Voorstelrondje

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Dino
lid
Posts: 593
Joined: Fri 08 Jun, 2012, 20:34

Voorstelrondje

Post by Dino »

Geachte leden,

Mijn naam is Dino Verhoef, ik ben 19 jaar oud en ben opgegroeid in Uithoorn. Na het behalen van mijn gymnasiumdiploma, ben ik afgereisd naar het zuiden des lands om te beginnen met de studie Werktuigbouwkunde. In de eerste weken van mijn studie ben ik lid geworden bij de E.S.R. Thêta. Ik zit regelmatig in een boot en doe daar ook een commissie, genaamd de BAAS. Ook ben ik actief lid bij Simon Stevin. Ik vervul daar de taak van BACotulist in de Bijzondere Activiteiten Commissie. Op dit moment heb ik geen vast bijbaantje. Wel werk ik nog af en toe bij mijn laatste werkgever, waar ik zes jaar lang bloemen en planten heb verkocht.

Als hobby’s heb ik verder voetballen en vooral voetbal kijken. Alhoewel ik vanuit mijn kamer bij mijn ouders de ArenA zie liggen en ik beschik over een Amsterdamse tongval, ben ik al sinds mijn geboorte fanatiek Feyenoord supporter. Ik ben dan ook regelmatig in de Kuip te vinden. Ook heb ik een motor waar ik vooral op rijd in de zomer. Mijn rijstijl heeft niet bepaald de voorkeur van het politiekorps, gelukkig heeft oom agent mijn portemonnee nog niet gevonden. Daarom is bier drinken nog steeds mijn meest geldverslindende hobby.

In de introductieweek van de universiteit maakte ik voor het eerst kennis met Rhetoricadispuut Tau. Alhoewel het een brakke vrijdagochtend was, waar mijn introgroepje een koelkast aan overhield, heb ik goede herinneringen aan die eerste kennismaking met het dispuut. Ik was dan ook zeer verheugd om als kennismaker deel te mogen nemen aan verschillende activiteiten met het dispuut. Na een aantal zeer mooie avonden met Tau, waarbij niet alleen bier drinken centraal stond, voel ik mij dan ook zeer vereerd om mijzelf, tezamen met Bas, Sjors en Rogier, aspirant-lid te mogen noemen. Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is tot het lidmaatschap, maar ik zal mij ten volste inspannen om dit doel te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Dino Verhoef
User avatar
Rogier
lid
Posts: 361
Joined: Sun 03 Jun, 2012, 11:12

Re: Voorstelrondje

Post by Rogier »

Geachte leden,

Bij deze zou ik me graag even willen voorstellen aan u. Mijn naam is Rogier de Rijk, 18 jaar geleden ben ik geboren in Terneuzen, hier heb ik tot het begin van dit studiejaar gewoond. Ik ben dus, net als mijn mede-aspiranten, een eerstejaars student. Naast mijn studie ben ik dit jaar actief geweest bij Simon Stevin, bij een commissie die activiteiten organiseert voor eerstejaars studenten.

Wanneer ik thuis bij mijn ouders ben en een aantal uurtjes over heb doe ik aan mensport, dit is een bepaalde tak van paardensport, waar waarschijnlijk de meesten van jullie onbekend mee zullen zijn. Daarnaast vind ik mijn plezier in het in elkaar, dan wel uit elkaar beunen van allerlei dingen. In het verleden is het begonnen met vlotten en oude apparaten uit elkaar halen, daarna zijn de apparaten steeds groter geworden, een complete zonneboot en een opgevoerde brommobiel hebben al de revue gepasseerd. Deze interesse in allerlei technische zaken is dan ook de basis geweest voor mijn studiekeuze voor Werktuigbouwkunde.

Aangezien mijn ouderlijk huis in Zeeuws-Vlaanderen staat, was voor mij op kamers gaan onvermijdelijk. Tijdens mijn zoektocht naar een kamers, heb ik het geluk gehad dat ik werd toegelaten in huis bij één van de leden van Tau. Hierdoor had ik voordat de introductieweek begon al een duidelijk beeld van het dispuut Tau, dit beeld werd tijdens de introductieweek, en zeker in de afgelopen kennismakers- periode alleen maar bevestigd. Tau is in mijn ogen een zeer gezellige club heren, waar naast de gezelligheid en het bier drinken ook een serieuzere kant aan zit, Tau is een dispuut met inhoud. Ik ben dan ook zeer verheugd dat ik samen met de andere aspiranten afgelopen week de felbegeerde aspiranten-tautjes in ontvangst heb mogen nemen. Ik ben me er volkomen bewust van dat het volwaardig lidmaatschap nog ver verwijderd is, maar ik zal mij ten volste inzetten om dit doel uiteindelijk te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Rogier de Rijk
User avatar
Bas Elders
lid
Posts: 30
Joined: Fri 08 Jun, 2012, 22:24

Re: Voorstelrondje

Post by Bas Elders »

Waarde Leden der Rhetoricadispuut Tau,

Mijn naam is Bas Elders, 18 jaar oud en geboren en getogen in het kleine Oeffelt in Brabant.
Gelukkig heb ik mijn burgerlijke leven in september vorig jaar in kunnen wisselen voor het mooie studentenleven in Eindhoven om Werktuigbouwkunde te gaan studeren.

Naast mijn studie houd ik erg van zowel het luisteren als maken van muziek. Zelf speel ik dan ook akoestische en elektrische gitaar.
Hoewel ik vroeger ontzettend veel gesport heb, heb ik momenteel nog geen sport die ik beoefen in Eindhoven.
Wel ben ik van plan volgend jaar te gaan zaalvoetballen en wellicht zo nu en dan een balletje af te slaan op de golfbaan.

Ik heb er niet lang over gedaan het besluit te nemen om meteen op kamers te gaan aangezien ik zeer enthousiast was het studentenleven mee te gaan maken. Ik had het geluk om meteen in een huis te komen waarin oud-bestuursleden van Simon Stevin woonden, van wie één van de heren een volwaardig lid van Tau is. Zo ben ik dus meteen in aanraking gekomen met zowel studievereniging Simon Stevin als Rhetoricadispuut Tau.

Ik ben er snel achter gekomen dat ik (nog) geen zin had een functie te gaan vervullen bij Simon Stevin, maar in tegenstelling tot Simon maakte het elitaire Tau wel al een grote indruk op me. Ik was dan ook zeer verheugd om te horen dat ik de eer had als kennismaker deel te nemen aan een aantal activiteiten samen met het dispuut. De activiteiten waren in mijn ogen erg succesvol en mij is duidelijk geworden dat Tau een dispuut is met stijl en klasse, een dispuut waarmee je een optimale studententijd kan beleven en een perfect fundament kan leggen voor je verdere carrière.

Ik vind het een enorme eer om mezelf, tezamen met Dino, Sjors en Roger, nu aspirant-lid van Tau te kunnen noemen en ik ga mijn volste inspanning tonen aan het dispuut om de eindstreep met succes te behalen.

Met vriendelijke groet,

Bas Elders
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Vandorp »

Bas Elders wrote:Leden der Rhetoricadispuut Tau
Leuk die naamvallen. Kleine correctie:
Iemand die wél Nederlands kan wrote:Leden des Rhetoricadispuuts Tau
Dispuut is een onzijdig woord dus de te gebruiken genitief is des en niet der. Let ook even op de extra s achter Rhetoricadispuut.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Genitief
User avatar
Sven
lid
Posts: 390
Joined: Sat 20 May, 2006, 17:26

Re: Voorstelrondje

Post by Sven »

Schijnbaar hebben we slechts nog drie aspirant-leden over...
Sjors
Posts: 2
Joined: Fri 08 Jun, 2012, 20:59

Re: Voorstelrondje

Post by Sjors »

Geachte leden,

Mijn naam is Sjors Kamps, ik ben negentien jaren jong en opgegroeid in de stad Gennep. Hier heb ik mijzelf schuilgehouden tot mijn achttiende levensjaar. Vorig jaar ben ik de studie Lucht en Ruimtevaarttechniek gaan volgen op de technische universiteit Delft. Mijn plezier daar was invers gerelateerd aan mijn studieresultaten. Al snel bleek dat ik mijn ambities van propedeuse kon gaan verlagen naar het behalen van mijn BSA, wat uiteindelijk ook niet lukte.

In een kort tijdsbestek van maar een week moest een andere studie gevonden worden. Mijn liefde voor Delft was al tot een dusdanig laag peil gezakt dat de keuze naar de lichtstad aardig simpel werd. Het heeft mij wel een paar weken gekost om te wennen aan de zeer gunstige bierprijzen, ik heb dus ook de nodige kleerscheuren opgelopen tijdens de zoektocht terug naar mijn kamer. In een lichtelijk beschonken toestand is er zelfs een poging gewaagd een poort te beklimmen, met alle gevolgen van dien, een pin van maar liefst vier centimeter lang doorboorde het menselijk vlees net onder mijn knieschijf. Na een dag wiebelen als een pinguïn toch maar even het ziekenhuis bezocht. Hedendaags kamp ik nog steeds met dit probleem, maar ben sinds kort in behandeling bij het Maxima Medisch Centrum in Eindhoven. Door al deze kleine akkefietjes heb ik mijn sport zaalvoetbal al een geringe tijd niet uit kunnen oefenen. In mijn vrije tijd luister ik graag muziek, of is de kans groot dat ik me ergens zit te bezatten in limbo land.

Ik heb in tegenstelling tot de anderen hierboven pas heel laat pas kennis gemaakt met het dispuut. Dat doet niet af aan het feit dat ik me zeer vereerd voel, net zoals mijn mede aspirant leden, het felbegeerde tautje in ontvangst te mogen nemen. Ik weet dat er nog een lange weg te gaan is tot het lidmaatschap, maar ik zal mij ten volste inspannen om dit doel te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Sjors Kamps

"Mijn Microsoft Word vond het blijkbaar overbodig om mijn stukje op te slaan, waardoor ik het opnieuw heb moeten schrijven. Vandaar dat het nu pas erop staat, mijn excuses."
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Johan »

Stelletje slijmballen.
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Voorstelrondje

Post by mike »

Heerlijk als je anus helemaal uitgelikt wordt.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Olaf »

Voorstelrondje?

JULLIE STELLEN NIETS VOOR.*


* even die cliché aantikken
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Bram »

Schachten, aangezien jullie op mij nog niet bijster veel indruk hebben gemaakt heb ik nog wat moeite jullie namen te koppelen aan jullie gelaat. Ook mijn senioriteit en grijze haren kunnen hierbij een rol spelen. Gelieve allen een foto te plaatsen bij jullie stukje, met dien verstande dat de foto niet te groot moet zijn, als anderen dit forum bezoeken dienen de foto's geen spontane braakneigingen te induceren.
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Pieter »

Als Bram al last heeft van senioriteit en grijze haren zal ik maar eens naar een rollator uit gaan kijken... Dus ja, bij het lezen van het eerste stuk begon ik ook al meteen op profiel fotos te klikken. Info moet kort, krachtig en het liefst visueel zijn in deze tijd. Ik zie al ruimte voor verbetering!
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Bram »

Pieter wrote:Info moet kort, krachtig en het liefst visueel zijn in deze tijd. Ik zie al ruimte voor verbetering!
Juist, grafiekje, managerial implications etc.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelrondje

Post by Olaf »

Feuten, zelfs na dit voorstelrondje, stellen jullie nóg niets voor.
Post Reply