NIEUWJAARSDINER
Moderators: Tycho Graat, KoenP, KasVisser
NIEUWJAARSDINER
Heren,
Een unicum in de historie van ons dispuut; u krijgt de mogelijkheid tot inspraak in de datum van het nieuwjaarsdiner. Althans, dat willen wij u doen geloven. In werkelijkheid kiezen ir. Van Dorp en ondergetekende, ir. Winkes, natuurlijk gewoon de datum waar ze zelf zin in hebben.
Desalniettemin zijn wij benieuwd naar uw voorkeur.
Ons plan is om een uitgebreid diner te serveren dat kwalitatief een stapje hoger ligt dan tentjes als: De Librije, Oud Sluis, Parkheuvel en Beluga.
Graag nodigen wij u hiervoor alvast uit.
dresscode: Pak&Stropdas (geen Wouter Bos gedoe)
Wij zijn benieuwd naar uw voorkeur.
MVG
ir. Van Dorp
ir. Winkes
Locatie wordt later bekendgemaakt, voorkeur gaat uit naar een locatie in het centrum van Eindhoven (zeg wilhelminaplein o.i.d.) Mocht iemand een pandje beschikbaar hebben dan vernemen wij dat graag.
Een unicum in de historie van ons dispuut; u krijgt de mogelijkheid tot inspraak in de datum van het nieuwjaarsdiner. Althans, dat willen wij u doen geloven. In werkelijkheid kiezen ir. Van Dorp en ondergetekende, ir. Winkes, natuurlijk gewoon de datum waar ze zelf zin in hebben.
Desalniettemin zijn wij benieuwd naar uw voorkeur.
Ons plan is om een uitgebreid diner te serveren dat kwalitatief een stapje hoger ligt dan tentjes als: De Librije, Oud Sluis, Parkheuvel en Beluga.
Graag nodigen wij u hiervoor alvast uit.
dresscode: Pak&Stropdas (geen Wouter Bos gedoe)
Wij zijn benieuwd naar uw voorkeur.
MVG
ir. Van Dorp
ir. Winkes
Locatie wordt later bekendgemaakt, voorkeur gaat uit naar een locatie in het centrum van Eindhoven (zeg wilhelminaplein o.i.d.) Mocht iemand een pandje beschikbaar hebben dan vernemen wij dat graag.
Je hebt gelijk, een poll sucks.
Eigenlijk heb ik veel liever een zaterdag, is veel handiger met voorbereiden.
Het voorstel is als volgt:
zaterdag 14 februari is het nieuwjaarsdiner.
Voorwaarde is wel nog even een locatie.
Heeft iemand een Locatie? Jannis was perfect, en Ivo was ook perfect. Ik kan beide heren even niet bereiken, misschien lezen ze het forum?
Eigenlijk heb ik veel liever een zaterdag, is veel handiger met voorbereiden.
Het voorstel is als volgt:
zaterdag 14 februari is het nieuwjaarsdiner.
Voorwaarde is wel nog even een locatie.
Heeft iemand een Locatie? Jannis was perfect, en Ivo was ook perfect. Ik kan beide heren even niet bereiken, misschien lezen ze het forum?
Zaterdag is inderdaad een veel fijnere dag voor dit soort zaken, ware het niet dat 14 februari, voor mij en misschien wel voor nog 3 tau-ers lastig kiezen wordt i.v.m. een ander gepland feest,.....
Je kan nooit iedereen tegelijkertijd tevreden stellen, dus: prik gewoon een dag en dan zie je wel wie er komt..... Scheelt waarschijnlijk wel een hoop afwas,.
Je kan nooit iedereen tegelijkertijd tevreden stellen, dus: prik gewoon een dag en dan zie je wel wie er komt..... Scheelt waarschijnlijk wel een hoop afwas,.
- Mr. Bubble
- lid
democratisch werkt niet
Dat democratische werkt niet. zelfs de organisatie twijfelt.
Met de beste bedoelingen wil je het toch weer zo goed mogelijk doen voor de iedereen en verzand je in afwegingen tussen twee kwaden, of wordt er helemaal niets besloten, of iets waar je zelf niks aan hebt.
Hoe ondemocratischer hoe beter. Hoe dan wel...
Maak een kort belrondje met mensen die je er zeker bij wil hebben, of mensen die zo hard schreeuwen dat ze niet overgeslagen mogen worden. geef je eigen voorkeur (X) door en vraag of ze dan in principe kunnen. Maak de afweging of er genoeg leuke mensen kunnen op (X) of switch naar (Y) zodat dit het geval is.
Dan deel je mee dat de grote meerderheid gekozen heeft voor de datum (x).
Met mensen die hard schreeuwen hou je dus vooral geen rekening, maar ze kunnen niet zeggen dat je niet je best hebt gedaan voor ze.
Ik kan wel op 13e. is ook verwerkt in de POLL.
op zaterdag 14 feb kan ik niet. (is er boerenbruiloft en PSV.)
Met de beste bedoelingen wil je het toch weer zo goed mogelijk doen voor de iedereen en verzand je in afwegingen tussen twee kwaden, of wordt er helemaal niets besloten, of iets waar je zelf niks aan hebt.
Hoe ondemocratischer hoe beter. Hoe dan wel...
Maak een kort belrondje met mensen die je er zeker bij wil hebben, of mensen die zo hard schreeuwen dat ze niet overgeslagen mogen worden. geef je eigen voorkeur (X) door en vraag of ze dan in principe kunnen. Maak de afweging of er genoeg leuke mensen kunnen op (X) of switch naar (Y) zodat dit het geval is.
Dan deel je mee dat de grote meerderheid gekozen heeft voor de datum (x).
Met mensen die hard schreeuwen hou je dus vooral geen rekening, maar ze kunnen niet zeggen dat je niet je best hebt gedaan voor ze.
Ik kan wel op 13e. is ook verwerkt in de POLL.
op zaterdag 14 feb kan ik niet. (is er boerenbruiloft en PSV.)
In mijn tijdzone (Maastricht) begint Carnaval op zondagochtend, 22 februari om 12.11 u, op het Vrijthof.Rik wrote:Voor mij past de 14e (of 13e) het best ivm carnaval, wat overigens in mijn kalender op de 19e 's ochtends vroeg begint. De 20 of 21 valt dus precies midden in de carnaval.
Zelfs Wikipedia is het daar mee eens, blijkbaar door een katholiek ge-edit

http://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval#D ... n_carnaval
Ook al zitten we in de zelfde tijdzone (voor de zekerheid, ik zit in Greenwich +1 en jij? Het forum staat trouwens op GMT +2, misschien ligt het daaraan
) , op diezelfde pagina staat ook:
Het hoogtepunt ligt natuurlijk rond de 23/24e. Ook volgens wikipedia:
Nog gevonden op koeln.de:

Als we precies zijn dan moeten we vaststellen dat carnaval eigenlijk al lang begonnen is en wel op 11 november 2008....Een grappige traditie is de "Altweiberfassnacht", op donderdag voor carnaval, waarbij de vrouwen uitbundig feestvieren, en als ze de kans daartoe krijgen, met een schaar de stropdas afknippen van mannen die er één dragen.
Het hoogtepunt ligt natuurlijk rond de 23/24e. Ook volgens wikipedia:
Voor de duidelijkheid Weiberfastnacht (of Wieverfastelovend) is donderdags (overdag ook al suggereert de naam misschien anders) en hoewel het ceremonieel om 11.11 begint is het als om 09:00 hartstikke druk. De vrijdag is er dan officieel niks maar er wordt toch veel gefeest. Dat van dat 'knippen' klopt echt.Den Höhepunkt ... vom ... Weiberfastnacht über den Nelkensamstag, Tulpensonntag, Rosenmontag bis zum Fastnachtsdienstag, auch Veilchendienstag genannt.
Nog gevonden op koeln.de:
Indien interesse, jullie weten me te vinden.An Weiberfastnacht (Wieverfastelovend) - Donnerstag, den 19.02.2009 - wird der Straßenkarneval eröffnet. Auf dem Heumarkt findet dazu eine große Freiluftsitzung statt, die schon morgens um 10 Uhr beginnt.
Um elf Uhr kommt das Dreigestirn auf die Bühne, der Prinz hält eine Ansprache und die Stadt Köln übergibt ihm für die tollen Tage die Schlüssel der Stadt. Ab 11 Uhr 11 wird dann in der Stadt den ganzen Tag und die ganze Nacht auf den Straßen, in den Kneipen und in den Büros gefeiert.
complete calender op tempeleers.nlwww.tempeleers.nl wrote:VASTELAOVEND 2009
Zoondag 22 fibberwarie 2009
Prizzentatie Kachelpiepers en oethaange vaan de veendel aon ‘t Prinselek Pelies um 10.33 oor
Insjete vastelaovend en optrèkke vaan ‘t Mooswief op de Vriethof um 12.11 oor
Groete vastelaovendsoptoch door Wiek en Mestreech
Cramignon vaanaof de Vriethof um 20.33 oor.
Maondag 23 fibberwarie 2009
Femilie-optoch door Wiek en Mestreech.
Cramignon vaanaof de Vriethof um 20.33 oor.
Dinsdag 24 fibberwarie 2009
Zate Hermeniekes-concours op ’t Vriethof um 14.11 oor
Kinderkestuumwedstrijd in de Festi-Village um 14.33 oor
Cramignon vaanaof de Vriethof um 20.33 oor[/code]
‘t Mooswief kump nao oonder, ind vaan de vastelaovend 2009 um 23.55 oor.
In Maastricht van zondag 12.11 u tot dinsdag 23.55 u dus. Het was vroeger volgens mij van zondag 10.00 tot dinsdag 24.00 u, maar goed. Zal wel met de crisis te maken hebben.
Stropdassen afknippen doen ze in Maastricht volgens mij ook bij een of andere festiviteit in de week voor carnaval.