TNO Technology/Recruitment dag

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

TNO Technology/Recruitment dag

Post by Arjan »

Heren en andere geinteresseerden,.....

TNO organiseert 5 oktober in Helmond een dag voor studenten en potentiele werknemers. Heel het "kerngebied" I&T: Industrie en Techniek, presenteert zich die dag aan het publiek. Met presentaties, workshops, etc. Op het gebied van mechatronica, automotive en nog veel meer....

Misschien iets voor JOU!???

Image
Image
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Hehe ben je al ingeschakeld voor HRM ouwe schuinsmarcheerder... Krijg je ook een bonusje voor iedere werknemer die binnen lubt???

Ga ff ergens anders zieltjes lopen winnen ;)
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Ja jannis, wat dat betreft is het hetzelfde als de introductie-week..... #cool
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Maar goed, je hoeft ook niet per se bij TNO te komen solliciteren. Wellicht dat er aankomende afstudeerders binnen Tau zijn... Dit is DE manier om wellicht een afstudeer opdracht te scoren bij TNO Industrie & Techniek....

Verder laten verscheidene onderdelen van TNO zien waar ze mee bezig zijn. Van mijn eigen onderdeel (Automotive) weet ik bijvoorbeeld dat er een aantal leuke demo's wordt gegeven (proefstanden, CarLabs), ook is de Crash Test hal opengesteld voor publiek. Als 'verrassing' schijnt er zelfs een heuse auto tegen de muur te worden geschoten....

Maar goed, Jannis, je kan natuurlijk ook gewoon voor het bier komen......
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Kijk nu heb je het ergens over, dat bier dan :D

Ik zal er eens over nadenken... De laatste keer dat ik bij TNO was kreeg ik een prijs voor mijn cv terwijl ik mijn cv niet bij had haha
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Jannis wrote:De laatste keer dat ik bij TNO was kreeg ik een prijs voor mijn cv terwijl ik mijn cv niet bij had haha
Was dat dan de troostprijs? #huh
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Dat is gewoon de manier van TNO om te zeggen: "hey kerel, wij zijn zo'n goed onderzoeksinstituut dat wij wel weten wat jij uitspookt, ook zonder dat je ons dat vertelt."
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Inderdaad een zeer goed onderzoeksinstituut: ze alles geloven wat de eerste beste blaataap ze op de mouw spelt sonder dat daar ook maar iets van zwart op wit staat en geven hem daar vervolgens nog een prijs voor ook :D
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jannis wrote:Inderdaad een zeer goed onderzoeksinstituut: ze alles geloven wat de eerste beste blaataap ze op de mouw spelt sonder dat daar ook maar iets van zwart op wit staat en geven hem daar vervolgens nog een prijs voor ook :D
speldt, van spelden en niet van spellen want dat kun je blijkbaar ook niet #fidel
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

haha das oud nieuws... Dat komd door het fenomale onderwijs niveau op mijn lagere school en de zeer interessante grammaticale benaderingen in een bepaald land onder de evenaar...
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

wat een onzin. Spellen is een niet zo moeilijk te begrijpen fenomeen voor de gemiddelde techneut. Dislecten daargelaten maar daar heb ik geen verstand van. Ik ageer tegen mensen die hun lagere school de schuld geven. Dat excuus accepteer je ook niet van mensen die zeggen dat ze niet met breuken of procenten kunnen rekenen. Er zijn boekjes in de handel waar precies in staat wanneer je d, t, of dt moet gebruiken. Ik wil wel wat voor je regelen als je wilt (zit wel een dictee aan vast na 6 maanden). Voor het wat geavanceerder werk is de schrijfwijzer van Renkema erg goed. Scoor 'm op boekwinkeltjes.nl en ga aan de slag met je luie donder. Onverzorgd taalgebruik past niet binnen een rhetoricadispuut. Niet dat ik nu spreektaal of afkortingen wil verbieden o.i.d. maar botte spelfouten zijn echt niet nodig als je je even de moeite neemt om het zelf nog eens door te lezen. Wanneer je dit vaker doet zul je er ook sneller in worden en vanzelf beter gaan schrijven. Dat heeft te maken met taalhygiëne en beleefdheid.

Neem een voorbeeld aan de Duitsers, die lezen alles nog eens dubbel door. Zeker in boeken maar ook op bijvoorbeeld internetfora. Duitse boeken zijn ook altijd van uitstekende kwaliteit omdat ze goed getrainde schrijvers hebben dus je doet jezelf er een plezier mee als je op dit soort dingen gaat letten.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Vandorp wrote:wat een onzin. Spellen is een niet zo moeilijk te begrijpen fenomeen voor de gemiddelde techneut.
Net als de weg onthouden? #puh
Vandorp wrote:Neem een voorbeeld aan de Duitsers.
Ik heb mezelf afgelopen weekend gerealiseerdt dat we dat inderdaad vaker zouden moeten doen. Wat een fantastisch land is het toch! Alleen die taal die er gesproken word...
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Post by Eggie »

Ik vind vooral dat wij nederlanders een voorbeeld zouden moeten nemen aan de kledingkeuze van die Bayerische fraue
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Eggie wrote:Ik vind vooral dat wij nederlanders een voorbeeld zouden moeten nemen aan de kledingkeuze van die Bayerische fraue
Beetje off-topic, maar hoor ik daar een thema voor het aanstaande "Taulerium" aankomen?

Ok-TAU-ber festen?
Kleding:dirndl

Image
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

http://www.youtube.com/watch?v=Jx8Awh7RayU

Fluit ik denk dat dit meer de leeftijdcategorie is waar een gemiddeld Tau-lid wat aan heeft
#bier
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Klopt, maar als je bij "google afbeeldingen" zoekt op "dirndl", dan krijg je dit plaatje als een van de eerste.....

Winky, toch denk ik dat menig Tau lid niet op voorhand bovenstaande dame afwijst.....
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ieder nuchter Tau-lid is het aan zijn stand verplicht.
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Jasper wrote:Ieder nuchter Tau-lid is het aan zijn stand verplicht.
Een Tau-lid 'in functie' is echter zelden volkomen nuchter, dunkt mij.
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Ik ageer tegen mensen die hun lagere school de schuld geven.
Owkee Bas, point taken. Ik mag inderdaad mn lagere school de schuld niet geven. Feit is dat ik autodidactisch ben en mezelf heb geleerdt dat ik niet kan spellen... Ow en de spellingscontrole stond nie aan, anders was dat 'sonder' er ook wel uitgefiltert.
Post Reply