Leden worden verzocht om in te loggen

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
administrator
Site Admin
Posts: 30
Joined: Sat 03 Apr, 2004, 23:53

Leden worden verzocht om in te loggen

Post by administrator »

Het is de bedoeling dat leden inloggen en onder hun eigen naam posten. Gasten blijven nog steeds uitgenodigd om mee te discussieren, hetzij onder hun eigen naam, hetzij als gast.

De mogelijkheid voor niet-geregistreerde mensen is zuiver bedoeld om het voor gasten zo laagdrempelig mogelijk te maken. Ervaringen uit het verleden hebben echter laten zien dat het beter is om leden een vaste inlognaam te laten gebruiken. Het posten onder eigen naam maakt het beheer van het forum (tegengaan van allerlei vormen van misbruik) een stuk eenvoudiger.

Als mensen het niet eens zijn met dit beleid, kan daar over gesproken worden uiteraard.

Aangezien het er op lijkt dat er steeds meer internetters zich op dit forum aandienen die niet op de hoogte zijn van decennia-oude gebruiken op het internet, zijn de regels hier en daar wat aangescherpt. Deze zullen ook worden gehandhaafd.

http://www.dispuuttau.nl/content/forum/huisregels.html

Per ongeluk als gast gepost


Als je per ongeluk als gast post (vergeten in te loggen of wat dan ook): gewoon nog een keer hetzelfde posten onder dezelfde naam, en de beheerder (vandorp) een mailtje sturen. De verkeerde post wordt dan verwijderd.
Ik heb zojuist een post van een gast die bestond uit niet meer dan 1 url ruecksichtlos verwijderd aangezien dit spam leek te zijn. Daarna kwam ik er achter dat die waarschijnlijk toch van een lid was (ene Bassy, wie dat ook moge zijn). Daarna heb ik per ongeluk (jullie moeten me geloven dat dat per ongeluk was), de post van de Bassy die een mededeling deed over de truien veranderd in een mededeling over deze huisregels, waardoor die post verloren is gegaan. Om er geen puinhoop van te maken heb ik die hele thread maar verwijderd.
Last edited by administrator on Fri 22 Apr, 2005, 20:30, edited 1 time in total.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Klinkt als Bas Adams...die zou iets met polo's gaan doen.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Mo/ren wrote:Klinkt als Bas Adams...die zou iets met polo's gaan doen.
Ja dat zal ook wel. Maar dat is niet het punt hier. Er verschenen opeens allerlei posts met bijvoorbeeld als inhoud: "ja idd", afzender anoniem. Lijkt me niet het niveau wat we willen bereiken met dit forum. Zo'n post is waarschijnlijk van een 11-jarige die maar wat loopt te blaten. Het kan ook een post zijn van een lid die graag wil laten weten dat hij niks te melden heeft, maar dan willen wij graag weten wie er dan zo inhoudsloos is, zodat we er wat aan kunnen doen (royeren, afzeiken, opvoeden e.d.)

Ik ben er even in God-mode doorheen geakkerd en heb met wat bliksemschichten het forum opgeschoond, en toen heb ik ook de post van -bleek achteraf- Bas Adams met de losse url verwijderd. Als je er over nadenkt is het logisch dat zo'n post niet kan dus ik heb dat aan de regels toegevoegd, zodat mensen die nieuw zijn met het verschijnsel internet en fatsoensnormen het ook snappen.

De originele post heb ik wel per ongeluk verwijderd, maar dat soort dingen gebeuren. Sorry Bas, maar ik kan het niet herstellen.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Onherstelbare fouten,....? Klinkt niet echt als een ware God, vind je ook niet? #fidel

(Riskeer ik met deze post nu ook een gele kaart? #puh)
Post Reply