Aanrijding BvD

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Aanrijding BvD

Post by Joerik »

Bas,

naar aanleiding van je mail:

Erg veel sterkte en beterschap gewenst!

PS. Hoe toepasselijk is de poster van het Tautaallos feest nu... #sip
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Bas, dat was schrikken, gelukkig lijkt er geen/weinig permanente schade te zijn.

Het mag een wonder heten dat je 'alleen' aan je voet en been gewond bent geraakt, op die foto leek de situatie best potentie te hebben voor veel meer schade. Het is best verbazingwekkend hoeveel een menselijk lichaam toch kan hebben, uit werktuigkundig / materiaalmodellen-perspectief.

Joerik, dit is uiteraard de schuld van de feuten, wat kunnen ze wel.. :)
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Hoe krijgt ie het ook voor elkaar om zich uitgerekend door een beamer te laten aanrijden...
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Heftig Bas!

Gelukkig geen blijvende schade. Hopelijk zal het herstel voorspoedig gaan!
Nuit wrote:...uitgerekend door een beamer te laten aanrijden...
Dit kan niet eens meer onder een type-fout geschaard worden! Pas maar op, want straks denkt iedereen dat Bas gewond is geraakt door een projectie-lamp....
Erik
lid
Posts: 173
Joined: Mon 10 Dec, 2007, 16:54

Post by Erik »

Bas, veel sterkte met het herstel.

Dit is gewoon dikke pech, ga je op wintersport wordt je aangereden door een auto. Het scheelt dat het aan je been was, daar zullen ze in die gebieden wel veel over weten.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Heren,

Ik dacht ik ga ook eens op deze thread reageren. Ik heb alle info tot nu toe hier bij elkaar gezet:

http://tauserver.wtb.tue.nl/basd/unfall/

Er zijn veel foto's...
User avatar
Mr. Bubble
lid
Posts: 43
Joined: Thu 08 Apr, 2004, 20:01

Post by Mr. Bubble »

Hey Bas,

veel sterkte met je herstel. Ik hoop dat je snel weer kan lopen. Mag je wel al oefeningen doen met je been? Ik weet van m'n kruisbandoperatie dat spiermassa zeer snel verdwijnt. Sterker nog, ondanks dat ik nu 9 jaar later ben en al weer jaren volop sport is m'n linker bovenbeen nog altijd zichtbaar dunner.

Mooi Materiaal Ti6AL4V, in volksmond Tialv (spreekuit zoals die schaatsbaan) Tijdens m'n afstudeeronderwerp gekozen om het ontworpen instrument volledig in tialv uit te voeren metname vanwege de gunstige specifieke stijfheid (licht en stijf).

om de tijd door te komen, Check dit:
Gezien op paaspop, geweldige act, zeer geschikt voor een taufeest oid (maar niet goedkoop): Dieter Koblenz www.dieterkoblenz.de
Fout is een understatement. let op de rose lederhosen.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Mr. Bubble wrote: veel sterkte met je herstel. Ik hoop dat je snel weer kan lopen. Mag je wel al oefeningen doen met je been? Ik weet van m'n kruisbandoperatie dat spiermassa zeer snel verdwijnt. Sterker nog, ondanks dat ik nu 9 jaar later ben en al weer jaren volop sport is m'n linker bovenbeen nog altijd zichtbaar dunner.
Tja, mijn rechterbeen was al dunner dan mijn linkerbeen, vanwege een operatie die ik aan mijn heup heb gehad. Ik ben er zelfs op afgekeurd voor militaire dienst (58 cm versus 61 cm omtrek). Mijn theorie is dat dat komt omdat je een been wat verzwakt is minder gebruikt, en dat je daarom minder spiermassa opbouwt. Mijn linkerschoen is ook altijd wat eerder versleten dan mijn rechterschoen. Wat helpt is denk ik een symmetrische sport, zoals karate, skieen, zwemmen of fietsen. Tennis, snowboarden, voetbal of schaatsen is niet symmetrisch en dus niet goed. Niet dat ik daarom minder ga snowboarden overigens.
Mr. Bubble wrote: ... volledig in tialv uit te voeren metname vanwege de gunstige specifieke stijfheid (licht en stijf).
Ja dat mogen we bij Oce niet #smile Het materiaal met de meest gunstige specifieke stijfheid wat nog binnen het budget valt, is staal. Aluminium kan zich ermee meten, maar is meestal toch net wat ongunstiger, en daarnaast heeft staal veel meer demping. (Nick Rosielle: aluminium dempt niet goed. Daarom maken ze er ook xylofoons van). Magnesium is ook leuk, maar dat brandt zo hard. Berylium is helemaal konings (rho 1,85 kg/l, E-modulus 290 GPa!), maar dat is giftig dus alleen geschikt voor de NASA en zo.

Mr. Bubble wrote: om de tijd door te komen, Check dit:
.. Dieter Koblenz www.dieterkoblenz.de
Fout is een understatement. let op de rose lederhosen.
Dieter Koblenz is geweldig. Ik heb 'm ook al vaker live gezien in Maastricht #bier
Post Reply