iPhone XL

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

iPhone XL

Post by Joerik »

Speelen,

heb je m al gekocht of laat je deze gadget maar eens aan je voorbij gaan?
http://www.nuvideo.nl/bright-lifestyle/ ... -ipad.html

Ik vind het maar onzin. Leuk speelgoed, maar zeker niet "nodig". Ik wacht wel tot die oprolbare displays een keertje goed uit de verf komen.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Dit ding is vet! Nee hij is zeker niet "nodig", maar als je een beetje op de bank wil internetten is dit toch wel een veel betere optie dan zo'n brakke windows laptop. Mijn voorspelling is dat het een doorslaand succes wordt, en dat we binnen een jaar tenenkrommende rip-offs krijgen van dell, htc, samsung, asus etc.

Als ik dat filmpje op de site van apple zie, en dan met name hoe de browser en email-client werkt, dan denk ik: "hebben!" Ik ga 'm niet kopen (heb macbook voor op de bank en iphone voor op de wc en in de trein) maar ik ga ervan uit dat heel veel mensen dat wel gaan doen. Zowel hippe apple-fans zoals Speelen en ik, maar ook oude mensen die normaal weinig computers gebruiken. Die mannen bij Apple flikken het toch maar weer: 300.000 units verkocht in het eerste weekend (zeg gemiddeld 600 dollar: 180 miljoen dollar omzet!), hier gaan ze weer miljarden mee binnenslepen.
User avatar
Sven
lid
Posts: 390
Joined: Sat 20 May, 2006, 17:26

Post by Sven »

Allereerst, wat een poep review, die vent heeft ook een keer iets duurders dan zijn moeder in zijn handen! Neem dan deze gasten: Engadget. Maar goed, nee ik heb hem niet en nee ik ga hem niet bestellen.

Zoals Van Dorp zegt, dit gaat weer een kraker worden voor Apple. Ik denk niet zo groot als de iPhone en wel om de marges die op beide producten zitten. De iPhone kost los 600 punten en de onderdelen kosten toen ter tijd ongeveer 170 punten (hier zitten idd geen ontwikkelingskosten in) De goedkoopste iPad kost de klant 500 punten en Apple kost het waarschijnlijk 270 punten. Klik

Daarin tegen zijn de Apps wel een stuk duurder op de iPad en daar zullen ze wel op verdienen en vooral op de spullen die je in een App kunt kopen (zoals boeken)

Grappig dat je het over oprolbare displays hebt, maar ze lijken het misschien niet te gaan redden. Kijk naar deze mannen van HP YouTube

De timing van Apple is wel briljant, op dit moment zijn zij de enige met een fatsoenlijke tablet. Serieuze concurrenten beginnen pas nu of later met het uitbrengen van tablets. Kijk bijvoorbeeld naar de JooJoo met een eigen OS. Of de Notion Ink Adam met een Android OS. Of natuurlijk de HP Slate die op Windows 7 draait met een HP UI. Dit is mijn persoonlijke favoriet.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Er is al weer een hoop veranderd sinds we dit draadje zijn begonnen.

Die iPad zelf is ingeslagen als een bom en heeft alle verkoopverwachtingen overtroffen.

De tablet van HP komt er waarschijnlijk wel, maar hij draait geen Windows meer, maar Linux! HP heeft onlangs Palm gekocht om Palm's WebOS te kunnen gebruiken (en dat is gebaseerd op Linux, net als Android dat is).

Ik blijf 't technisch gezien een mooi ding vinden, maar ik vind 'm ook eng. Het enge aan de iPad vind ik dat Apple er alle controle over heeft: je kunt alleen iets installeren uit de app-store. Het is ironisch als je er over nadenkt: Apple is bedrijf wat de Personal Computer heeft uitgevonden (de Apple I), in de zin dat het een computer is waar je je eigen software op kan maken en draaien (je krijgt er altijd een programmeer-omgeving bij). En nu, 34 jaar later, is Apple het bedrijf wat datzelfde concept om zeep gaat helpen met de App-store. Voor een telefoon maakt mij dat niet zo veel uit: ik hoef alleen maar een werkende browser en email-client, en dan mag Apple voor mij bepalen welke dat is, maar thuis wil ik toch graag een apparaat wat meer aanvoelt alsof het van mezelf is.
User avatar
Sven
lid
Posts: 390
Joined: Sat 20 May, 2006, 17:26

Post by Sven »

Ik vind de ExoPC er ook wel soepel uitzien, draait op Windows 7 Filmpje
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Even deze oude draad opgraven:
Sven wrote:Of natuurlijk de HP Slate die op Windows 7 draait met een HP UI. Dit is mijn persoonlijke favoriet.
Tijden veranderen... HP heeft Palm gekocht en een tablet ontwikkeld met WebOS er op (het eigen OS van Palm). Het ding is uitgebracht onder de naam Touchpad. Dit bleek het grootste fiasco ooit: ze zijn bijna niet verkocht, en HP zit met een strop van 240.000 niet-verkochte apparaten (en 25.000 wel verkocht). De klap is zo groot dat HP heeft besloten zich volledig terug te trekken uit mobile computing (telefoons, tablets), en computers in het algemeen (PC's, laptops).

HP stopt met computers, telefoons en tablets

HP betaalt onverkochte ipads

De slachtpartij die Apple aanricht is echt van ongekende grootte. Nokia gaat er ook nog aan, maar die hebben alleen telefoons dus ze kunnen er niet uit stappen zoals HP. Zo gaan dit soort dingen blijkbaar.
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Post by Johan »

Vandorp wrote:Zo gaan dit soort dingen blijkbaar.
Je kan nu al voor 150 euro android telefoon's kopen die precies hetzelfde kunnen als die Iphone's. Dus ik vraag me af hoe lang Apple dit succes nog vol houdt?
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Johan wrote:Je kan nu al voor 150 euro android telefoon's kopen die precies hetzelfde kunnen als die Iphone's. Dus ik vraag me af hoe lang Apple dit succes nog vol houdt?
Ze kunnen niet precies hetzelfde, dat is 't punt. Als je de volledige functionaliteit van een telefoon samenvat in een lijstje van 10 dingen, dan is het misschien hetzelfde lijstje ja. Maar tik eens een mailtje op een android telefoon en een mailtje op een iphone, en je zult zien er een groot kwaliteitsverschil zit in de software die 't toetsenbord regelt (en ook wel in de gevoeligheid van 't scherm denk ik). Dat staat niet in de speclijst natuurlijk. Dat soort kwaliteitsverschillen zitten op bijna alle fronten, en dat is de reden dat Apple 600 euro kan vragen en Android 150.

Kijk een Mercedes E klasse (ik laat het BMW voorbeeld even weg...) kost ook veel meer dan een Ford Focus. Maar volgens de speclijst hebben ze 4 wielen, een stuur, airconditioning, elektrische ramen, 4 stoelen, koplampen voor als 't buiten donker is, ruitenwissers voor als 't regent, en de Focus heeft ook nog een grotere kofferbak en elektrische voorruitverwarming. Het verschil zit 'm in de details, en er zijn nog altijd mensen die het er voor willen betalen. Rij 10 minuten in een Mercedes en 10 minuten in een Ford, en je weet waarom. Of het prijsverschil ook gerechtvaardigd is, en of het niet veel verstandiger is om een Ford te kopen, dat is een heel andere vraag.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Olaf »

Vandorp wrote:...een groot kwaliteitsverschil zit in de software die 't toetsenbord regelt...
Absoluut waar wat betreft Apple's kant. Swype Inc. merkte dit echter correct op, en begon met het ontwikkelen van Swype (voor elk OS, behalve iOS). Wat niet alleen de manier van tekstinvoer gemákkelijker maakt, maar ook nog eens versnelt.
Tegenwoordig is het in een gejailbroken iPhone ook te gebruiken, weliswaar bèta vorm.

En zo kun je iedere keer een discussie voeren wat wel of niet beter is. Zo is Apple tot inzicht gekomen dat een uitschuifbare notification balk toch handig en slim is (idee van Google). Ik denk dat het uiteindelijk neerkomt op de kracht van de slimste marketeer; wie regelt de beste deals met T-mobile/KPN enz. En wie zorgt er goed voor zijn fanbase.

Het gros van de mensen komt met requests als; ik wil internetten, ik wil whatsappen. Die boeit het geen donder of het een capacitief scherm is die herkent waar het midden van je duim zit.

Wat overigens wel grappig is, en toch echt bij deze discussie hoort zijn de rechtzaken die gevoerd worden door Samsung en Apple. Zo zou het wel eens kunnen zijn dat er geen enkel Galaxy-product meer verkocht mag worden in Europa (behalve NL, haha). De Galaxy Tab 10.1 als grote voorbeeld.

Dus, ik erken dat Apple goed werk heeft geleverd de afgelopen jaren en daarmee een hoge standaard heeft gezet. Echter moeten we de krachtige combinatie Google-Samsung niet vergeten. Het is ook teleurstellend dat de Galaxy S1 erg lijkt op een iPhone 3GS. Overigens stom dat Apple dit beweert, want de iPhone is degelijker. Daarnaast is de Galaxy S2, met als trouwe gebruikers Minnebo en ondergetekende, toch wel een duidelijke stap in de andere richting dan die van Apple. Op zowel model als software gebied.
Post Reply