Debat

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
Koen
lid
Posts: 40
Joined: Sat 08 May, 2004, 19:13

Debat

Post by Koen »

Ik was wat op internet aan het rondhangen en vond de volgende site. www.debat.nl Waarschijnlijk zijn deze gasten te duur om een keer een workshop te komen geven. Bij de activiteiten staat echter wel een interessante, namelijk de nacht van het debat:

De Nacht van het Debat

Na de Nacht van de Poezie, de Nacht van de Filosofie, komt nu de Nacht van het Debat. Een initiatief van de st. Holland Debate en Debat & Dialoog.

In samenwerking met o.a. NRC Handelsblad worden momenteel de voorbereidingen getroffen voor de eerste Nacht van het Debat, november 2004.

Op het programma staan o.a. een debat tussen de beste debaters uit Oxford en Cambridge, Masterclasses Debatteren, demonstraties van debatvormen en stijlen uit Frankrijk, Duitsland en Tibet. Er zijn kleine competities voor de bezoekers in het Schaakklokdebat, het Ballondebat en Eloquentia.

En verder kunt u genieten van debatten tussen prominenten over de (on)mogelijkheid van een Nederlandse debatcultuur, de (on)zin van debatteren en het (non-)issue van het m/v verschil in debatten.

In drie droomdebatten mogen ontmoeten drie bekende Nederlanders hun favoriete tegenstander in een debat op het scherp van de snede. Gaat Hans Wiegel rechtstreeks in debat met Marcel van Dam?

Ook zijn er tal van artistieke uitingen van het debat door samenwerking met musici, acteurs, vechtsporters en videokunstenaars.



Dit lijkt me een leuke activiteit om met het dispuut de bezoeken, in ieder geval zeker de moeite waard om eens na te vragen. Verder is de site sowieso wel interessant om eens door te kijken.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Super idee Koen #koning ,

Ik ben zo wie zo voorstander van het houden van een goede debattraining en/of het bijwonen van een dergelijk evenement.
Tevens ben ik van mening dat Tau in navolging van Moren en Dirk mee moet doen aan het ssre debat-toernooi.
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Ja heel goed idee. Een grote afvaardiging van Tau moet kunnen vind ik.

En natuurlijk moeten we weer meedoen met het Nederlands kampioenschap beleidsdebateren
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Jasper wrote: zo wie zo
#nietgoed

Ik vind ook dat sommige leden wel in de eloquentia onderwezen mogen worden.

Wanneer is dit???? Ben ik dan al terug, zou graag mee gaan.
Cool idee!
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Hmmm, ik kan het inderdaad nergens terug vinden in de Van Dale. Is dit spreektaal of schrijf ik het gewoon echt helemaal fout.
Ik vind ook dat sommige leden wel in de eloquentia onderwezen mogen worden.
Ik vind ook dat sommige leden wel in de eloquentie onderwezen mogen worden.
#held

Of was dat een opzet voor een contradictio in terminis? #nerd
Koen
lid
Posts: 40
Joined: Sat 08 May, 2004, 19:13

Post by Koen »

Op de debat-site staat nog geen informatie over exacte datum en locatie van de debat nacht. Ik heb een mailtje gestuurd met daarin de aanvraag voor meer info. Zodra ik hier reactie op heb zal ik dit op de site plaatsen.
User avatar
Joost
lid
Posts: 47
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 8:50
Location: Rosmalen

Post by Joost »

Jasper,

bij de z vind je het niet! #koe

van Dale:

so·wie'so
bijwoord

1 hoe dan ook

#knipoog
Post Reply