Speciaal voor BvD

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Peter-Jan heeft inderdaad de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt!
Een ras-blater dus!
BvD wrote:Peter-Jan, jij hebt het nu nog over smaakpupillen, maar na deze inleiding kunnen we praten over smaakpapillen.
Maar als we mensen gaan aanvallen over foutief gebruik van Nederlandse woorden, dan moeten we extra server-ruimte aanschaffen, want het Nederlands wordt uitermate slecht beheerst bij het gemiddelde Tau-lid (mijzelf incluis! voordat ik weer een stortvloed van stijl- en spelfouten terug geboomerangd krijg).
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan wrote:Maar als we mensen gaan aanvallen over foutief gebruik van Nederlandse woorden, dan moeten we extra server-ruimte aanschaffen, want het Nederlands wordt uitermate slecht beheerst bij het gemiddelde Tau-lid (mijzelf incluis! voordat ik weer een stortvloed van stijl- en spelfouten terug geboomerangd krijg).
Inderdaad is het niveau van spelling op dit forum echt bar slecht. Woord-blinden die echt niet te redden zijn mogen wat mij betreft best de boel opvrolijken met hun missers (zoals dit voorbeeld van pupillen ipv papillen), daar heb ik geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb, zijn zinnen die zijn ingetikt met evenveel zorg als men zou besteden aan een zinnetje in een MSN chatsessie. Dus lees het godverdomme een keer na! Bijvoorbeeld: iedereen kan uitzoeken of er een d, t of dt achter moet komen, daar zijn regeltjes en ezelsbruggetjes voor dus er is geen enkel excuus anders dan luiheid waarom een acadeem dat niet zou moeten kunnen.

Of deze van Sven:
k kwam nog aan sTAUt artikel tegen die niet op de site stonden, zal hem mailen.
Dit is geen tikfoutje of dislexie, dit is zo slecht dat we kunnen praten over minachting van de lezer. Wat mij betreft zijn dit soort dingen het dispuut onwaardig en als het vaker gaat voorkomen zullen posts van een dergelijk niveau verwijderd worden.
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Vandorp wrote: Peter-Jan, jij hebt het nu nog over smaakpupillen, maar na deze inleiding kunnen we praten over smaakpapillen.
Als het gaat om smaak, acht ik Bram toch echt een pupil...
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Nuit wrote:Als het gaat om smaak, acht ik Bram toch echt een pupil...
Tja, Nuit, en wat maakt dat van jou?

Ik mis de argumentatie voor het feit dat Bram in het algemeen geen smaak zou hebben. Wellicht kan ie (nog) niet meepraten over de smaak van vlees, maar deze jongeman zal wel degelijk kennis hebben van meer exotische (vegetarische) smaken dan de gemiddelde vlees-etende mens.

En om het sommetje af te maken: 1+1+1 = 3
Bram: kun jij ons een volledig vegetarische maaltijd voorschotelen, zodanig dat wij jou na afloop, ondanks de verzadiging, smeken om meer!? Dit alles om, en ik gebruik hier de Winkes-terminologie, onze smaak op vegetarisch gebied te herdefinieren, of zelfs in het geheel te definieren!!!
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Haha Arjan misschien heb je wel gelijk. Zonder te willen beweren dat sommige leden door hun vlees eten niet breed culinair zijn georienteerd (Bas, op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar op dit toetsenbord een sneltoest voor de puntjes op de e te vinden, maar ik realiseer me dat ze er zouden moeten staan #cool ), denk ik dat ik door mijn ouders in de loop der jaren toch de nodige dingen voorgeschoteld heb gekregen die veel mensen niet vaak zullen eten. Dan doel ik uiteraard niet op ranzige meuk als tofu en dergelijke, maar eerder op veel verschillende groenten en invloeden uit verschillende landen. Verder lijkt het me een uitdaging om het dispuut een keer tevreden te krijgen met een maaltijd zonder vlees. We zullen zien...
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Bram: "invloeden uit verschillende landen" kan ik niet eten, tofu wel (volgens mij nooit geprobeerd, maar het kan vast). Blijft over "veel verschillende groente", maar dat had zelfs de notoirste vleeseter onder ons al beredeneerd. Ik heb wel een suggestie: knödel.

Puntjes op de e hoeft niet hoor, dat is inderdaad overdreven veel moeite voor op een forum (vind ik dan), zeker in een discussie over vegetariers #smile Hoewel knodel zonder puntjes er weer TE debiel uit ziet...
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Bram wrote:op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar op dit toetsenbord een sneltoest voor de puntjes op de e te vinden
Eigenlijk behoort een antwoord hierop niet tot dit topic, dus ik ga je hier ook geen suggesties, c.q. oplossingen aanreiken die jouw probleem verhelpen.....
User avatar
Mr. Bubble
lid
Posts: 43
Joined: Thu 08 Apr, 2004, 20:01

Post by Mr. Bubble »

Bram, je argument, de macht der gewoonte, daar valt iets voor te zeggen.
Eetcultuur wordt bepaald door gewoonte. Wij eten geen honden, omdat het in europa gewoonte is dat niet te doen. En door die gewoonte moeten de meeste mensen al gruwelen bij de gedachte.
In de Islamitische landen eten ze geen varken, en in India geen Koe. ook zij gruwelen bij de gedachte alleen al, moesten zij respectievelijk varkensvlees en rundvlees eten.
De meeste vegetariërs die ik ken hebben echter een combinatie van dierenleed en onwetendheid als argument om geen vlees meer te eten. Dat vind ik dus echt waardeloos. Ik ben tegen dierenleed. Maar ik weet wel hoe gezond dieren leven en wat wel en niet "zielig" is.

De screening is een overblijfsel uit m'n oude studentenhuis. Daar hadden we een fraaie vragenlijst om er zeker van te zijn dat we de meest gangbare zaken gewoon op het menu konden zetten. als iemand geen pasta of rijst eet, houdoe en bedankt. volgende kandidaat.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Bubble, een belangrijk verschil ben je vergeten.
Als je het hebt over honden-vlees in sommige Aziatische landen versus de Koe (? waarom met een hoofdletter ?) en het varken, dan is dat geen cultuur verschil, maar het vergelijken van culturen met religies. Het grote verschil is: bereidheid!
Het niet eten van bepaalde dieren vanuit religieus oogpunt is vrijwel irreversibel: ze zullen nooit ("om het eens te proberen") een 'verboden' dier eten!
Wat dat betreft kun je ras-vegetariers scharen onder het kopje religie.

Bij Bram heb ik begrepen dat hij gewoon geen vlees eet omdat het gewoonte was in zijn thuis situatie. Maar hij is dus wel bereid om vlees te eten!

Wat betreft screening: er vind ALTIJD screening plaats.
Daar Tau een club is waarbij het woord eten/koken geen hoge plaats heeft in de statuten, zou je op basis daarvan dus geen selectie mogen maken. Maar goed, Tau-leden moeten natuurlijk wel 'echte' mannen zijn, en ja wat houdt dat in, een echte man zijn? Een goed stuk vlees verorberen hoort daar mijns inziens wel degelijk bij! Je laat daar toch je (mannelijke) superioriteit ten aanzien van (wilde) dieren zien! #vork
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Superioriteit ten opzichte van andere dieren laten zien is dus waarmee volgens jou echte mannen zich onderscheiden van de zwakkere menigte? Nou allereerst, op het moment dat je een dier dood hebt gekregen is volgens mij jouw superioriteit wel duidelijk. Het vervolgens opeten voegt niets toe, dat het heerlijk is geloof ik echter best. Vervolgens betwijfel ik of de vleeseters onder ons het dier dat op hun bord ligt ook daadwerkelijk zelf spreekwoordelijk de nek om hebben gedraaid.

Voor de liefhebbers, een korte zoektocht op het internet leverde het volgende lijstje op, allen herbivoren en (naar mijn mening) toch niet de minsten:

- Abraham Lincoln
- Albert Einstein
- Anthony Kiedis (Red Hot Chilli Peppers;zanger/muzikant)
- Bill Pearl (Mr.Universe & Bodybuilder)
- Brad Pitt
- Charles Darwin
- H.G. Wells
- Homerus
- Leonardo Da Vinci
- Michelangelo
- Plato
- Pythagoras
- Sir Isaac Newton
- Thomas Edison

Dit alles neemt echter niet weg dat ik er gewoon een keer aan moet geloven #smile
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Bram wrote:Vervolgens betwijfel ik of de vleeseters onder ons het dier dat op hun bord ligt ook daadwerkelijk zelf spreekwoordelijk de nek om hebben gedraaid.
goed punt. Ik ben van mening dat je je altijd moet blijven realiseren dat het een voormalig levend wezen is wat je op-eet. Hier volgt wat mij betreft uit dat je een stuk vlees dan ook met veel respect behandelt: dus niet in de margarine gooien, niet om zeep helpen op een gourmet-stel, niet te lang bakken, niet snijden met een gekarteld mes etc.

Een dier spreekwoordelijk de nek omdraaien is lastig, een dier letterlijk de nek omdraaien en dan opeten is iets wat ik nog graag een keer wil doen omdat ik vind dat dat er nu eenmaal bij hoort als je een (mannelijke) vlees-eter bent.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Zie ik een leuke activiteit bij een slager eraan komen waarbij de goede man voor onze ogen een rund tot op het bod in porties snijdt? Waarna we vervolgens zelf een geniale barbeque hebben.

Hij kan dan als slager uitleg geven en ons tips en trucs van de hand doen. In ruil kopen wij een hoop vlees en krijgt hij een flesje wijn. Bij het voormalige studentenhuis van Rob V in de gestelse straat zit een dergelijke slager en ik denk dat de meeste na sluitingstijd wel bereid zijn om iets dergelijks tegen een kleine vergoeding te doen. #vork #vork
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

BvD wrote:Een dier spreekwoordelijk de nek omdraaien is lastig, een dier letterlijk de nek omdraaien en dan opeten is iets wat ik nog graag een keer wil doen omdat ik vind dat dat er nu eenmaal bij hoort als je een (mannelijke) vlees-eter bent.
Je begrijpt natuurlijk wel dat dit een gevaarlijk citaat is uit jouw mond....
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Je begrijpt natuurlijk wel dat dit een gevaarlijk citaat is uit jouw mond....
Sterker nog, ik heb nog bewijsstukken in mijn bezit die ik op gepaste wijze bij een promotiepraatje in een kado wilde verwerken. Maar ja, de gelegenheid heeft zich tot op heden dus nog niet voorgedaan.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

het gaat dus om de combinatie van nek omdraaien en opeten, dat heeft zich nog niet voorgedaan.
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Arjan wrote:
Nuit wrote:Als het gaat om smaak, acht ik Bram toch echt een pupil...
Tja, Nuit, en wat maakt dat van jou?
Ik zie niet in hoe dat betrekking heeft op mij?
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Arjan wrote:
Nuit wrote:Als het gaat om smaak, acht ik Bram toch echt een pupil...
Ik mis de argumentatie voor het feit dat Bram in het algemeen geen smaak zou hebben. Wellicht kan ie (nog) niet meepraten over de smaak van vlees, maar deze jongeman zal wel degelijk kennis hebben van meer exotische (vegetarische) smaken dan de gemiddelde vlees-etende mens.
Misschien volstaat hier mijn meer genuanceerde mening: ik ben het volledig met je eens dat Bram wel eens een meer ontwikkelde smaak (voor zover je hierover kan spreken) kan hebben dan menig ander. Het was alleen dat ik het 'smaakpupil' nogal hilarisch vond.
Post Reply