Welkom!

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Welkom!

Post by Vandorp »

Heren,

Dit is dus het nieuwe forum. Even een paar korte aanwijzingen:
1. Het is mogelijk om te registreren.
2. Het is mogelijk om te posten als je niet geregistreerd hebt.
3. Als je geregistreerd hebt, krijg je wat meer mogelijkheden, zoals het toevoegen van een pasfoto (een avatar).
4. Wijzigen van je loginnaam is niet mogelijk, dus kies zorgvuldig. Dubbele namen kunnen niet voorkomen dus wees er snel bij.
5. De administrators zijn voorlopig Bas van Dorp en Bas Abspoel.
6. De adminstrators zullen de accounts van leden voorzien van een "rank" zodat te zien is dat de post is geplaatst door een lid. Dit gaat vanzelf (vanuit het perspectief van het lid dan) binnen een paar dagen. Stuur een email naar de adminstrators als we je over het hoofd hebben gezien.

Om de overgang van het oude forum naar het nieuwe forum soepel te laten verlopen is gekozen voor het volgende systeem:
1. Het oude forum wordt bevroren.
2. Onderwerpen die zo belangrijk waren dat ze ook op het nieuwe forum moeten worden besproken, moeten maar opnieuw worden gepost.
3. Na een aantal weken zal het oude forum verwijderd worden.

Bas & Bas
User avatar
Martijn
lid
Posts: 25
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:23
Location: 's-Hertogenbosch

Forum

Post by Martijn »

Ziet er goed uit Bassen! Wel even wennen...
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

te veel prikkels op de zondagochtend...

Post by Rik »

Het is wel erg wennen. De mogelijkheden zijn veel groter. Een knap staaltje hekwerk, hulde!. Het ziet er in ieder geval professioneel uit.
User avatar
Abspoel
lid
Posts: 9
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:54
Location: Oestgeest

avatars

Post by Abspoel »

Heren,

Hulde voor het feit dat u reeds zo snel een account heeft aangemaakt op het nieuwe forum.

Ik wil u er echter op wijzen dat het mogelijk is om een zogeheten avatar te gebruiken. Een avatar is een klein plaatje waaraan analfabeten u kunnen herkennen.

Bas.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Mooi gedaan Bas^2! Zo zie je ze meer.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Tis inderdaad wel ff wennen, maar de kleuren zijn als vanouds....
Laat de echte discussies nu maar losbartsten!
User avatar
BUX
lid
Posts: 6
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 8:11

Sjappoo

Post by BUX »

Heren Bas & Bas,

Ziet er erg gaaf uit; sjappoo #held !!!

BUX
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Bas, ik spreek jou aan als Tau-Website-Goeroe, maar ongetwijfeld doe ik hiermee andere helden tekort:

Puike prestatie!!!

Toch even een kritische noot: de scrollbars zijn moeilijk te zien.... Zou je de slider een diepere kleur blauw willen geven? of doe iets met de achtergrond....
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

He Arjan,

Veel is ook te danken aan de SQL-kennis de bas abspoel toevallig al had, en de experimentjes die hij thuis heeft gedaan met dit forum. Rolf heeft mySQL geinstalleerd op de webserver en ons een acocunt gegeven, maar volgens mij wordt mySQL ook gebruikt door Grex. Echter het meeste werk is natuurlijk verricht door de mensen die phpBB hebben gemaakt, en voor niks weggeven, kijk maar op hun website http://www.phpbb.com . Verder wordt nogal eens vergeten dat hier ontzettend veel open source software achter zit, zoals GNU/Linux, Apache, mySQL etc. etc. Allemaal gemaakt door mensen die er geen cent voor krijgen.

Die wazige kleuren van de scrollbars had ik nog niet gezien omdat we de site nog niet hadden bekeken onder Internet Explorer (wie gebruikt dat nog??). Ik denk dat we wat fanatiek aan de kleuren hebben zitten rommelen. Ik fix dat binnenkort. Ik was sowieso nog niet toegekomen aan het optimaliseren van de layout, ik kijk eerst eens even hoe dit loopt, er zullen nog wel veel dingen veranderd moeten worden.

Bas
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Vandorp wrote:He Arjan,

.....omdat we de site nog niet hadden bekeken onder Internet Explorer (wie gebruikt dat nog??)......

Bas
Heerlijk, dat arrogante sarcasme! Toch ben je het natuurlijk wel met me eens dat ondanks het feit dat het dictatoriale systeem de enige juiste en effectiefste is, er bij dit soort dingen toch iets moet gelden als "de wens van de meerderheid".
"De meerderheid" van de mensen die dit forum bezoekt gebruikt Internet Explorer. Zo ook de TU waar denk ik 80% van de forum bezoeken (zo niet meer) vandaan te herleiden is....

Of is dit een onderdeel van jouw "Micro$oft Ontmoedigings Beleid"????
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Nee het is gewoon echt zo. We hebben alles gedaan vanuit mijn linux-machine. De enige browser die we hebben geprobeerd was mozilla firefox 0.8. Die ondersteunt die gekleurde scroll-balken niet, vandaar dat 't is misgegaan.

Natuurlijk, ik wil dat de site kan worden bekeken met elke browser (zo lang dat redelijk is), en zeker met Internet Explorer omdat die nu eenmaal veel gebruikt wordt.

Is het je ook opgevallen dat de scroll-balken op de rest van de site ook gekleurd zijn? Dat is alleen maar gedaan voor Internet Explorer #fidel

Bas
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Vandorp wrote: Is het je ook opgevallen dat de scroll-balken op de rest van de site ook gekleurd zijn? Dat is alleen maar gedaan voor Internet Explorer #fidel
Bas
Ja, dat is me opgevallen. Ik heb de bijbehorende CSS file gewoon overgenomen voor de site die ik voor mijn hockeyclub heb gemaakt. Ik had geen zin om dat allemaal zelf te bedenken! Als je dat bestand zou openen, zou je nog een hoop overeenkomsten kunnen ontdekken met TAUWEB.CSS #smile
User avatar
administrator
Site Admin
Posts: 30
Joined: Sat 03 Apr, 2004, 23:53

scrollbars en tijd

Post by administrator »

De tijdsaanduiding en de kleuren van de scrollbars zijn gefixt #cool

Bas
User avatar
Dennis
lid
Posts: 61
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 10:30
Location: Eindhoven

Post by Dennis »

Bas en Bas,
prima werk, ziet er zeer strak uit. #held
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Heren, ziet er goed uit.

Twee opmerkingen:
Hij is wel traag als je via (NIET LACHEN) een telefoonlijn moet inloggen. Oplossing is waarschijnlijk heel simpel. Zorg dat je een fatsoenlijke internet-verbinding krijgt.
Wellicht handig om het oude forum over te nemen. Moet toch niet zo lastig zijn om die data te importeren in de nieuwe database.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Mo/ren wrote:Wellicht handig om het oude forum over te nemen. Moet toch niet zo lastig zijn om die data te importeren in de nieuwe database.
Bas Abspoel wilde dat ook al inderdaad. Ik heb echter een keiharde management-beslissing genomen: we gaan dat niet doen #vinger #vinger

Ik zeg niet dat het onmogelijk is of zo, maar als het al lukt ben je er zeker een hele dag mee bezig. We kunnen onze schaarse nerd-resources momenteel beter aan iets anders besteden.

Als je alleen maar de recentere dingen wilt lijkt me de meest praktische manier nog om alles met de hand te copy-pasten. Ik wil best iemand het administrator-wachtwoord geven en dan mag die persoon bijvoorbeeld alles van de laatste 2 weken omzetten.

Bas
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

meerdere pagina's

Post by Mo/ren »

Bas, is het mogelijk om alle berichten in een bepaalde categorie op een pagina weer te geven. Zeker als je een tijdje iets niet gelezen hebt is dat wat makkelijker te scannen.
Post Reply