Schoenpoets

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Schoenpoets

Post by Geert »

Heren, wellicht een vreemd topic, maar misschien zijn er meer leden die hiermee hun voordeel kunnen doen. Ik gebruik normaal altijd een hele fijne dikke creme uit een tube, van het Franse merk 'Baranne', om mijn schoenen te poetsen, echt topspul. Ze hebben echter de formule veranderd (lees: verslechterd) en de oude variant is niet meer verkrijgbaar en mijn laatste tube is nu op.

Ik heb laatst een potje van de Hema gehaald, maar dat was echt huilen met de pet op. Het stinkt, is te dun, de kleur is lelijk en er zit te weinig pigment en vet/was in.

Wie heeft een goede tip om mijn netwerkschoentjes weer te laten blinken?
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Re: Schoenpoets

Post by Johan »

Het schijnt dat aspirant-leden schoenen goed kunnen poetsen; die moet je dus even regelen.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Schoenpoets

Post by Olaf »

Weet niet precies wat die baas verkoopt op de tongelresestraat, maar mijn schoentjes leiden zonder lijden.

Hij zit in ieder geval in dit pand (streetview afbeelding is outdated), kun je wel eens kijken.

Welk merk verkopen ze bij de HEMA?
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Re: Schoenpoets

Post by Geert »

Bedankt voor de tip, Olaf. Ik heb daar al eens mijn schoenen laten verzolen, was ik zeer tevreden over. Ik zal ook eens gaan kijken wat voor smeersel hij verkoopt.

Ik ben vandaag al even langsgegaan bij de 'Leermeester', een nieuwe schoenmaker bij mij om de hoek (naast de V&D). Chique zaak, aardige vent en ik ben naar huis gegaan met een potje schoencreme en een potje bijenwas voor die extra shine, beide van Saphir. Heb het net even getest en het werkt erg goed. Die was is echt heel tof, het gaat echt enorm glimmen met dat spul. Voor normaal gebruik misschien een beetje overkill... Als iemand het een keer wil testen komt ie maar een likje halen.

Bij de Hema verkopen ze alleen huismerk. Ik raad het sterk af.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Schoenpoets

Post by Olaf »

Ik vind het inderdaad een hele toffe peer die zijn vak kent. Volgens mij heeft ie wel Parkinson ofzo, want hij trilt nogal, en steeds meer (kan ook cafeïne zijn, maar lijkt me sterk).
Het merk dat ik nu heb is WOLY, maar volgens mij niet zozeer bijzonder. Het is wel Duits, dus wellicht enige Gründlichkeit.

Succes, en kom maar langs met die was als je bij hem geweest bent #knipoog
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Re: Schoenpoets

Post by Geert »

Olaf wrote:Volgens mij heeft ie wel Parkinson ofzo, want hij trilt nogal, en steeds meer
Handig bij het schoenen poetsen... #puh
Olaf wrote:Succes, en kom maar langs met die was als je bij hem geweest bent
Misschien.
User avatar
Mexicano
lid
Posts: 444
Joined: Thu 16 Apr, 2009, 12:24
Location: Eindhoven

Re: Schoenpoets

Post by Mexicano »

Olaf wrote: Het merk dat ik nu heb is WOLY, maar volgens mij niet zozeer bijzonder. Het is wel Duits, dus wellicht enige Gründlichkeit.
Dit is idd zeer degelijk spul, ik gebruik het ook al een tijdje (mede dankzij Loes, die krijgt dat spul namelijk gratis). Ik heb nog wel wat potjes staan in de tramstraat..
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Schoenpoets

Post by mike »

Geert wrote: Ze hebben echter de formule veranderd (lees: verslechterd) en de oude variant is niet meer verkrijgbaar en mijn laatste tube is nu op.
Stuur een brief!
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Re: Schoenpoets

Post by Nuit »

Ik gebruik altijd nikwax, is eigenlijk om wandelschoenen mee te impregneren maar werkt ook prima om leren netwerkstappers mee te conditioneren!

Image
Post Reply