Harde maatregelen

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Harde maatregelen

Post by Jasper »

Wat ik nou toch las op nu.nl
MANILLA - Filipijnen die niet op de stoep lopen of illegaal oversteken, riskeren een klap met een natte handdoek. "We hebben alles geprobeerd, maar niks werkt", verzuchtte het hoofd van de verkeersdienst maandag.

De maatregel komt bovenop de gebruikelijke sancties: boetes, cel- of werkstraf, of in het openbaar het volkslied zingen.


De verkeersautoriteiten sturen twintig patrouillevrachtwagens door de straten. Verkeersambtenaren delen vanuit de trucks klappen uit met stokken waaraan natte doeken zijn bevestigd.

Een hoogleraar sociologie uit Manilla zei het wel te snappen. "We hebben geen respect voor de overheid, en de overheid heeft geen gezag." Een plaatselijke straatverkoper noemde het plan echter idioot. "Zo behandel je mensen niet."

In het overvolle Manilla wonen twaalf miljoen mensen. Ogenschijnlijk rijden er net zoveel voertuigen rond.
Ik stel voor dit ook in Nederland in te voeren, vooral die met het volkslied.
Dus stel je jat een fiets en oom Agent pakt je. Dan moet je midden op het stratum op een kistje het volkslied gaan zingen, lukt je dit niet goed. Dan de klap met de stok met natte doek. Meteen ook een goede vorm van inburgeren.
#evil
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Studentikoze gasten die Filipijners #fidel Wellicht moeten we een keer met Tau naar de Filipijnen gaan, het deelnemen aan het verkeer lijkt een beetje op een Cantus #goed
Ruudje
lid
Posts: 140
Joined: Wed 15 Sep, 2004, 14:32
Location: Maastricht

Post by Ruudje »

Oom agent straalt vast veel gezag uit als hij een handdoek aan zijn wapenstok heeft hangen. Ik stel me dit dan een beetje voor dat hij rondloopt als een barkeeper met een theedoek aan zijn broek #knipoog

Op de cantus was wel gezag #goed , maar helaas geen respect
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Ruudje wrote:Oom agent straalt vast veel gezag uit als hij een handdoek aan zijn wapenstok heeft hangen. Ik stel me dit dan een beetje voor dat hij rondloopt als een barkeeper met een theedoek aan zijn broek #knipoog
Je hebt het stukje niet goed gelezen. Ze hebben die doeken aan een stok, en dan meppen ze vanuit een vrachtauto. Het ligt een beetje aan de maat van de doek en de stok maar in combinatie met een rijdende auto kun je toch best lomp uit de hoek komen lijkt me.

We kunnen 't wel een keer proberen. Dan ga jij ergens staan, ik kom met m'n 318i voorbijscheuren en dan ramt Jasper met een flinke paal een een nat linnen laken op je donder. Levert prachtige filmpjes voor op de site.
Ruudje wrote:Op de cantus was wel gezag #goed , maar helaas geen respect
spreek voor jezelf
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

he bas, ik weet dat er in jouw auto heel wat gestapo technologie verwerkt is en ook aan "geschwindigkeit" ontbreekt het niet. Alleen voetgangers lopen meestal niet zo heel erg hard. Misschien moeten we daarom de bus van Erwin een keer lenen. Daar kun je, met de schuifdeur open ook lekker uithangen. #evil
Guest

Post by Guest »

ook aan "geschwindigkeit" ontbreekt het niet. Alleen voetgangers lopen meestal niet zo heel erg hard.
De snelheid van de voetgangers doet er ook niet zoveel toe. De impact van de klap hangt af van de relatieve snelheid. Auto's rijden over het algemeen veel sneller dan mensen kunnen lopen. De snelheid van de voetgangers is dus te verwaarlozen als je hard rijdt. Voor harde klappen is het dus zaak een snelle wagen te hebben. Wendbaarheid is waarschijnlijk nog belangrijker omdat de voetgangers snel van richting kunnen veranderen bij een naderende politiebus.
Een bmw drei-er voldoet wel redelijk aan beide eisen.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

In Nederland zal het vanuit rijdende wagens niet zo makkelijk gaan, daar zijn wij veel te agressief voor. Stel je fietst door rood en er komt een wagen langsgeracet waaruit je met een paal met daarom een natte doek gewikkeld in je nek gemept wordt. Ik sleep die persoon uit de wagen hoor. What's next?? Dat ze de misdadigers met de auto aanrijden?

http://www.nu.nl/news.jsp?n=469607&c=14

touche #sip
Nuitje

Post by Nuitje »

Heb je bij dat artikel die discussie gelezen? Kan me daar echt dood aan ergeren, dat er zóveel mensen zijn die geen reet begrijpen van de logica van het nederlandse rechtssysteem. Jongen berooft vrouw -> misdrijf, vrouw rijdt jongen dood -> misdrijf. En dáárna ga je kijken wat eventueel verzachtend zou kunnen werken in de beide gevallen. Waarom kunnen die mensen op dat forum niet heel ff alleen op ratio werken in plaats van meteen de hele container emotie openrukken en om het hardste schreeuwen hoe de dader (vrouw) gestraft moet worden. #sip
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

gevaarlijke lui ja. het ergste is nog dat ze ook allemaal gewoon stemrecht hebben. en daarom hebben we hier ook een apart forum, om met gewone rationeel denkende mensen over dit soort onderwerpen te discussieren
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ik erger me daar ook dood aan. NU.nl is mijn startpagina en dus scroll ik daar geregeld overheen. Ik heb soms wel eens geprobeerd een zinnige inbreng in een dergelijke discussie te geven maar het is geheel hopeloos.

Als kippen zonder kop typen ze er op los zonder te lezen wat een voorganger heeft gezegd en zonder uberhaupt na te denken.
Zo waren er direct na de tsunami mensen die meteen met ideeen kwam als:
Nederlandse werklozen (zonder opleiding) daar aan het werk zetten en meer van dat soort onzin ideeen. Dan heb je ook nog van die mensen die bij iedere discussie overspringen op hoe discriminerend Nederland wel niet is, hoe slecht ze (uitkeringstrekkers die dergelijke fora vervuilen) het wel niet hebben en hoe duur het koningshuis wel niet is. Zonder ook maar 1 feit te noemen. Schijtziek wordt ik ervan.

Eigenlijk zou ik het liefst van een site als NU.nl zien dat alleen mensen die een bepaalde minimum score bij een IQ-test hebben gehaald op een dergelijk forum mogen reageren.
Of noemen ze dit ook al discrimineren???
#huh
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Even back to topic.
Heb vandaag een filmpje gezien van die natte doek.
Het is dus een groot zeil (ongeveer 1.5 bij 2 meter) wat aan een stok uit een busje hangt. Daar rijden ze vervolgens langzaam mee langs de stoep als een soort bezem wagen. Helaas, er wordt dus niet mee gemept.. #heelboos
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

inderdaad ik heb het ook gezien. Schitterend! je zou maar eens zo'n agent zijn die de stok met de doek eraan vast "mag" houden. Dan sta je toch mooi even met je HBO opleiding als een soort van prins carnaval enorm af te schrijven. Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voordat die filipijnen met waterpistolen terug gaan schieten.
Post Reply