fotos nieuwjaarsdiner

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

fotos nieuwjaarsdiner

Post by Vandorp »

Heren,

De foto's van het nieuwjaarsdiner staan op de site. We hebben deze keer maar liefst een halve gigabyte verstookt.

Voor mensen die het nog niet wisten: als je wilt weten waar al die bytes blijven, je kunt op het knopje met 4 pijltjes boven de foto klikken voor de originele grootte.

De foto's komen uit 3 camera's en die zijn netjes gemerged tot 1 archief. Deze technologie hadden we al langer in huis (zie bijv. Barcelona 2006), maar ik moest het even opnieuw uitzoeken. Ik heb maar meteen een handleiding gemaakt voor mezelf en voor de nerds die dit ook willen kunnen:

handleiding foto's mergen

De ledenpagina is ook geupdate met de nieuwe ir's en de tau-titels.
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat hier een aantal prachtige foto's tussen zitten.

Het blijkt ook gunstig als meerdere mensen hun camera meenemen, ieder blijkt net op een andere manier foto's te nemen en dit levert heel verschillende resultaten.

Verder geeft het mergen ook leuke effecten: bepaalde scenes uit verschillende standpunten terugzien, en een 'ondertussen in de keuken bij de lamballen'-effect.

Corinne, ik had nog een vraag over dat kwartalen-systeem, is dit het juiste moment?
Image

En de foto die ons natuurlijk allen bezig houdt:
Image
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Bas: #held

Niet dat mijn leven geen zin had voordat ik van jouw jhead-tip wist, maar goed....
De handleiding is prima! Ook dat tooltje is berehandig nu ik weet dat het er is en dat het heel simpel werkt.... Ik heb namelijk hetzelfde "probleem" met sommige van mijn fotos...

Dat wordt dit weekend weer lekker hobbyen met jhead... #fidel
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Prima foto's mannen, lachen gieren brullen hier op het werk. Vooral om die ballen (ja, dubbelzinnig...).
Ivo
lid
Posts: 38
Joined: Sun 09 Apr, 2006, 15:06

Post by Ivo »

Geweldige foto's! #goed

Zoals je aan m'n bezigheden op de foto zou kunnen afleiden, heb ik genoten, Bram #puh
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Zo in tentamentijd heb je opeens veel meer 'tijd' voor onzinnige dingen...'

Image
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Bas, held #koning Daar loop ik dus altijd mee te kloten.

Geweldige foto's! Maar wel pijnlijk, heb echt wat gemist..
Jhajhajhajhajhajha... lul! #fidel
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan wrote:Ook dat tooltje is berehandig nu ik weet dat het er is en dat het heel simpel werkt.... Ik heb namelijk hetzelfde "probleem" met sommige van mijn fotos...

Dat wordt dit weekend weer lekker hobbyen met jhead... #fidel
Ik zie nu dat er ook een windows-versie is op die site.

Een ander mooi tool is jpegtran. Jhead kan dat aanroepen voor plaatjes die geroteerd moeten worden (moderne camera's doen dat al zelf), maar je kunt het ook stand alone aanroepen. Het kan lossless transformaties op jpeg files doen, waaronder lossless roteren (alleen 90, 180 en 270 graden uiteraard), maar o.a. ook, minder nuttig, spiegelen en transponeren. Hij hoeft de file dus niet uit te pakken en opnieuw te comprimeren, daardoor gaat het supersnel en is er geen kwaliteitsverlies. Zie man jpegtran voor de handleiding.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Ik realiseerde me niet dat dit nog steeds het enige exemplaar van een Tau-gilet is:

Image

Eigenlijk vreemd, dit was toch een van de redenen was dat ik indertijd voorstander was van een badge, ipv bedrukte / geborduurde truien. Ik hoop wel dat ik een trend heb gezet #smile
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Post by Pieter »

Moest toch even een keer extra kijken toen ik mezelf op bepaalde fotos terug zag.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Pieter wrote:Moest toch even een keer extra kijken toen ik mezelf op bepaalde fotos terug zag.
ImageImage
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

ik was 1 filmpje helemaal vergeten. Kijk bij fotoarchief -> films -> lammetje
User avatar
Jorn
lid
Posts: 65
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:26
Location: Den Helder

Post by Jorn »

Zat net even de foto's te kijken van het Nieuwjaarsdiner. Als ik die unit aan het spit zag, krijg ik spontaan het water in de mond. Zag er goed uit, zal ook zeker gesmaakt hebben!

Al scrollend kwam ik Van Dongen tegen... Goed man, een jasje van de baas! De keuze van het dienstvak is in ieder geval goed, sergeant majoor van de technische dienst! Jammer dat ik je niet in levende lijve gezien heb. Ik probeer er bij een volgende activiteit weer bij te zijn!

LTZT3 ir. Hamer
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Post by Pieter »

Ja, Van Dorp. Dat soort associaties had ik ook al. Misschien moest er weer wat leven in mij geflitst worden...

Jorn, inderdaad, ben er de volgende keer maar weer eens bij! Gezellig!
Post Reply