Zeilweek

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Doen?

Ja
16
94%
Neen
1
6%
 
Total votes: 17

User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Zeilweek

Post by Jasper »

Heren de afgelopen jaren hebben wij ons kostelijk vermaakt maar keer op keer kwam weer ter sprake dat de echte week voor de studenten de week voor de sneekweek is.

Keer op keer waren alle boten voor deze week al gereserveerd.

Daarom opper ik bij deze om binnen een paar maanden 3 a 4 boten te reserveren voor deze week (28-7 tot 4-8).

Meningen? Reacties? Laat het weten...

Chao, Winky
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Now you're talking!

Doen! Als het leuk is, dan kan je er meteen de Sneekweek achteraan plakken #fidel


#cool
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Dusssss....

Fluit
Winky
..

bestuur gooi het eens in de groep, ik weet dat we nu vroeg zijn maar over twe maanden ben je te laat.
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Shit man!

Ik kom pas op 3 aug. een keer terug van mijn stage. Had echt graag meegegaan.
Volgend jaar dan maar voor mij!

Viske
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Prima plan, Doen!

Maar waarom kan ik niet stemmen voor de poll? (Zijn dat dat eerste "nieuwe" richtlijnen die de engerd Wouter Bos heeft doorgevoerd? Ik vind het maar een gevaarlijke linkse rakker!)
Adams
lid
Posts: 39
Joined: Tue 01 Jun, 2004, 21:16

Post by Adams »

PJ,

van heel die neiging naar links toe krijg ik kriebels. Kunnen ze de komende vier jaar weer alles verbreien wat rechts heeft opgebouwd en doorgevoerd!!!!

Bootjes --> regelen en optie opnemen
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Jongens jongens toch.... Het waren maar gemeenteraadsverkiezingen!!!

De PvdA gaat de komende tijd echt nog wel flink onderuit hoor.. (landelijk)
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Peter-Jan wrote:Maar waarom kan ik niet stemmen voor de poll?
Ik kon ook niet stemmen voor de poll. Geen idee wat dit nu weer is #smile

Verder vind ik ook dat we die bootjes moeten regelen. Ff rondmailen wie er mee wil, en dan 4 bootjes reserveren.

Waarom staat dit trouwens op 't besloten forum?
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Tja als ik het zo lees dan lijkt mij 4 bootjes een mooi uitgangspunt. Just in case kunnen we er altijd nog eentje bijregelen. Wie gaat ze reserveren? Gooi dit hele subject trouwens maar naar het open forum voor de exposure. Ik zal zorgen dat ik op tijd terug ben om mee te gaan.
#cool
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Afgelopen jaar op een 8-mans lemsteraak gezeten... en dit jaar ga er ik er weer voor (wellicht zelfs voorseizoen met een 6-mans bol om het manouvreren onder de knie te krijgen). Ik denk dat ik niet meer kan terugschalen.. ben geen valkzeiler.. en zal het ook nooit worden vrees ik.. wederom geen deelname van mijn kant...
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

bang bent bijmij op de boot dan mag je het ook

Post by Jasper »

Als je bang bent bij mij op de boot dan mag je het ook gewoon zeggen #knipoog
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Hmmm ik zal je tegemoet komen: ik voel me niet geweldig als ik bij Bas in de boot zit hoewel het een vakkundig genoeg schipper is voor mij om de golven van een groot Fries meer (geen IJsselmeer) te bedwingen.... maar ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik bij jou in de boot zit.... al was het alleen maar omdat je hebt aangetoond niet alleen niet te weten waar de grenzen van je boot en je kunnen liggen, maar ook dat je totaal geen regeling in je geest hebt om het op een betrouwbare manier te verkennen en binnen enige bandbreedte blijvend er achter kan komen... je legt die boot gewoon op zijn zij en denkt dan... "he, dat was niet de bedoeling" ... kortom, nee, ik heb absoluut geen vertrouwen in jouw kunsten ... daarnaast heb ik dus ook mijn persoonlijke redenen om niet mee te gaan #heilig
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Ik ga dit jaar maar weer eens rond wat tropische eilanden zeilen en kan dus jammergenoeg niet mee.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

maar ook dat je totaal geen regeling in je geest hebt om het op een betrouwbare manier te verkennen en binnen enige bandbreedte blijvend er achter kan komen...

Voor een goede iterratie van een optimum is het kennen van de grenzen wel zo wenselijk.

kortom, nee, ik heb absoluut geen vertrouwen in jouw kunsten ...

Sugereer je het hier beter te kunnen? Ik stel voor om tijdens het zeilweekend; ik ga ervanuit dat je dan wel meegaat om een wedstrijdje te doen: drie boeien en een start op snelheid De verliezer bakt voor iedereen ¨s ochtends eieren met spek en perst jus
User avatar
Joost
lid
Posts: 47
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 8:50
Location: Rosmalen

Post by Joost »

kortom, nee, ik heb absoluut geen vertrouwen in jouw kunsten ...

Sugereer je het hier beter te kunnen? Ik stel voor om tijdens het zeilweekend; ik ga ervanuit dat je dan wel meegaat om een wedstrijdje te doen: drie boeien en een start op snelheid De verliezer bakt voor iedereen ¨s ochtends eieren met spek en perst jus
Winkes, de logica leert ons dat de uitspraak van Dirk niet wil zeggen dat hij het beter kan! ik sluit mij trouwens bij de uitspraak van Dirk aan #knipoog

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat een wedstrijdje tijdens ons jaarlijks weekend geen slecht idee is aangezien dit wel weer tot de nodige hilariteit zal leiden. Ik stel dan ook voor een wedstrijd zonder regels, alles mag behalve een motor gebruiken.
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Vla-kanonnen zijn wel toegestaan?
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ik heb mijn vlakanon altijd bij me of ik hem in ga zetten op jou is een tweede!

Ik wil de wedstrijd aanscherpen.

-Jij een valk, ik een valk.
-Bootjes liggen met de zeilen gestreken klaar.
-Vervolgens is het zaak om zo snel mogelijk een bepaald traject af te leggen.
-De rest van het dispuut volgt in de overige boten op de motor en filmt het geheel.

-Alles behalve motor is toegestaan.
-Verliezer maakt en het ontbijt voor iedereen en wast bij aankomst de boot van de tegenstander! #goed

Verder: Bestuur, is Hoora reeds gecontacteerd?
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Wat is dit nu weer voor een waardeloos voorstel en waarom lees je niet gewoon eerst heel aandachtig het commentaar door mij of door anderen gegeven.... ik en een valk zeilen..dat is echt geen match... ik en bij jou in de boot zitten.... dat is zelfmoord. Maar goed... ik in een valk naast jou in een valk.. dat is vragen om een mast tegen je harses (een vlakanon mag... slaan met je mast niet.. ook al noem je het dan perongeluk omslaan) en je hoeft dan geeneens zelf mee te dobberen om iets lachwekkends op film te krijgen. Waarom denk je nu dat ik liever op een grote bak vaar...reden 1: die slaat niet om... reden 2: jij zult niet beweren dat je daarop kunt schipperen...

Als we al een contest gaan houden... dan moet je met iets creatievers komen dan dit... iets waarbij we dezelfde handicaps hebben om hetgeen te bevaren/ermee te zeilen...
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

oel

Post by Jasper »

Bedoel je deze boten?
Image
Image

Niet zo huilen Dirk, je bent gewoon bang mijn boot te moeten poetsen.

Kom jij maar met een alternatief anders gaat wat mij betreft de wedstrijd gewoon door en starten we op een afstand groter dan een mastlengte van elkaar.
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Geef toe! Mooie bakken.. echte bakken... krijg nu al blaren op mijn handen als ik denk aan het hijzen van dat zeil ... anyway ... hoe goed kun je surfen?

PS: onderste ligt nog niet geheel om... nog een klein stukje... was jou ongetwijfeld gelukt #ja ... mbt de bovenste.. is dat geen scherpjacht? lijkt een beetje op een Tornado... mooie bootje dan wel... knap dat ze die op zulk vlak water plat hebben gekregen...als het een rondbodem is dan moet je zeker vragen of je een keer met ze mee mag... twee kapiteins uit hetzelfde hout.. dat worden pas echt mooie filmpjes... #goed
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Mannen,

ad gewoon een pul chocomel en laat zien wie hier de baas is!
User avatar
Jorn
lid
Posts: 65
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:26
Location: Den Helder

Post by Jorn »

Het begint op oeverloos geblaat te lijken. #nietgoed

Even de knoop doorhakken: Wanneer is de tweestrijd? Ik ben graag toeschouwer. #bier
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Jorn wrote:oeverloos
Toepasselijke woordspeling, als je het betrekt op Winky's vaar-capaciteiten....
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Beide boten zijn omgeslagen, het zijn allebij skutsjes.

De datum is dezelfde als het zeilweekend,

Eerst trekken wij een pul chocomel adje en vervolgens gaat de race zoals voorgesteld verder. Of ben je ook al bang dat ik hier te vel in bedreven ben #puh
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

..te vel in bedreven...
wat is dat?

Anyway... ik weet niet wat je nu precies met de wedstrijd wil aantonen! Dat ik niet kan zeilen... i know... dat jij niet kan schipperen.. everybody knows ...

En dat je dan een contest uitschrijft waarbij jezelf het voordeel hebt (jijzelf waardeloos, maar geoefend in een valk... en ik waardeloos en ongeoefend in een valk.. 1 camera is genoeg zou ik zeggen)...dat gaat niet aantonen dat je vaardiger bent! #nee Als we al een contest gaan houden... en eigenlijk zou ik die contest ook gewoon met je moeten aangaan ook... dan gaat die contest over iets waarbij de vaardigheden gelijk getrokken worden (nee, niet een voorsprong.. dat is net een freggle zonder benen zeggen dat hij 10m voorsprong krijgt op de 100m horden).. wat wil je precies bewijzen kerel??... bedenk ik daarna wel iets creatiefs!
Dat je een betere schipper bent? Ben je... maar dan wil ik nog steeds absoluut niet bij je in de boot.... Dat je beter weet hoe schuin een boot kan??.... dat weet je zeker....alleen ben je nu altijd net iets te laat! #ja ... dus wat wil je dan bewijzen?? dat je iets kunt waarvan ik zeg dat je het niet kan?? ... kijk... dat is een uitdaging..want dan hoef ik niks te doen.. heb je alles zelf in de hand..en zijn de kansen gelijk, want de contest wordt afgepast op alleen jouw vaardigheden...

Maar zeg het maar! Wat wil je precies bewijzen?? .. zullen we daarna bekijken hoe dat vorm gaat krijgen en wanneer....
Post Reply