Spam op forum

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Kunnen we dit topic anders niet gewoon verwijderen? Ik vermoed dat dan dezeonzin wel vanzelf ophoudt.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Joerik, ik verwacht dat alles wat op google staat (dit topic, maar ook andere topics) potentieel door dit soort lui bevuild worden.... Als je dit topic sluit, om dat soort lui tegen te gaan, dan kan je net zo goed je hele forum sluiten.
Alternatief: geregistreerde gebruikers mogen alles posten.
Ongeregistreerde gebruikers moeten eerst een letter-cijfer combinatie overtiepen van het random plaatje dat op dezelfde pagina is getoond... ofzoiets.
Al dat soort spam is geautomatiseerd, dus een code overtiepen, dat zal ze niet lukken.... Althans, nog niet....

PS: ik zal de spam wel verwijderen.....
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

vanaf nu moet je zijn ingelogd om te kunnen posten. Erg jammer voor mensen die als gast iets willen typen, maar die spam is gewoon te triest.

Om te registreren moet je een geldig email-adres hebben en je moet zo'n code overtikken.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Vandorp wrote:Om te registreren moet je een geldig email-adres hebben en je moet zo'n code overtikken.
email-adres hoeft niet, alleen die code. Kijken of dat voldoende is.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Er bestaat nu een geautomatiseerde vorm om CAPTCHA's op te lossen en forums van posts te voorzien... check deze product-demonstratie:
http://blogs.pandasoftware.com/blogs/im ... xrumer.swf
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Arjan wrote:Er bestaat nu een geautomatiseerde vorm om CAPTCHA's op te lossen en forums van posts te voorzien... check deze product-demonstratie:
http://blogs.pandasoftware.com/blogs/im ... xrumer.swf
Ik denk niet dat dit iets is waar we heel blij van moeten worden, wel?

Of zie je er potentie in om het te gebruiken om heel Friesland te waarschuwen dat we er weer aankomen?
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Yurik wrote:Of zie je er potentie in om het te gebruiken om heel Friesland te waarschuwen dat we er weer aankomen?
Ik denk dat dat zonder het internet ook wel lukt.... Dan laat je Winky weer gewoon 5 minuten voor de opening van de vlootschouw in Sneek, voor een grote menigte, met volle vaart een valk in de brug boren......
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ik denk dat dat zonder het internet ook wel lukt.... Dan laat je Winky weer gewoon 5 minuten voor de opening van de vlootschouw in Sneek, voor een grote menigte, met volle vaart een valk in de brug boren......
Mag ik je erhaan herinneren Fluit dat iemand anders (ik meen Fred) dat deed.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Dat mag, maar de combinatie Winky+Friesland+valk blijft voor mij gelijk staan aan ongeluk... Daar doet Fred niets aan.... Maar ik vind het fair van je dat je anderen laat delen in je ongeluk!
Post Reply