NIEUWJAARSDINER

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Locked

Gewenste datum Diner

Poll ended at Tue 03 Feb, 2009, 16:56

Vrijdag 13 februari
12
71%
Vrijdag 20 febrauri
5
29%
 
Total votes: 17

User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

NIEUWJAARSDINER

Post by Jasper »

Heren,

Een unicum in de historie van ons dispuut; u krijgt de mogelijkheid tot inspraak in de datum van het nieuwjaarsdiner. Althans, dat willen wij u doen geloven. In werkelijkheid kiezen ir. Van Dorp en ondergetekende, ir. Winkes, natuurlijk gewoon de datum waar ze zelf zin in hebben.

Desalniettemin zijn wij benieuwd naar uw voorkeur.

Ons plan is om een uitgebreid diner te serveren dat kwalitatief een stapje hoger ligt dan tentjes als: De Librije, Oud Sluis, Parkheuvel en Beluga.

Graag nodigen wij u hiervoor alvast uit.

dresscode: Pak&Stropdas (geen Wouter Bos gedoe)

Wij zijn benieuwd naar uw voorkeur.

MVG

ir. Van Dorp
ir. Winkes

Locatie wordt later bekendgemaakt, voorkeur gaat uit naar een locatie in het centrum van Eindhoven (zeg wilhelminaplein o.i.d.) Mocht iemand een pandje beschikbaar hebben dan vernemen wij dat graag.
Ivo
lid
Posts: 38
Joined: Sun 09 Apr, 2006, 15:06

Post by Ivo »

13 februari ben ik niet in Nederland, maar de 20e is men welkom op het Wilhelminaplein!
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

de 13e is de vrijdag voor carnaval zie ik.
User avatar
Bastian
lid
Posts: 355
Joined: Thu 10 Jan, 2008, 1:46

Post by Bastian »

Ik zeg 20 februari is prima, maar 13 februari is beter!
User avatar
Martijn
lid
Posts: 25
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:23
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Martijn »

Volgens mijn agenda begint carnaval 22 februari!! Ik heb geen voorkeur wat de datum voor het nieuwjaarsdiner betreft.
Erik
lid
Posts: 173
Joined: Mon 10 Dec, 2007, 16:54

Post by Erik »

13e februari kan ik niet dus mijn voorkeur gaat uit naar de 20e
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

De 13e ben ik er niet (Convent, waarschijnlijk) dus voor mij moet het ook de 20e.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

nou is er een poll, en gaat nog iedereen zijn voorkeur in een bericht zetten....
Wat is dan het nut van een poll????

#fidel
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Je hebt gelijk, een poll sucks.

Eigenlijk heb ik veel liever een zaterdag, is veel handiger met voorbereiden.

Het voorstel is als volgt:
zaterdag 14 februari is het nieuwjaarsdiner.

Voorwaarde is wel nog even een locatie.

Heeft iemand een Locatie? Jannis was perfect, en Ivo was ook perfect. Ik kan beide heren even niet bereiken, misschien lezen ze het forum?
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Martijn wrote:Volgens mijn agenda begint carnaval 22 februari!!
Ja dat klopt. Had niet goed gekeken.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Zaterdag is inderdaad een veel fijnere dag voor dit soort zaken, ware het niet dat 14 februari, voor mij en misschien wel voor nog 3 tau-ers lastig kiezen wordt i.v.m. een ander gepland feest,.....

Je kan nooit iedereen tegelijkertijd tevreden stellen, dus: prik gewoon een dag en dan zie je wel wie er komt..... Scheelt waarschijnlijk wel een hoop afwas,.
User avatar
Mr. Bubble
lid
Posts: 43
Joined: Thu 08 Apr, 2004, 20:01

democratisch werkt niet

Post by Mr. Bubble »

Dat democratische werkt niet. zelfs de organisatie twijfelt.
Met de beste bedoelingen wil je het toch weer zo goed mogelijk doen voor de iedereen en verzand je in afwegingen tussen twee kwaden, of wordt er helemaal niets besloten, of iets waar je zelf niks aan hebt.


Hoe ondemocratischer hoe beter. Hoe dan wel...
Maak een kort belrondje met mensen die je er zeker bij wil hebben, of mensen die zo hard schreeuwen dat ze niet overgeslagen mogen worden. geef je eigen voorkeur (X) door en vraag of ze dan in principe kunnen. Maak de afweging of er genoeg leuke mensen kunnen op (X) of switch naar (Y) zodat dit het geval is.
Dan deel je mee dat de grote meerderheid gekozen heeft voor de datum (x).
Met mensen die hard schreeuwen hou je dus vooral geen rekening, maar ze kunnen niet zeggen dat je niet je best hebt gedaan voor ze.

Ik kan wel op 13e. is ook verwerkt in de POLL.
op zaterdag 14 feb kan ik niet. (is er boerenbruiloft en PSV.)
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Ik kan 14 februari ook niet.

In principe wel mooi om vrijdag de 20e een goeie boiem te leggen voor de karneval. En afhankelijk van aantal mensen kan het ook bij ons thuis. Is toch iets stijlvoller dan zo'n studentenkot en heb ook redelijk wat keukentools.
Ivo
lid
Posts: 38
Joined: Sun 09 Apr, 2006, 15:06

Post by Ivo »

Vr 13 & za 14 februari kan het niet in mijn 'studentenkot'

Vr 20 februari kan ik wel, dus als het aantal te groot wordt voor bij J kan men bij mij terecht (~25 man paste vorige keer redelijk)
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Voor mij past de 14e (of 13e) het best ivm carnaval, wat overigens in mijn kalender op de 19e 's ochtends vroeg begint. De 20 of 21 valt dus precies midden in de carnaval.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Rik wrote:Voor mij past de 14e (of 13e) het best ivm carnaval, wat overigens in mijn kalender op de 19e 's ochtends vroeg begint. De 20 of 21 valt dus precies midden in de carnaval.
In mijn tijdzone (Maastricht) begint Carnaval op zondagochtend, 22 februari om 12.11 u, op het Vrijthof.

Zelfs Wikipedia is het daar mee eens, blijkbaar door een katholiek ge-edit #knipoog
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval#D ... n_carnaval
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Ook al zitten we in de zelfde tijdzone (voor de zekerheid, ik zit in Greenwich +1 en jij? Het forum staat trouwens op GMT +2, misschien ligt het daaraan #blond ) , op diezelfde pagina staat ook:
Een grappige traditie is de "Altweiberfassnacht", op donderdag voor carnaval, waarbij de vrouwen uitbundig feestvieren, en als ze de kans daartoe krijgen, met een schaar de stropdas afknippen van mannen die er één dragen.
Als we precies zijn dan moeten we vaststellen dat carnaval eigenlijk al lang begonnen is en wel op 11 november 2008....
Het hoogtepunt ligt natuurlijk rond de 23/24e. Ook volgens wikipedia:
Den Höhepunkt ... vom ... Weiberfastnacht über den Nelkensamstag, Tulpensonntag, Rosenmontag bis zum Fastnachtsdienstag, auch Veilchendienstag genannt.
Voor de duidelijkheid Weiberfastnacht (of Wieverfastelovend) is donderdags (overdag ook al suggereert de naam misschien anders) en hoewel het ceremonieel om 11.11 begint is het als om 09:00 hartstikke druk. De vrijdag is er dan officieel niks maar er wordt toch veel gefeest. Dat van dat 'knippen' klopt echt.

Nog gevonden op koeln.de:
An Weiberfastnacht (Wieverfastelovend) - Donnerstag, den 19.02.2009 - wird der Straßenkarneval eröffnet. Auf dem Heumarkt findet dazu eine große Freiluftsitzung statt, die schon morgens um 10 Uhr beginnt.

Um elf Uhr kommt das Dreigestirn auf die Bühne, der Prinz hält eine Ansprache und die Stadt Köln übergibt ihm für die tollen Tage die Schlüssel der Stadt. Ab 11 Uhr 11 wird dann in der Stadt den ganzen Tag und die ganze Nacht auf den Straßen, in den Kneipen und in den Büros gefeiert.
Indien interesse, jullie weten me te vinden.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

www.tempeleers.nl wrote:VASTELAOVEND 2009

Zoondag 22 fibberwarie 2009

Prizzentatie Kachelpiepers en oethaange vaan de veendel aon ‘t Prinselek Pelies um 10.33 oor
Insjete vastelaovend en optrèkke vaan ‘t Mooswief op de Vriethof um 12.11 oor
Groete vastelaovendsoptoch door Wiek en Mestreech
Cramignon vaanaof de Vriethof um 20.33 oor.

Maondag 23 fibberwarie 2009

Femilie-optoch door Wiek en Mestreech.
Cramignon vaanaof de Vriethof um 20.33 oor.

Dinsdag 24 fibberwarie 2009

Zate Hermeniekes-concours op ’t Vriethof um 14.11 oor
Kinderkestuumwedstrijd in de Festi-Village um 14.33 oor
Cramignon vaanaof de Vriethof um 20.33 oor[/code]
‘t Mooswief kump nao oonder, ind vaan de vastelaovend 2009 um 23.55 oor.
complete calender op tempeleers.nl

In Maastricht van zondag 12.11 u tot dinsdag 23.55 u dus. Het was vroeger volgens mij van zondag 10.00 tot dinsdag 24.00 u, maar goed. Zal wel met de crisis te maken hebben.

Stropdassen afknippen doen ze in Maastricht volgens mij ook bij een of andere festiviteit in de week voor carnaval.
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Ik kan beide dagen.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

zie de nieuwe thread hier over.
Locked