc films kunt afspelen.. laatst uitgeprobeerd en het werkt serieus goed (afhankelijk van de snelheid van je internet uiteraard!).