Voorstelronde Aspiranten 2017

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Yuri
Posts: 305
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 11:40
Location: Eindhoven

Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Yuri »

Waarde Leden en Oud-Leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Via deze weg zal ik mijzelf aan u voorstellen. Nadat mijn ouders mij achttien jaar geleden op deze aardbol ‘neergezet’ hebben, hebben zij mij de naam Yuri gegeven. Deze gebeurtenis vond plaats op 15 april te Goes. Totdat ik aan het begin van dit academisch jaar verhuisd ben naar het altijd gezellige Eindhoven, heb ik mijn hele leven in het dorp ’s-Gravenpolder gewoond. Dit gehucht ligt in de provincie Zeeland. Na het met trots afronden van mijn atheneum, heb ik logischerwijs de geweldige keuze gemaakt om Werktuigbouwkunde te gaan studeren, op de Technische Universiteit te Eindhoven.

Aan het begin van mijn studententijd heb ik mij ingeschreven bij E.S.R. Thêta, waar ik momenteel nog wekelijks te vinden ben. Hier zit ik ook bij de commissie Foodcie. Naast de sportieve en gezellige activiteiten die de E.S.R. biedt, speel ik zaalvoetbal in het team van W.S.V. Simon Stevin, de Footcie. Op donderdagen probeer ik wanneer mogelijk bij de borrel van deze studievereniging te zijn. Ook beoefen ik af en toe nog de voetbalsport in weekenden bij S.V. Apollo ’69, de club van mijn vorige woonplaats. Met de tennissport ben ik enkele jaren geleden gestopt, na competitie gespeeld te hebben in de tweede klasse. Een verdere vrijetijdsbesteding van mij is fotograferen. Als laatste heb ik een bedrijf met een oud-klasgenoot van de middelbare school, we bouwen websites voor verschillende opdrachtgevers. Omdat beide mijn compagnon en ik recent begonnen zijn met studeren, hebben we besloten dit tijdelijk stil te leggen. In de planning staat om het binnenkort weer op te pakken.

Na al meerdere keren kennisgenomen te hebben van het bestaan van het Dispuut, en het spreken met enkele Leden, ben ik pas echt met Rhetoricadispuuts Tau in aanraking gekomen sinds ik lid van de Footcie ben. Dit omdat ik hierdoor enkele malen met Schatmeester Weernink gesproken heb. Zodoende heb ik met steeds meer Leden kennisgemaakt. Vervolgens ben ik door Schatmeester Weernink en Student Schoenmakers uitgenodigd voor het kennismakingstraject, wat mij zeer goed bevallen is. Uiteindelijk heb ik afgelopen donderdag 8 juni mijn Blauw-Wit-Gouden Touwtje in ontvangst mogen nemen van Rector Verhoef, samen met de zeven andere lichtingsgenoten. Ik zal mij volledig inzetten om te bewijzen dat ik het Touwtje waard ben, zodat dit hopelijk beloond mag worden met het lidmaatschap.

Hoogachtend,
Yuri Copal
Aspirant-Lid
Last edited by Yuri on Wed 11 Aug, 2021, 15:46, edited 1 time in total.
User avatar
noahtabor
Posts: 187
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 11:47

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by noahtabor »

Waarde Leden en Leden Buiten Dienst,

Graag zou ik mij aan u voor willen stellen als nieuw aspirant-lid van het Dispuut. Bij deze zal ik dat dan ook maar doen. Mijn naam is Noah Tabor, geboren te Helmond op 9 oktober van het prachtige jaar 1997. Na het afronden van mijn atheneum studeer ik sinds dit jaar natuurlijk aan de faculteit Werktuigbouwkunde op de TU/e. Dit verloopt tot nu toe ook zeer voortvarend.

Tot nu toe heb ik heel mijn leven gevoetbald, toegevende dat dit de laatste tijd een beetje verwaarloosd is geraakt. Vanaf dit jaar ben ik actief lid bij de Werktuigkundige Studievereniging Simon Stevin. Ik heb hier op het moment van spreken twee commissies bijna afgerond, de CommissieBattle Commissie en de Ouderdag Commissie. Op donderdagmiddag ben ik vanaf het begin van het jaar samen met mede-aspiraten Otto en Noud aanwezig op de borrels.

Op een van die bovenstaande borrels heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de heren van Rhetoricadispuut Tau. Daarna kwam ik er al snel achter dat het blauw-wit-goud ook op Stratum te vinden was en kwam ik ook hier in aanraking met de leden. Na voor de eerste kennismakingsactiviteiten uitgenodigd te zijn en deze ook allemaal meegemaakt te hebben wilde ik heel graag verder. Na ook de tweede kennismakingsactiviteiten mee te hebben gelopen kwam er een zeer mooi moment. Op donderdag 8 juni werd door Rector Verhoef een blauw-wit-goud touw om mijn nek gehangen om de aspirantentijd in te luiden. Ik zal dit touw met alle macht verdedigen en ik hoop met mijn mede-aspiranten een hele mooie lichting te mogen vormen binnen het Dispuut!

Met vriendelijke groet,

Noah Tabor
User avatar
Otto van de Ven
Posts: 171
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 11:45

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Otto van de Ven »

Waarde leden en Leden Buiten Dienst,

Het is mij een groot genoegen om mezelf voor te stellen als aspirant-lid van het Dispuut. Mijn naam is Otto van de Ven en op 12 oktober 1997 ben ik ter wereld gebracht. De eerste negentien jaar van mijn leven heb ik in Bladel gewoond waar ik binnen zes jaar mijn Atheneum diploma heb weten te bemachtigen. Vervolgens heb ik de verstandige keuze gemaakt om Werktuigbouwkunde te gaan studeren aan de TU/e.

Tijdens de introductieweek heb ik kennis gemaakt met de studie, het studentenleven en W.S.V. Simon Stevin. Ik ben vervolgens direct actief lid geworden bij de studievereniging door bij de ReAcCie te gaan. Op dit moment ben ik tevens kennismaker bij de Bijzondere Activiteiten Commissie. Ook ben ik na ruim een half jaar in Eindhoven gaan wonen. Dit ging gepaard met het uitschrijven bij de lokale voetbalvereniging Bladella.

Ik ben in aanraking gekomen met het Dispuut op de wekelijkse borrels van Simon Stevin die vaak op Stratumseind eindigden. Vervolgens ben ik met het Dispuut bij enkele borrels en activiteiten geweest. Dit resulteerde erin dat ik vorige week donderdag mijn blauw-wit-gouden Touw in ontvangst heb mogen nemen. Als Aspirant lid zal ik mijn uiterste best doen om mijn lidmaatschap te bewijzen.

Met vriendelijke groet,
Otto van de Ven
User avatar
Boonen
Posts: 399
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 11:37

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Boonen »

Waarde Leden en Leden Buiten Dienst,

Bij dezen wil ik me graag voorstellen als aspirant-lid van het Dispuut. Mijn naam is Noud Boonen, negentien jaar oud. Ik ben opgegroeid in Rosmalen; een dorp gelegen in de nabijheid van ‘s-Hertogenbosch. In ’s-Hertogenbosch heb ik dan ook mijn Gymnasium diploma behaald. Helaas is dit gebeurd met een jaartje achterstand, ik heb namelijk de vierde klas in twee jaar afgerond. Ik heb in januari dit jaar mijn ouderlijk nest verlaten om nog verder weg van de universiteit te gaan wonen, namelijk te Keverberg 28.

Laat ik u dan nu informeren over mijn hobby’s en interesses. Tot mijn zeventiende levensjaar heb ik bijna ieder weekend in een zeilboot doorgebracht, ik deed mee aan wedstrijden her en der verspreid door het land. Hier heb ik helaas niet veel tijd meer voor, wat ik zelf spijtig acht. Nu houd ik me voornamelijk bezig met activiteiten van W.S.V. Simon Stevin. Tevens ben ik kennismaker bij de Bijzondere Activiteiten Commissie van W.S.V. Simon Stevin. Hierdoor ben ik dus op donderdagmiddag vaak te vinden in De Weeghconst.

Mijn eerste contact met het Dispuut begon al vroeg in dit collegejaar. Op borrels vond ik het erg gezellig om een praatje te komen maken met verscheidene Leden. Later kwam ik in huis wonen met Student James. Hoewel deze vent bijna nooit thuis is, ben ik hierdoor toch vaker in contact gekomen met het Dispuut. Dit alles resulteerde er in dat ik afgelopen donderdag acht juni mijn Touw in ontvangst heb mogen nemen van Rector Verhoef. Ik ga in mijn tijd als aspirant mijzelf bewijzen en u allen overtuigen van mijn kwaliteiten.

Met vriendelijke groet,
Aspirant-lid Noud Boonen
User avatar
Stan de Rijk
Posts: 277
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 11:43

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Stan de Rijk »

Waarde Leden en Leden Buiten Dienst,

Bij deze zou ik me willen voorstellen aan het Dispuut als aspirant-lid. Mijn naam is Stan de Rijk, 18 jaar oud en geboren in Terneuzen. Na het afronden van mijn Atheneum, heb ik één van de beste keuzes gemaakt door te kiezen voor de studie Werktuigbouwkunde. Door deze keuze ben ik op kamers gegaan, wegens de lange reistijd. Gelukkig gaat de studie voorspoedig en mag ik zeggen dat ik mijn bindend studie advies heb gehaald.

Momenteel ben ik actief bij W.S.V. Simon Stevin bij de Lustrumstunt. Wanneer het uitkomt, ben ik donderdagmiddag meestal te vinden op de borrels om een biertje te pakken. De verdere vrije tijd besteed ik aan het maken van muziek. Dit is sinds zomer 2015 een stuk serieuzer geworden, wegens het aansluiten bij een band. Hierdoor heb ik al verschillende podia mogen betreden, wat het muziek maken en bestuderen nog meer stimulans geeft voor mij. Eigen werk met deze band maken en het opnemen ervan is ook al realiteit, waardoor wij nu hard bezig zijn met het neerzetten van ons product. Sinds jongs af aan ben ik ook in contact gekomen met verschillende beunprojecten: boomhutten bouwen, brommers uit elkaar schroeven, maar later ook zelf een zonneboot bouwen. Kortom techniek boeit mij ook zeker.

Zelf ben ik in aanraking gekomen met het Dispuut doordat student De Rijk mijn broer is. Hierdoor heb ik natuurlijk mooie verhalen over het Dispuut gehoord. Bovendien heb ik mee mogen maken dat het Dispuut in Zeeland is gekomen tijdens het 21 diner van student De Rijk. Het Dispuut was hierdoor bij mij bekend, waardoor ik ook met verschillende leden een praatje heb gemaakt tijdens de borrels of op Stratum. Begin april heb ik daarom een uitnodiging gekregen van student Schoenmakers en Schrijver Raes voor de kennismakingsactiviteiten, die mij zeer goed bevielen. Sinds 8 juni heb ik mijn Touw van Rector Verhoef in ontvangst mogen nemen, waardoor ik mijn tweede beste keuze heb genomen: het aspirant worden bij Rhetoricadispuut Tau. Deze aspirant-periode zal ik mij proberen te bewijzen, waardoor er mogelijk voor mij een schitterende studententijd kan volgen met dit Dispuut.

Met vriendelijke groet,
Stan de Rijk
User avatar
Bart
lid
Posts: 342
Joined: Wed 09 Oct, 2013, 21:02
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Bart »

Boonen wrote:Hoewel deze vent bijna nooit thuis is,


#goed
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Bram »

Aspiranten,

Laat mij u allereerst feliciteren met uw status van feut van Rhetoricadispuut Tau, het doet mij deugd dat mijn dispuutsgenoten er wederom in zijn geslaagd een selectie studenten te vinden die marginaal boven het maaiveld uit lijken te steken. Aan u de belangrijke en niet te onderschatten taak de komende maanden niet hun ongelijk te bewijzen.

Een eerste tip die ik u daarbij mee wil geven, is dat u niet moet denken dat u iets voorstelt. Deze gedachte is inherent tegenstrijdig aan uw status van feut, toch gaat u alle vijf reeds in de eerste zin van uw schrijfseltje in de fout.

Daarnaast ontkom ik er niet aan om zonder u ontmoet te hebben mijn vraagtekens te zetten bij uw realiteitszin. In uw aanhef spreekt u allen de leden buiten dienst - dit mag gewoon zonder hoofdletters geschreven worden, tenzij het uiteraard uw bedoeling is om op zeer doorzichtige wijze een wit voetje te halen - aan. Wat volgt op deze aanhef zijn twee tot drie alinea’s zelfbevlekking en geslijm, zegt mijn voorgevoel me. U moet namelijk begrijpen dat zowel mede-ingenieurs als ikzelf belangrijkere zaken te doen hebben dan het geschreven equivalent van Tom Dumoulin’s pitstop in de ronde van Italië dat u ons voorschotelt te consumeren. Het had van klasse getuigd als u uw schrijfseltjes had aangevuld met een zeer bondige managerial summary, zodat leden buiten dienst die zeer tegemoetkomend de gok nemen een blik op uw berichten te werpen in de hoop op zijn minst iets middelmatigs aan te treffen binnen afzienbare tijd hun conclusies kunnen trekken.

De eerste indruk die u achterlaat is zoals u inmiddels duidelijk zal zijn niet onverdeeld positief, uiteraard is het echter ietwat prematuur om op basis van enkele alinea’s van uw hand te concluderen dat mijn dispuutsgenoten per abuis een groep gelobotomiseerde stenen de status van feut hebben verleend. U heeft nog geruime tijd om u te bekwamen in hetgeen Rhetoricadispuut Tau van u verlangt, ik acht het zodoende vanzelfsprekend dat u iedere door mijn dispuutsgenoten geboden kans om uzelf te bewijzen met beide handen aan zult grijpen, wat die kans dan ook behelst.

Ir. Berkien
User avatar
Daan van Boekel
Posts: 171
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 18:20
Location: Eindhoven

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Daan van Boekel »

Waarde leden en leden buiten dienst,

Het is mij een grote eer en een waar genoegen om mezelf voor te stellen als aspirant-lid van het Dispuut. Op 27 september 1996 ben ik in het ziekenhuis in Waalwijk ter wereld gekomen. Mijn ouderlijk is te vinden in het plaatsje oostelijk van Waalwijk, Drunen. Hier heb ik tot en met mijn 18e gewoond.

Op de basisschool mijn CITO dusdanig gemaakt, dat ik welkom was op het Technasium. Uit deze keuze blijkt al affiniteit met Techniek. Het was dan ook geen vreemde stap om in 2014 aan de TU/e te starten met werktuigbouwkunde. In mijn eerste jaar ben ik nog verder gegaan met hockey en een bandje in Drunen en werd ik nog niet heel actief in Eindhoven. Na een jaar commissie en vervolgens een Bestuursrol bij de W.S.V. is dat inmiddels is dat inmiddels heel anders.

Tijdens dit bestuursjaar zit opgescheept met student van Kemenade en begeleidde ik daarnaast de Symposium (of Tauposium) Commissie. Als Commissaris Externe Betrekkingen ben ik op bezoek geweest bij de raffinaderijen in Moerdijk, waar ik een rondleiding van Ingenieur Hu kreeg. Aan het eind van het bezoek bleek dat hij "toevallig" wist dat ik uitgenodigd was om kennis te maken bij het Dispuut.

Na verscheidene kennismakingsactiviteiten heb ik verleden donderdag van Rector Verhoef mijn Touw in ontvangst mogen nemen. Ik kijk er erg naar uit beter kennis te maken met het Dispuut en hoop met onze Schitterende lichting een mooie tijd tegemoet te gaan!

Met vriendelijke groet,

Daan

P.S. ik heb mij al een keer mogen voorstellen in de Simon Ster, zie: http://www.simonstevin.tue.nl/simonster ... -ster-48.1.
Last edited by Daan van Boekel on Fri 01 Dec, 2023, 14:59, edited 1 time in total.
User avatar
Rik Lubbers
lid
Posts: 248
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 14:24

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Rik Lubbers »

Waarde leden en leden buiten dienst,

Aan mij is de grote eer om mijzelf als aspirant te mogen voorstellen aan het Dispuut. Sedert 22 november 1995 ben ik, Rik Lubbers, door mijn ouders op de aarde gezet. Deze geboorte vond plaats in het Martini Ziekenhuis te Groningen. Voordat ik mijn eerste levensjaar in Groningen (Stad) voltooid had, ben ik met mijn ouders naar Haren verhuisd, waar ik een zeer groot deel van mijn jeugd heb doorgebracht.

Op basisschool De Linde in Haren zat ik in de kleuterklassen graag in de bouwhoek, waar ik met houten blokken en plastic boutjes en moeren allerlei constructies bouwde. Het duurde dan ook niet lang of ik was helemaal in de ban van LEGO en K’NEX, waar ook vele constructies mee zijn gecreëerd. Eenmaal aan het einde van groep acht had ik de CITO-toets dermate afgerond dat ik op het Praedinius Gymnasium te Groningen mijn onderwijs-carrière mocht voortzetten. Aldaar heb ik voor de Technasium richting gekozen. In 2015 heb ik het Centrale Examen afgelegd en mocht ik kiezen voor een geschikte studie. Snel was het al duidelijk dat ik Werktuigbouwkunde wilde studeren in Eindhoven. Het was dan ook geen onlogische stap om in Eindhoven te resideren.

Vanaf mijn zesde levensjaar heb ik gevoetbald bij VV Haren, waar ik in 2014 helaas mee moest stoppen in verband met een rugblessure. Ten gevolge van deze blessure was ik tevens genoodzaakt te stoppen met schaatsen. In mijn vrije tijd doe ik tegenwoordig commissies bij W.S.V. Simon Stevin. Zo zit ik in de FootCie, waar ik zo nu en dan een potje zaalvoetbal mee speel (of er een potje van maak). Naast het zaalvoetballen zit ik ook in de BierBrouwCie, waar ik geregeld een interessant biertje brouw.

Op 8 juni jongstleden heb ik na een heerlijk diner met Rector Verhoef, Schrijver Raes en Schatmeester Weerink een prachtig Touw in ontvangst genomen, waarmee het begin van mijn aspirant-lidmaatschap is ingeluid. Het doet mij ook deugd om het Dispuut verder te mogen leren kennen.

Met vriendelijke groet,

Rik Lubbers
Aspirantje
User avatar
Twan Weernink
Posts: 365
Joined: Mon 24 Nov, 2014, 0:44

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Twan Weernink »

Heel fijn die lange berichten, zat ik echt op te wachten nu de tentamens naderen...

1. Feut gehucht 's-Gravenpolder: "zodat dit hopelijk beloond mag worden." Hopen is voor Papen, wij zien liever daden. Dit is als rasechte Zeeuw waarschijnlijk lastig te beseffen.
2. Feut Helmond: "Dit verloopt tot nu toe ook zeer voortvarend." Gezien je afkomst zal wat minder arrogantie gepast zijn, laten we vooral niet op de feiten vooruit lopen.
3. Feut Boonen: "Hoewel deze vent bijna nooit thuis is." Zeer eloquent, probeert u zich op deze manier voor te stellen aan verschillende leden of verschillende lagen van de samenleving?
4. Feut Boekeltje: "een waar genoegen om mezelf voor te stellen." Meent u dit oprecht? Na het bericht van ingenieur Berkien had ik toch echt betere tijden verwacht, neemt u onze reacties wel serieus? P.S. ik zit uiteraard niet te wachten op een verwijzing, kwam u er tot slot achter dat het getypte stukje van zulke slechte kwaliteit is dat een Simon Ster u moet redden?
5. Feut Lubbers: is zelfs een correcte spelling van mijn naam te moeilijk?

Zoals u misschien al hebt opgemerkt komen sommige fouten vaker terug, erg vervelend!

U had op zijn minst elkaar kunnen controleren en ons hiermee werk uit handen kunnen nemen, ik verspil mijn tijd liever aan andere zaken.
Victor Tanke
Posts: 1
Joined: Mon 12 Jun, 2017, 20:27

Re: Voorstelronde Aspiranten 2017

Post by Victor Tanke »

Waarde leden en leden buiten dienst,

Laat mij iets over mezelf vertellen. Op 26 juli 1996 ben te aarde gekomen in Arnhem waarna ik opgegroeid ben in het drop Beek-Ubbergen in de buurt van Nijmegen.

Hier op basisschool De Biezenkamp was mijn affectie met Techniek al snel zichtbaar. Ik was alleen maar bezig met LEGO en K’NEX. Na acht jaar hier doorgebracht te hebben heb ik de fiets gepakt om zes jaar lang naar Nijmegen te fietsen. Op het Stedelijk gymnasium Nijmegen heb ik mijn middelbare school carrière succesvol afgerond. Na 18 jaar bij Brabant in de buurt geleefd te hebben snakte ik naar de echte Brabantse sfeer en heb daarom de trein naar het zuiden gepakt om mijn studie te vervolgen. Met mij affectie voor techniek was de studie keuze snel gemaakt, ik ging Werktuigbouwkunde studeren.

In mijn jongere jaren heb ik eerst getracht te tennis om daarna hockey een kans te geven. In mijn laatste jaar op het Gymnasium beviel me dit niet meer en ben ik gestopt. Om toch nog enige vorm van sport te beoefenen ben ik in mijn eerste studiejaar lid geworden bij E.S.R. Thêta en heb ik daar mijn tijd doorgebracht met de ploeg “Semper Tie”. Met deze ploeg met mij aan slag zijn we uiteindelijk hoog geëindigd in de C poule. Daarnaast werd er op maandag en woensdag enig wat pils genuttigd en is daar voor het eerst de bijnaam “Tank” geopperd.

Op donderdag was en ben ik ook te vinden in borrelruimte “De Weeghconst”. Hier werd ik bekend met de W.S.V. want uiteindelijk tot mijn bestuursjaar geleid heeft.

In mijn bestuursjaar kwam ik ook meerdere malen in aanraking met het Dispuut. Elke dag overleven naast Student van Kemenade en het spreken van leden in De Simonkamer. Na enkele kennismakingsactiviteiten heb ook ik mijn Touw in ontvangst mogen nemen van Rector Verhoef. Ik kijk ernaar uit om het Dispuut beter te leren kennen en met deze geweldige lichting een mooie tijd tegemoet te gaan.

Met vriendelijke groet,

Victor Tanke
Post Reply