weblog
Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk
Dat je zo veel mensen kent die een BMW dmv een frontaaltje hebben afgeschreven en het kunnen navertellen zegt misschien ook iets over de veiligheid van die dingen En statistiek he? De Sierra heeft geen 354.000 km gehaald, anders was die misschien ook frontaal aan z'n einde gekomen (met de bestuurder erbij).Jasper wrote:Tja typisch BMW kwaaltje he! Ik ken 3-mensen die een BMW hebben afgeschreven en dat was bij iedereen frontaal op een obstakel / ander gebeurd.
...
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een autotje. Hij moet gaaf, beetje chique en niet te duur zijn. Ik denk aan een Alfa 155, BMW 3-serie, Mercedes 190, Volvo 440 of een Audi Coupé.
Een Alfa 155 zou ik niet nemen. Is zeer chique en zo, maar de kwaliteit van Alfa is gewoon echt zo slecht als mensen zeggen. De Volvo 440 hoort niet in dat rijtje thuis, maar eerder in het rijtje met de Renault 19, Citroen BX en de Ford Escort. M'n huisgenoot heeft z'n ding gehad en het is toch echt iets heel anders dan een 3-serie. Aan een Audi, Mercedes of BMW kun je je geen buil vallen.
Als ik zo de foto's zie, dan had je schat ik zo ook niet meer zo veel been ruimte over, of heb ik dat verkeerd. Goed mee weggekomen dus. Was jij na de crash ook zo aan het trappelen, net als Hamilton afgelopen weekend in zijn McLaren, na die crash.
Ben verder benieuwd naar je eventuele nieuwe ride. Kom maar een keer langs, wil ik hem wel eens bezichtigen als de deal rond is.
Ben verder benieuwd naar je eventuele nieuwe ride. Kom maar een keer langs, wil ik hem wel eens bezichtigen als de deal rond is.
Ja heel erg goed mee weggekomen. Ik heb nog eens goed nagedacht wat er nou eigenlijk precies gebeurde. Ik heb afgeremd van 90 tot 50 of zo en ik heb op het laatste moment eigenlijk geprobeerd om de auto "door het gat te persen", tussen de Golf en de vrachtwagen. Misschien dat de zeil-ervaring hier iets doet, ik heb al heel vaak een zeilboot door een niet-passend gat met boten geperst, dus dat wilde ik met deze auto ook doen Verder heb ik bij de klap m'n linkerbeen ontspannen / lichtjes ingetrokken, en ik had de rem ook net losgelaten om hard naar rechts te kunnen sturen. Ik had het stuur met 2 handen stevig op 10 voor 2 vast, dus dat zal meer hebben opgevangen dan bij m'n vriendin (Maria) die een gekneusde rib heeft (misschien met airbags & gordel niet?). M'n linkerbeen lag na de klap een beetje schuin op de omhooggekomen vloermatten omdat er inderdaad geen beenruimte meer was. Stel je voor dat je jezelf schrap zet met je benen... De voetensteun was zeker 40 cm naar binnen gekomen en het koppelingspedaal zat over het rempedaal. Ik voelde verder helemaal niks van pijn, schok, trillingen, verhoogde hartslag of wat dan ook. Gewoon een doffe knal en dat was het. CD'tje en de motor liepen rustig en we waren alletwee niet echt geschrokken. Maria zei nog: "rij de auto snel hier weg anders knalt er misschien iemand achterop." Ik zei: "dat gaat niet meer." Toen zijn we uitgestapt, mensen in de andere auto gecheckt, en Maria is foto's gaan maken.Viske wrote:Als ik zo de foto's zie, dan had je schat ik zo ook niet meer zo veel been ruimte over, of heb ik dat verkeerd. Goed mee weggekomen dus.
Remmen, de auto door het gat persen en benen ontspannen en lichtjes intrekken is dus een aanrader in dit soort situaties. Verder geen losslingerende bagage in de auto, en zeker geen zware dingen en zeker niet op de hoedenplank. Geloof het of niet, ik had net een uurtje van tevoren 3 dozen trappist (gekocht bij abdij van Orval in zuid-belgie) in de kofferbak zitten wringen, omdat ik het niet op de achterbank wilde hebben.
Dus ja, heel erg veel geluk, maar een gedeelte van het geluk was wel afgedwongen
En stel je voor dat je dit met een antieke auto zoals een kever o.i.d. doet, dan word je als een soort shaslik aan de binnenkomende stuurstang geregen. Of met een auto zonder fatsoenlijke wielophanging zoals een Renault Clio o.i.d., dan was ik omgekanteld bij zo fel naar rechts sturen.
Ja heel erg goed mee weggekomen. Ik heb nog eens goed nagedacht wat er nou eigenlijk precies gebeurde. Ik heb afgeremd van 90 tot 50 of zo en ik heb op het laatste moment eigenlijk geprobeerd om de auto "door het gat te persen", tussen de Golf en de vrachtwagen. Misschien dat de zeil-ervaring hier iets doet, ik heb al heel vaak een zeilboot door een niet-passend gat met boten geperst, dus dat wilde ik met deze auto ook doen
Dan zou ik waarschijnlijk als volgt er vanaf gekomen zijn
http://www.dumpert.nl/mediabase/21776/2 ... index.html
Dan zou ik waarschijnlijk als volgt er vanaf gekomen zijn
http://www.dumpert.nl/mediabase/21776/2 ... index.html
Zo, weer ff terug naar het oorspronkelijke "Off-topic"-verhaal van BvD,
Ik had begrepen dat je al weer een nieuwe BMW hebt aangeschaft..... Jammer, want je had ook de M3-coupe kunnen kopen... Om je toch het gevoel te geven dat je er een hebt, kan je op de volgende site een simulatie-pakketje downloaden....
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... ntent.html
Ik had begrepen dat je al weer een nieuwe BMW hebt aangeschaft..... Jammer, want je had ook de M3-coupe kunnen kopen... Om je toch het gevoel te geven dat je er een hebt, kan je op de volgende site een simulatie-pakketje downloaden....
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... ntent.html