Gezocht voor nieuw tv-programma

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
Mishka Jonkers

Gezocht voor nieuw tv-programma

Post by Mishka Jonkers »

Discussie-gasten gezocht voor nieuw VARA programma '16 Miljoen rechters'


‘16 Miljoen rechters’ is een nieuw VARA-programma waarin de rechtspraak centraal staat en dat vanaf half januari gedurende 11 weken op Nederland 3 te zien zal zijn. Het programma wordt gepresenteerd door Astrid Joosten. In elke aflevering wordt een maatschappelijk relevant thema behandeld in de vorm van een waargebeurde rechtszaak. Tijdens de aflevering wordt door middel van een reconstructie een zaak aan het publiek getoond. De reconstructie zal in meerdere delen te zien zijn, waarbij steeds meer aspecten van de zaak aan het licht komen, die meewegen in de afwegingen die een rechter moet maken.

Een bekende advocaat en een officier van justitie zullen het publiek proberen te overtuigen van hun standpunten.
In het programma is er ook ruimte voor discussie over het onderwerp. Er zullen een paar ervaringsdeskundigen aanwezig zijn en daarnaast zal een groep mensen(afspiegeling van het Nederlanse volk) gevraagd worden om hun mening over de zaak kort en bondig uiteen te zetten. Nadat alle kanten van de zaak aan bod zijn gekomen wordt het publiek uitgedaagd om op de stoel van de rechter te zitten en beslist door midden van stemmen met wie ze het eens zijn: de advocaat of de officier van justitie.
Tenslotte zien we aan het eind van het programma nog wat de uitspraak van de rechter destijds is geweest met betrekking tot deze waargebeurde rechtszaak.


In totaal worden er 11 afleveringen gemaakt met verschillende thema's. De eerste opnamedata zijn al gepland:

19 december: Drugssmokkel
9 januari: Recht op zelfverdediging
10 januari: Vrijheid van meninguiting


Voor deze afleveringen is de redactie nog op zoek naar mensen die in een paar zinnen duidelijk en helder hun standpunt naar voren kunnen brengen en niet bang zijn om hun mening te laten horen. Indien u het leuk vindt om mee te discussiëren in dit programma en van 19.00 - 21.30 uur op een of meerdere avonden van bovenstaande data beschikbaar bent, dan kunt u een mailtje met uw naam, (mail)adres en telefoonnummer sturen naar: 16miljoenrechters@vara.nl
Wij nemen dan spoedig even contact met u op.

Indien u liever op de stoel van de rechter zit en graag deel uit wil maken van het publiek, dan is dat natuurlijk ook mogelijk. Stuurt u ons dan even een mailtje met uw naam, telefoonnummer en (email)adres en op welke datum u de opname wilt bijwonen, dan nemen wij even contact met u op.

Voor meer informatie kunt tijdens kantoortijden contact met ons opnemen op tel.nr. 035 - 6711578



Met vriendelijke groeten,

Mishka Jonkers
Producer '16 Miljoen rechters'
Guest

Post by Guest »

Leuk dat we uitgenodigd worden...Wie heeft dit geregeld?
Koen
lid
Posts: 40
Joined: Sat 08 May, 2004, 19:13

Post by Koen »

waarschijnlijk Google
Mishka 16 milj. rechters

Post by Mishka 16 milj. rechters »

Ik heb jullie gevonden via debat.pagina.nl

Aangezien ik in de huisregels las dat het forum niet alleen is bedoeld voor Tau-leden, maar ook voor willekeurige voorbijgangers die willen debatteren of iets kenbaar willen maken, ben ik zo vrij geweest om dit berichtje te plaatsen.

Ik ben voor het programma op zoek naar mensen die hun mening goed kunnen onderbouwen met argumenten; en ik denk en hoop dan ook dat ik hier dan de juiste personen zou kunnen aantreffen.

Groet,

Mishka
Producer '16 Miljoen rechters'
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Ik denk dat we vereerd mogen zijn met deze uitnodiging. Ik neem aan dat de leden elkaar nu de koppen gaan inslaan om mee te doen aan dit programma, lijkt mij een goede manier om de bij het dispuut geleerde kunsten in de praktijk te brengen c.q. aan te scherpen en ook nog eens op TV te komen.

De Vara is trouwens een goed instituut, ik heb zojuist weer genoten van een aflevering van de Soprano's: in 1 ruk uitgezonden zonder reclame #fidel
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Vind het idd ook wel cool. Wie gaat er mee??
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Ik ga de agenda eens even raadplegen..maar ik voel er wel iets voor... Møren? Jeroen? ...
User avatar
Frits
lid
Posts: 70
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 15:37

Post by Frits »

Sounds good!

Heb zeker interesse.

Jeroen
User avatar
Jorn
lid
Posts: 65
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:26
Location: Den Helder

Post by Jorn »

Ik ben er ook wel voor te vinden.

Jorn
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Heren,

Laat me weten wanneer, en ik zit voor de pit!
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Dit is inderdaad een uitgelezen kans om ons te profileren. Zo te lezen is er al een gezonde interesse. De rhetorica-vaardigheden kunnen getoond worden en het is een uitgelezen kans om weer een serieus in discussie te gaan.
Ik zal contact opnemen met de organisatie van het programma over de mogelijkheden. Om alvast wat vragen te kunnen beantwoorden, graag jullie voorkeuren voor een onderwerp. Als we de keuze hebben voor een onderwerp kunnen we met een groep samen op een avond gaan. Misschien kunnen we wel meerdere avonden gaan. Als ik het goed begrijp kan er ook een deel in het publiek plaatsnemen om een paar van onze leden gade te slaan.

Dus: laat mij even per email weten of en wanneer je mee wilt naar de opnames, dan kan ik plaatsen regelen.
User avatar
Joris
lid
Posts: 83
Joined: Thu 16 Sep, 2004, 10:14
Location: Eindhoven

Post by Joris »

Ik zal er zeker bij zijn.

Joris
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Post by Pieter »

klinkt inderdaad leuk. Ik moet alleen even kijken of ik op de desbetreffende data erbij kan zijn.
Guest

Post by Guest »

Rik wrote:Ik zal contact opnemen met de organisatie van het programma over de mogelijkheden. Om alvast wat vragen te kunnen beantwoorden, graag jullie voorkeuren voor een onderwerp. Als we de keuze hebben voor een onderwerp kunnen we met een groep samen op een avond gaan. Misschien kunnen we wel meerdere avonden gaan. Als ik het goed begrijp kan er ook een deel in het publiek plaatsnemen om een paar van onze leden gade te slaan.

Dus: laat mij even per email weten of en wanneer je mee wilt naar de opnames, dan kan ik plaatsen regelen.
Hoi Rik,

Fijn dat je je hebt opgeworpen om dit te coördineren.
Zou je me z.s.m. even willen bellen: 035 - 6711578

Groet,
Mishka
Ruudje
lid
Posts: 140
Joined: Wed 15 Sep, 2004, 14:32
Location: Maastricht

Post by Ruudje »

Ik zal er ook zeker een keer bij willen zijn!

de drie opname data die er staan komen mij ongelegen, maar er komt vast een datum waarop ik tijd vrij kan maken

Ruud
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Ben ook zeker van de partij!!

Ik denk dat we een aanzienlijke fractie van het publiek kunnen vormen...
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Goeie activiteit heren, leuk om er met enkele heen te gaan. #goed Ik neem aan dat er achteraf een mooie foto reportage en wat goeie anekdotes op de site komen. (Ik heb ons trouwens, een jaartje geleden inmiddels, toegevoegd aan debat.pagina.nl).
Hier in Beijing is het erg populaire om goed een speech te kunnen houden. Afgelopen weekend was hier op de Universiteit het Chinees kampioenschap en een vrouwtje van hier (Tsinghua) is tweede geworden. Jammer genoeg doen ze het wel allemaal in het Chinees, het lijkt dus net of dat je naar een stel spasten aan het kijken bent.#huh
Hoe staat het trouwens met de inschrijvingen voor SSRE-debattoernooi? Laat jullie TV-debuut een mooie opwarmer zijn voor de NK-beleidsdebatteren.

Groeten uit Beijing,

Peter-Jan
http://www.beijing.web-log.nl
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

tja wat zal ik er over zeggen. Het meest interessante aan de avond vond ik nog de ontdekking dat Pieter blijkbaar niet weet wat een MILF is. Het is helemaal geen discussieprogramma, maar er wordt gewoon het hele programma geluld aan de hand van wat filmpjes. Toen we op een gegeven moment mochten gaan discussieren ben ik ook in de rij gaan staan om iets te zeggen, maar toen er 5 mensen aan het woord waren geweest, was het programma opeens afgelopen! Wat een kul. Was ook nergens voor nodig, ze hadden best de discussie wat langer kunnen laten lopen en dan evt. de slechte verhalen er uit knippen of zo, dan had ik tenminste nog het idee gehad dat ik niet voor Jan Doedel naar Hilversum was gekomen. Echt totaal niet de moeite waard om heen te gaan of naar te kijken.
User avatar
Jorn
lid
Posts: 65
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:26
Location: Den Helder

Post by Jorn »

Ik heb ook het gevoel dat ik als decor afgereisd ben naar Hilversum. We zijn onthaald als discussiegasten die mee konden praten als afgevaardigden van de samenleving. Ze hebben er naar gestreefd om een nette afspiegeling te krijgen van Nederlandse samenleving. In de show nodigen ze vervolgens ook nog een aantal andere gasten voor het panel uit die in het verleden iets dergelijks hebben meegemaakt of in hun dagelijks beroep er iets mee te maken hebben. Deze 'belangrijkere' mensen komen inderdaad ook aan het woord. De rest van de aanwezige panelleden (een stuk of 35) heeft stil op een bankje kunnen zitten. Ik denk dat als er tien 'discussiegasten' aan het woord geweest zijn, dat het al veel is. Ik had de verwachting dat er meer ruimte voor discussie was en dat op z'n minst iedereen wel een keer aan het woord zou kunnen komen.

Conclusie: Ik had gisteravond liever in het publiek gezeten dat in het panel, dan had ik meer bijgedragen aan de opname. Een volgende keer denk ik dus wel twee keer na voordat ik naar Hilversum afreis, stil zitten kan ik thuis op de bank ook.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Deceptie alom dus....

Maar goed, is er binnenkort ook nog beeldmateriaal te bewonderen op de site, of wordt dit momenteel vakkundig kwijtgeraakt?...

De uitzending is pas in januari (do. 12 jan?) las ik op hun site, dus daar zal ik dan nog even op moeten wachten... Maar wellicht dus eigengemaakte foto's?
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Iemand achteraf nog met die Mishka gesproken?
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Dirk wrote:Iemand achteraf nog met die Mishka gesproken?
Nee, maar mocht je nog overwegen om te gaan:

06 28526778
035 6711578

Kun je zelf onderhandelen over effectieve air-time #smile
Post Reply