tijdreizigersconventie MIT

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

tijdreizigersconventie MIT

Post by Vandorp »

Op de universiteit van MIT wordt een tijdreizigersconventie gehouden. Het idee is dat het evenement zo bekend wordt dat mensen uit de toekomst er van zullen weten, en het dus de moeite waard vinden om er heen te komen. Waterdicht plan als je het mij vraagt.
#koning

Om de conferentie te laten slagen is het nodig dat het evenement van te voren brede bekendheid verwerft. Bij deze mijn bijdrage:

The Time Traveler Convention
May 7, 2005, 10:00pm EDT (08 May 2005 02:00:00 UTC)
East Campus Courtyard, MIT
42:21:36.025°N, 71:05:16.332°W
(42.360007,-071.087870 in decimal degrees)

http://web.mit.edu/adorai/timetraveler/

Ik heb zelf nu geen tijd, dus ik ga over een jaar of 30 wel even langs #fidel
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Ik was een paar jaar geleden naar de conventie van 2014 geweest. Was alleen slecht bevallen want in 2013 was het niet zo druk en daarom hadden ze de overgebleven koffie overgeflitst naar 2014. Wat dus resulteerde in smerige kouwe koffie. Gezien het feit dat ze dit pas in 2015 goed gaan doen ga ik er tot die tijd niet meer heen.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Bespaar je de moeite. De organisatie is door al dat heen-en-weer-geflits de tel helemaal kwijtgeraakt. Volgens de laatste berichten is er een aantal Neanderthalers gespot met de koffie uit 2015!!!
Doe wat ik al in 2014 deed: flits jezelf ff terug naar 1 januari 2000 en haal daar een bakkie pleur. Onderzoek in 2009 heeft uitgewezen dat op die bewuste nieuwjaarsdag de beste koffie ooit is gezet.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan en PJ, dit zijn echt bijzonder flauwe opmerkingen. In 2015 kun je echt nog niet tijdreizen. Ik hoop er zelf rond 2045 mee te beginnen en dat is een optimistische schatting.

En wat moet ik hiermee: "Ik was een paar jaar geleden naar de conventie van 2014 geweest." En: "Doe wat ik al in 2014 deed: flits jezelf ff terug naar 1 januari 2000 en haal daar een bakkie pleur." #kots Let toch alsjeblieft op de tijdsbepalingen van werkwoordsvormen, dat is ontzettend belangrijk als je gaat tijdreizen #cool

Dit zijn voor mij aanwijzingen dat jullie geen echte tijdreizigers zijn #nee
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Tijdsbepalingen zijn op dit moment (2 mei 2004) nog niet opgenomen in de spelling der Nederlansche Taal voor tijdreizigers. De eerstvolgende uitgave van het groene boekje komt pas weer in 2007 uit, hierin zal een eerste aanzet zijn gemaakt over dit speciale geval.
Ik hanteer echter de zogenaamde "genetische leeftijdsbepaling methode" waarbij gebeurtenissen niet geordend worden op een christelijke tijdschaal maar naar de leeftijd van de persoon. Ik weet dat er in de toekomst (volgens de christelijke tijdsbepaling) een splitsing onstaat in het grammaticale tijdsdenken. Daar ik nu al redelijk a-religieus ben voel ik me dus meer op mijn gemak bij het gebruik van de, in de volksmond "Darwinistische tijdsbepaling" genoemde, genetische tijd. Voor de nerds onder ons: tijdsbepaling geschiedt op basis van de verstreken CPU-time (in Matlab: >>cputime) van de persoon die het verhaal verteld.
Als ik dus al eens in 2014 ben geweest heb ik dat dus al meegemaakt. Als ik in de verleden tijd zou praten, dan zou ik nog niet weten wat ik dan gedaan danwel gezien zou hebben. Vanaf 2096 werd hierover een oorlog gevoerd wat uiteindelijk heeft geleid tot de vernietiging van de mensheid. De reden dat de aarde anno 2004 zo overbevolkt raakt is dat steeds meer mensen uit de toekomst naar deze tijd vluchten om "het Einde" maar niet mee te hoeven maken. Deze mensen hebben vaak geen paspoort en vertellen dan maar prietpraat omdat het ware verhaal anno 2004 toch niet geloofd wordt.
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Vereiste achtergrond info voor als je naar de conventie wilt:

- de film: "the twelve monkeys"
- het boek: "timeline" van michael crichton
- groene boekje (uitgave 2013), hier in worden onder andere de taalregels voor de "voltooid verleden toekomstige tijd" en de "aankomende verleden tijd" behandelt.

Andere leuke weetjes over 2015:
- BvD heeft eindelijk een maybach kunnen kopen
- PJ staat nummer 1 in de "quote 500"
- Dennis en Fred hebben beide 6 kinderen en respectievelijk een labrador en een golden retriever
- Winky is eindelijk aan de vrouw
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Andere leuke weetjes over 2015:
- BvD heeft eindelijk een maybach kunnen kopen
- PJ staat nummer 1 in de "quote 500"
- Winky is eindelijk aan de vrouw
Je had je eigen verhaal niet harder onderuit kunnen schoppen dan op deze wijze... chapeau!
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan wrote:Tijdsbepalingen zijn op dit moment (2 mei 2004) nog niet opgenomen in de spelling der Nederlansche Taal voor tijdreizigers. De eerstvolgende uitgave van het groene boekje komt pas weer in 2007 uit, hierin zal een eerste aanzet zijn gemaakt over dit speciale geval.
Interessant. Doet me denken aan de volgende quote die ik even heb opgezocht, en ik jullie (met name Arjan) niet wilde onthouden (mede omdat de film vorige maand in premiere is gegaan in de UK):
One of the major problems encountered in time travel is not that of accidentally becoming your own father or mother. There is no problem involved in becoming your own father or mother that a broad-minded and well-adjusted family can't cope with. There is no problem in changing the course of history - the course of history does not change because it all fits together like a jigsaw. All the important changes have happened before the things they were supposed to change and it all sorts itself out in the end.

The major problem is quite simply one of grammar, and the main work to consult in this matter is Dr. Dan Streetmentioner's Time Traveler's Handbook of 1001 Tense Formations. It will tell you, for instance, how to describe something that was about to happen to you in the past before you avoided it by time-jumping forward two days in order to avoid it. The event will be described differently according to whether you are talking about it from the standpoint of your own natural time, from a time in the further future, or a time in the further past and is further complicated by the possibility of conducting conversations while you are actually travelling from one time to another with the intention of becoming your own mother or father.

Most readers get as far as the Future Semiconditionally Modified Subinverted Plagal Past Subjunctive Intentional before giving up; and in fact in later editions of the book all the pages beyond this point have been left blank to save on printing costs.

-- Douglas Adams
"The Restaurant at the End of the Universe", chapter 15.
Post Reply