Ayaan de mond gesnoerd?

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply

Ayaan mag gewoon films blijven maken

Nee, en in plaats van boeken verbranden we nu videobanden
0
No votes
Nee, mensen beledigen doet ze maar in haar eigen land
0
No votes
Ja, een open discussie over de positie van een godsdienst moet mogelijk zijn in Nederland
3
60%
Ja, en we hopen dat ze in de tweede film zelf uit de kleren gaat
2
40%
Nee, en Hans Teeuwen gooien we in de bak en "kopspijkers" wordt van te voren gescreend
0
No votes
Ja, mensen die haar films niet kunnen waarderen zetten maar een andere zender op
0
No votes
 
Total votes: 5

User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Ayaan de mond gesnoerd?

Post by Vandorp »

Tussen al dat geleuter over codecs en servers en gejatte dispuutsprullaria maar ff een serieus onderwerp. Wat vindt men hiervan:
nu.nl wrote: RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Onlangs werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.

Den Haag

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

Gezien de toelichting van de VVD-politica op de tweede film verwacht Moszkowicz dat het vervolg van Submission ook godslasterlijke elementen zal bevatten en "krenkend" voor moslims zal worden. Ook wijst de raadsman op recente uitlatingen van Hirsi Ali "waarin zij andermaal stelt dat het islamitisme levensgevaarlijk is, nog wel zonder onderscheid te maken tussen fundamentalistisch islamitisme en islamitisme in het algemeen".

Rituele slachting

Na de moord op Theo van Gogh zei Hirsi Ali dat ze een duidelijk verband ziet tussen het uitzenden van de omstreden film Submission en de "rituele slachting" die Van Gogh volgens haar heeft moeten ondergaan. "Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh", schreef ze in een verklaring na de moord op de filmmaker.

In het tweede deel is het thema dus "de manier waarop de islam het individu onderdrukt. Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. En daarnaast wil ik nog steeds het islamitisch onderwijs afschaffen. Niet afbranden dus! Dat is heel iets anders", vertelde Hirsi Ali recent in een interview met NRC/Handelsblad.
Hoe lachwekkend. Ayaan heeft in de NRC (ik heb 'm hier liggen voor geinteresseerden) gezegd dat de islam het individu onderdrukt. Omdat een paar moslims het daar niet mee eens zijn gaan ze proberen om Ayaan via de rechter haar mond te laten houden.

Doet me denken aan dat stukje van Hans Teeuwen: "dit is hetzelfde als dat je iemand uitmaakt voor loodgieter, en dan komt-ie langs en repareert hij je verwarming. En dan dreigen met: 'als je dat nog een keer zegt, dan repareer ik die kraan ook!' "

Oh ja, zo lang het nog legaal is, kun je Submission hier downloaden:


http://tauserver.wtb.tue.nl/basd/files/ ... n_xvid.avi
Last edited by Vandorp on Fri 03 Dec, 2004, 13:46, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

bedankt Bas voor het plaatsen van de film. Het was anders dan ik me had voorgesteld. De gesproken tekst komt een beetje knullig over vind ik, maar de boodschap is duidelijk. Ik kan voor geen meter Arabisch, wellicht dat je uit de teksten ook wat kunt halen als je wel Arabisch kunt lezen.
User avatar
Joost
lid
Posts: 47
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 8:50
Location: Rosmalen

Post by Joost »

Mijn God! (zelfs dat wordt nu ook een uitspraak waar je mee op moet passen)
Waar gaat het naar toe? Mijns inziens heeft het merendeel van de moslims in Nederland een beetje lange tenen waar je snel op staat. Ze zijn natuurlijkt in de minderheid en voelen zich misschien sneller aangevallen aangezien ze voor hun nog steeds in een 'vreemd' land zitten.
Maar als ik me ergens niet thuis voel, of verhinderd voel in mijn uiten dan ga ik daar weg en ga ik naar een plek waar ik me wel goed voel. Als we zo bezig blijven mag straks niets meer. Het wordt tijd dat er actie ondernomen wordt! ik zeg dus niet actie tegen de moslims maar actie tegen al dat gehannes en de mooie-praatjesmakerij van Barbie Balkie en zijn vriendjes. Het wordt tijd dat iedere Nederlander weet welke normen en waarden hier gelden! Het wordt tijd voor iemand met een duidelijke mening en visie! Maar het probleem is nu dus dat juist dat tegenwoordig niet meer wordt getolereerd. Ik zie de bui al hangen....
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Ik snap niet waarom zoveel moslims (en niet-moslims) de film aanstootgevend vinden. In een gemiddelde MTV-clip komt veel meer bloot voor. Een tijdje geleden zag ik een conference van Freek de Jonge. (het zou de oudejaarsconference kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker) Hierin projecteerde hij bijbelteksten op zijn ontblote bovenlichaam. Tot op heden heb ik nog niemand hierover horen reppen of klagen. Bij het projecteren van heilige geschriften maken we blijkbaar onderscheid tussen de lengte van de tenen van de desbetreffende gelovigen. Ik geloof niet dat de koran zoveel afwijkt van de bijbel. Het zijn allebei heel oude boeken met achterhaalde normen of symbolisch bedoelde versjes.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Iemand de film 06/05 al in zijn bezit?

Post by Arjan »

Heren,

Bas heeft op de TAU-server reeds de Theo van Gogh film "submission" geplaatst, maar indien iemand de film over Fortuijn al in zijn (digitale) bezit heeft, zou deze die dan ergens op de server willen plaatsen?

bij voorbaat dank,
Arjan
Post Reply