nieuwe film toegevoegd!

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

nieuwe film toegevoegd!

Post by Vandorp »

Aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt: #goed
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Codec

Post by Rik »

Voor diegene die net als ik de codec niet hebben: het is Motion-jpeg gecodeerd (MJPG) en hier is een probeerversie te downloaden.
De kwaliteit van het beeld valt me alles mee! Het was er geloof ik TE makkelijk om hockey-meisjes te scoren, dus dat is dan maar niet gedaan...
http://www.morgan-multimedia.com/download/m3jpegv3.exe
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Codec

Post by Vandorp »

Rik wrote:Voor diegene die net als ik de codec niet hebben: het is Motion-jpeg gecodeerd (MJPG) en hier is een probeerversie te downloaden.
http://www.morgan-multimedia.com/download/m3jpegv3.exe
Mijn speler speelde het gewoon af en noemde het inderdaad "mjpg" maar ik wist ook niet wat 't was. Ik dacht mpeg maar da's dus toch weer wat anders (hoeveel formaten zouden er zijn?? vierhonderd?). Dit was mplayer voor Linux, maar ik zie nu dat die mensen ook een windows-versie hebben gemaakt:

http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/dload.html

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om een "probeerversie", maar om "free software" #smile

Wellicht werk-ie onder windows net zo lekker als onder Linux, ik kan het helaas niet proberen (nee dit is geen snobisme. Normaal heb ik wel windows 2000 maar m'n schijf is laatst gecrasht en m'n windows is weg. Moet nog opnieuw installeren).

Bas
User avatar
Dennis
lid
Posts: 61
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 10:30
Location: Eindhoven

Post by Dennis »

Het begint nu wel echt de spuigaten uit te lopen met al die verschillende codecs. Ik dacht ook dat het mpeg was, maar het blijkt mjpg te zijn, whatever. Dus kan iemand die file omzetten naar mpeg, zodat je met elke (media)speler het filmpje kan bekijken, het zou zonde zijn dat je dit mist #smile .

Dennis
Ps. Quicktime speelt deze file zonder problemen af.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Laat u niet bedriegen door het licht buiten,

In mijn hoofd was het donker #bier #evil
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Dennis wrote:Het begint nu wel echt de spuigaten uit te lopen met al die verschillende codecs. Ik dacht ook dat het mpeg was, maar het blijkt mjpg te zijn, whatever. Dus kan iemand die file omzetten naar mpeg, zodat je met elke (media)speler het filmpje kan bekijken, het zou zonde zijn dat je dit mist #smile
Ik heb 't omgezet. Volgens het programma waar ik het mee gedaan heb heet dit formaat: "ISO MPEG 4", en dat is XviD en DivX compatible. Het is voor mij allemaal Chinees dus laat even weten of jullie dit wel kunnen afspelen. Het ziet er bij mij in ieder geval goed uit en de file is lekker klein.

Bas
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Mijn speler speelde het gewoon af en noemde het inderdaad "mjpg" maar ik wist ook niet wat 't was. Ik dacht mpeg maar da's dus toch weer wat anders (hoeveel formaten zouden er zijn?? vierhonderd?). Dit was mplayer voor Linux, maar ik zie nu dat die mensen ook een windows-versie hebben gemaakt:

http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/dload.html

Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om een "probeerversie", maar om "free software"
Ik heb eens gekeken of het inderdaad zo lekker werkt. Helaas is er voor windows gebruikers nog geen GUI, voor linux en andere operating systemen wel. Dit maakt het gebruik toch wel veel hoogdrempeliger. Even de file aanklikken werkt niet. Toch heb ik het programma nog een kans gegeven. Het werkt inderdaad goed, bijna alle codec's zitten erin dus ook zonder reclame van divx of iets dergelijks. Er zijn commando's om met je toetsen tijdens het afspelen de basis functies te kunnen doen. Het programma is erg licht en start dus snel op. In principe kun je alles aanpassen als je er maar verstand van hebt. Hier ontbreekt het bij de meesten aan en dus heb je daar ook niet veel aan.
Als er een goede GUI komt dan wordt het wel wat denk ik.
Post Reply