weblog

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

weblog

Post by Pieter »

Voor de mensen waar de email over mijn weblog per abuis niet is aangekomen.

Als je 'met me mee wil reizen' ga je naar

http://travelalong.web-log.nl

Groeten,

Pieter
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Zoals gemeld is ir. Scheijgrond bezig met zijn ronde om de wereld in 6 maanden. Ik heb me sinds gisteren bij hem gevoegd in de oudste stad Damascus (Syrie). De komende 5 weken trekken we via turkije naar Iran.
We hebben het goed hier in deze hete oude stad. Het staat hier vol met piepkleine winkeltjes en oude auto's. (Ter indicatie mijn eerste taxi had 880.000 km op de teller en het was een ottomotor!)
Verder stikt het hier van de arabieren en hoofddoekjes zijn de laatste mode. Toch lopen er veel prachtige dames rond die stijlvol gekleed gaan. Alcohol is een ander verhaal. Gisteren hebben we 45 minuten moeten zoeken voor een bar die ons een biertje wilde verkopen. Veel cafe's kom je niet in als twee mannen.

We houden jullie op de hoogte.

P.s. deze foto kom je in elke winkel of eettent tegen: Image
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Even voor je kennis.. otto-motors zijn er nog steeds... ben bezig met de financiering van een nieuwe motor gebaseerd op het principe van de otto... dus... what's old what's new.... doet me denken: Winkes! Hoe is het met je stamp-apparaatje? al een investeerder gevonden? laat maar even weten hoe het staat.. wellicht kan ik iets voor je betekenen ...
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Dirk ik hoop voor je dat je geldt bij elkaar aan het sprokkelen bent om in de JaqEngine te investeren, want Otto is aflopende zaak. Het is toch zeker geen Go-Engine waar je mee bezig bent, want dan is het zo ie zo weggegooid geld. Ook de MYT Engine of een Wankel motor gaat het nooit maken. Te veel conceptuele problemen zitten daaraan.

Dus ik ben wel benieuwd waar jullie je geld in gaan pompen!

Gr Viske
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Yo Dirk,

Ik denk dat Rik meer doelde op de hoge kilometerstand van een benzinemotor, zulke hoge standen kom je enkel bij uitzondering bij diesels tegen. Maar dat terzijde.

Hoe het gaat met de DC Pile Driver;

Deze foto is vandaag genomen en ik kan dus wel zeggen dat het allemaal goed aan het lopen is.
Image
Met betrekking tot het geld dat nodig is voor het vervolgtraject kan ik enkel zeggen dat er een aantal lijnen uitstaan... Toch moeten we snel eens van gedachten wisselen ja...

en Viske, probeer ook objectief te blijven over je eigen onderwerp, het is nogal wat om te zeggen dat de otto-motor op zijn retour is. Ik merk er in ieder geval weinig van, diesel maakt wel een opmars maar dat is een ander verhaal. (oh ja en sowieso schrijf je zo #sip )
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Winkes,

gefeliciteerd! #goed

Zo snoer je de critici over de hypermagneet wel de mond. Was dit de laatste of een-na-laatste ronde van NV?
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

De laatste ronde. En ik kon het goed gebruiken want woensdag was de auto van mijn ma opengebroken en hebben ze van uit de afgesloten kofferbak mijn laptop gejat.... #treur en dat in een afgesloten parkeergarage met de laptop buiten het zicht onder de hoedenplank in de kofferbak...
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Goede shit Winkes, hulde voor het werk wat je de afgelopen tijd hebt gedaan. Ik zie dat we binnenkort wel een pintje van je kunnen verwachten, nu je zoon lekker zakcentje hebt gescoord. Kun je overigens ook lekker met een cocktailtje op je gemak bij Victoria chillen binnenkort, zonder te veel op de centen te letten.

Verder nog ff over mijn objectiviteit t.a.v. de otto-motor. Ik wil er niet te diep nu op ingaan, maar het afgelopen half jaar hebben wij bij Modesi ongeveer 10 personen uitgenodigd om ons concept eens te becritiseren. En wel hooggeschoolde kandidaten voornamelijk. En ik kan je zeggen dat tot op heden alle punten tot twijfel nog steeds van de tafel zijn geveegd. Verder hebben we meerdere concurrenten onder de loep genomen en die zijn veelal binnen no-time onderuitgehaald, vanwege conceptuele beperkingen die te groot zijn. En wat betreft de otto-motor op zijn retour, dat klopt wat je zegt, die komt dus echt niet terug. Spark ignition is not done anymore en zal ook niet vlug terugkomen. Diesel wordt nog steeds verder ontwikkeld, maar de trend is om daar doormiddel van additieven nieuwe schonere brandstoffen te creeeren, die onder andere omstandigheden kunnen ont-/verbranden.

Nogmaals gefeliciteerd met je prijs, dit moet een goede drijfveer zijn om je business door te zetten lijkt me zo.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

he gefeliciteerd Winkes! #held

Is het nog gelukt met het patenteren van je uitvinding of niet? Ik mis op de site nog wat plaatjes over hoe jouw DC pile driver werkt. Wat ga je nu doen? Kan ik over 2 jaar zo'n apparaat bij Fistuca huren / kopen of kan ik Fistuca inhuren om de paal in de grond te slaan? Of verpats je de uitvinding aan een hele grote toko?

Wat bedoelde Rik nu eigenlijk met dat het een otto-motor is? Otto is viertakt, benzine of diesel. Praktisch alle auto's rijden op otto-motoren. Voor zo ver ik weet is de Mazda RX8 de enige uitzondering en die heeft een wankelmotor, dat is een heel beperkt toepassingsgebied waar prestaties, geluid, etc. veel belangrijker zijn dan verbruik of duurzaamheid. Wankelmotoren maar ook turbines en tientallen andere concepten zijn ook heel sporadisch toegepast in het verleden. 2-takt motoren zijn er even geweest maar weer verdwenen. Dus, Vis, die opmerkingen dat de Otto-motor op zijn retour is snap ik echt niet. Kun je ergens iets laten zien over hoe jullie uitvinding dan werkt? Het vervelende aan otto-motoren is dat er inmiddels zo gigantisch veel R&D in is gestoken, dat het heel lastig wordt, zelfs voor een superieur concept, om het beter te doen. Of is het zo'n "disturbing technology" dat je gewoon de vloer aanveegt met alle bestaande motoren?

Dit is misschien leuke literatuur #knipoog
http://www.deutschesfachbuch.de/info/de ... 3834330442
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Bas,

Naar mijn mening is de Otto-motor echt niet op zijn retour, maar is het zoals al die tig jaren al, dat men niet van het principe afstapt. Iets is pas fout, wanneer er iets beters voor handen is, is meestal het motto. Ik ben van mening dat wij met iets beters bezig zijn. Ik heb ff geen zin om alle voor en nadelen uit te zetten, daarvoor verwijs ik je door naar mijn afstudeer verslag wat momenteel in de maak is en wat rond 30 augustus beschikbaar zal komen. Wel kan ik een tipje van de sluier laten zien middels de volgende filmpjes van ons concept.

http://tauserver.wtb.tue.nl/viske/jaqEn ... tie-as.mpg
http://tauserver.wtb.tue.nl/viske/jaqEn ... s-zoom.mpg
http://tauserver.wtb.tue.nl/viske/jaqEngine_v6_vcr.mpg

Wellicht maakt het iets duidelijker, waar ik op doel. En dat jij alleen bekend bent met het wankelmotor concept als enig alternatief, zegt mij dat ik je wellicht nog wat moet helpen met je kijk op alternatieve concepten op verbrandingsmotoren. Hieronder enkele links naar wat varianten:

http://www.sa.hillman.org.au/TS3.htm
http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=9121
http://www.angellabsllc.com/
http://www.gomecsys.com/uk/
http://en.wikipedia.org/wiki/Swashplate_engine

Het is zo maar een greep wat me vlug te binnen schoot. [/url]
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Vette shit, Viske. Geen massakrachten, zo te zien. Ik zie ook nergens glijdende contacten die krachten over moeten brengen, ik neem even aan dat er geen nokkenas meer bij komt #smile Ik snap nog niet goed hoe in- en uitlaat zijn geregeld, is dat witte ding een inlaatpoort?

Is dit concept eigenlijk net zo compact, dus kan ik 200 pk onder de motorkap van een 3-serie passen?
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Ik denk dat Rik meer doelde op de hoge kilometerstand van een benzinemotor, zulke hoge standen kom je enkel bij uitzondering bij diesels tegen. Maar dat terzijde.
Benzinemotoren kunnen ook heel lang meegaan:

Volvo P1800 uit 1966, benzine, 1.8, 4-cylinder in lijn, 100 pk, 1000 kg.
http://www.v1800reg.org/pages/irv_gordon.htm
http://www.volvoclub.org.uk/press/relea ... sary.shtml

Volgens mij heeft hij er nu 4.000.000 km op staan, dan ben ik nog maar een beginner met mijn 354.000 km #smile. Opmerkelijk is trouwens dat hij de auto nieuw gekocht heeft, en elke kilometer er zelf op heeft gezet.
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Bas,

Dat heb je inderdaad goed gezien van die massakrachten, die heb je bij deze motor dus nagenoeg niet. Verder zit hier dan wel ook een relatief nadeel aanvast, maar dat leg ik je wel een keer uit onder het genot van een biertje. Heeft te maken met de krachtdoorleiding naar de zogenaamde krukas. Maar dat is na enig multibody onderzoek, ook nagenoeg van tafel geveegd. Ik vind het overigens erg knap dat je dat meteen opvalt, dat hebben niet veel mensen.

Verder is het een twee-takt principe wat volgens de uniflow spoeling werkt. Dit is de meest optimale spoeling in twee-takt configuraties en er zitten dus ook geen kleppen en nokkenassen in deze motor (hou je dus ook weer meer effectieve energie over). In en uitlaat poorten zijn beide zuiger geregeld en dat witte tuutje was van de uitlaat en die twee donkere tuutjes per cilinder zijn voor de inlaat. Daar komt al meteen een tweede voordeel naar voren wat ik ff zal aankaarten. Zoals je weet hebben tweetakt motoren vaak spoelpoorten en daarmee halen ze een inlaatdruk van ongeveer 1,3 tot 1,8 bar mee. In ons geval ligt dat bij deze mechanische spoelpoorten die lucht verdringen direct achter de zuigers veel en veel hoger, omdat wij nagenoeg geen dode ruimte hebben, zoals normaal gesproken het geval is bij een zuiger-drijjfstang-krukas ruimte zeg maar. Verder zijn er nog veel meer voordelen op te noemen die heel revolutionair zijn en jarenlange problemen in conventionele motoren weghaald. Een tipje van de sluier hiervan is dat onze motor totaal geen leibaankrachten heeft tussen de zuiger en cilinderwand. Dit zorgt ervoor dat je allerlei brandstoffen kunt gebruiken, zonder drastische aanpassingen (veelal alleen software) en dat we in de toekomst op droogloop gaan draaien, wat dus weer de nodige emissie verbeteringen heeft.

De motor is ook ietwat compacter inderdaad en leverd heel wat meer pk. Idd zo in je 3 serie in te bouwen. En dan moet je nagaan dat je zonder al te veel extra ruimte er zo een 4, 5 of 6 cilinder van maakt. Dit is momenteel een 1.5 liter en we kunnen zo op naar een 3 liter en wellicht nog wel meer binnen deze afmetingen. (denk wel dat een 6 cilinder dus 12 zuigers heeft en overeen komt qua prestaties van een 12 cilinder viertakt 6 liter met een enorm volume reductie).

Verder een indrukwekkend stuk van die Volvo rijder. Dat heb ik nog nooit ergens gehoord dat een personen auto zoveel km haalt. En dat nog wel onder normaal gebruik met een leefomgeving aan de kust. Valt het nog mee dat dat ding niet meer verroest is dan tot nu toe en dus al niet uit elkaar is gevallen na zoveel km.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Is het nog gelukt met het patenteren van je uitvinding of niet? Ik mis op de site nog wat plaatjes over hoe jouw DC pile driver werkt. Wat ga je nu doen? Kan ik over 2 jaar zo'n apparaat bij Fistuca huren / kopen of kan ik Fistuca inhuren om de paal in de grond te slaan? Of verpats je de uitvinding aan een hele grote toko?
De twee patenten zijn aangevraagd en op vraag of ik zelf wil gaan heien.. Nee. Het idee is om samen met een partner (toeleverancier van de funderingsbranche) dit heiblok in de markt te introduceren.
Otto is viertakt, benzine of diesel
Euhm bas, bij mijn weten is een otto-motor een 4-takt verbrandingsmotor met vonkontsteking!
Last edited by Jasper on Sat 30 Jun, 2007, 19:13, edited 1 time in total.
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Jasper, gefeliciteerd!

Ik bedoelde inderdaad met Otto-motor een Spark Ignition motor (en met Diesel een Compression Ignition motor). Beide 4-takt en in de praktijk is de Otto-motor dus vaak een benzine motor (of LPG).

Gisteren nog in een Austin van 45 jaar oud gezeten. Dat kan hier allemaal nog.
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Even een rectificatie:

Ik heb de stelling dat de Otto motor op zijn retour is verkeerd begrepen. Hij is inderdaad op zijn retour of om het mij dit keer niet verkeerd te laten begrijpen, hij is het strijdtoneel aan het verlaten ben ik van mening. Alle motorfabrikanten die een beetje door engineeren zijn compleet van de vonkontsteking afgestapt. Nog enkele pioniers daar gelaten die nog moeten ontsteken bij waterstof of zo, maar verder gaat veel de diesel of HCCI kant op. Of enkele varianten daarop. Het is nu eenmaal zo dat die productie lijnen nog steeds daar staan en ze dus maar gewoon blijven produceren, want dat zal toch wel het goedkoopst zijn, schat ik zo. Maar ja hier kun je nog heel wat over discussieren.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Over thread-kapen gesproken....
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Vandorp wrote: Opmerkelijk is trouwens dat hij de auto nieuw gekocht heeft, en elke kilometer er zelf op heeft gezet.
Vet balen dat je dan aan je vrouw beloofd hebt dat je die nieuwe auto zelf 'op rijdt'.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Of doe zoals ik, rij 'm totall loss. Eindstand is ca. 354.400 km (exacte stand volgt, staat op foto). Mijn bimmer is met 50 km/h half-frontaal op een Golf geklapt. Heel erg verkeerde inhaalactie op Franse landweg #sip Als door een mirakel was de andere auto ook van Duits fabrikaat dus nu was iedereen ongedeerd. Als het een Renault Clio o.i.d. was geweest had ik nu nog in een Franse cel gezeten, nu was het maar 90 euro boete en m'n auto "mort" volgens de Franse garagist die 'm heeft afgesleept. En daar stonden er veel met dezelfde schade. Die vent haalt 'm gewoon zo snel mogelijk op, omdat-ie dan een vast bedrag aan sleepkosten krijgt en dat schijnt een lucratieve business te zijn, auto's slepen. Hij was er binnen 10 minuten.

De politie zei dat dit soort ongelukken daar heel vaak voorkomen, maar het kwam eigenlijk nooit voor dat er geen doden vielen. Bij mij had het voorwiel de cabine vervormd, m'n koppelingspedaal zat boven m'n rempedaal. De steun waar ik m'n linker voet op heb, was naar binnen gekomen. Toen ik me na de klap wilde bewegen merkte ik wel dat ik wat minder beenruimte had maar dat was alles. Het was een Golf IV met 2 airbags die uiteraard afgingen. De inhoud, een pools gezinnetje had niks, en de cabine van de Golf zag er beter uit van binnen, moet ik eerlijkheidshalve toegeven (om de schijn te vermijden dat het hier een BMW-litanie betreft #smile). Het kind is volgens mij door de auto geslingerd maar op de een of andere manier goed terecht gekomen. De redding is geweest dat beide auto's nog 10 m doorreden omdat we niet frontaal raakten.

Ik dacht eerst dat ik 't nog ging halen en gaf gas bij, maar dat was dus niet slim. Toen op de rem. De Golf remde veel later dan ik maar die reed ook langzamer denk ik. Ik heb een flink stuk vol geremd en ik denk dat ik 40 a 50 reed toen ik 'm raakte, en hij ook. Ik heb op het laatste moment de rem ietsje los gelaten en naar rechts gestuurd, richting de vrachtwagen die daar reed, en weer ingetrapt. De Pool ging geen millemeter naar rechts omdat hij niet in het ravijn wilde storten. Door mij is hij tegen de ballustrade gestuiterd die daar stond en ik stond midden op de streep stil. Vraag me niet hoe, maar zo ging het.

Auto is afgesleept, ik naar politiebureau om formulieren in te vullen met die mensen. Leek mij beter en de agent en de Pool vonden dat ook wel #smile De Pool was niet echt vrolijk verder en zei geen woord, voornamelijk omdat hij alleen Pools sprak. Ik was op een half uur rijden naar een Nederlandse vriend van me die daar zit en die kan Frans en de vrouw van de Pool kon Frans en Engels dus dat schoot op. Pool heeft verder niks meer gezegd behalve m'n naam en adres getriple-checked.

Ik ben toen naar de garage gegaan om m'n bagage, navigatie en m'n boordgereedschap er uit te halen. Poolse familie moest met trein / vliegtuig terug, die hebben daar geen Anwb #zwaai Beetje sneu, die vriend van me liep naar de bimmer, plopte met z'n sleutel alle logo's er af (met logo's op de wielen erbij is dat 7 stuks), en zij waren de spullen aan het inladen in de auto van die garagist die hun naar een station zou brengen.

Voor de zekerheid sturen ze in Frankrijk gewoon binnen 10 minuten ambulance, brandweer, politie, en een sleepdienst. Hulde ook). Die mobieltjes van nu zijn echt konings, allerlei mensen die het zien, beginnen als een gek te bellen en hup. Vriendin had klap op borst gekregen, dus de toegesnelde ambulance snoert dame in. Toen ze haar voor de zekerheid maar naar een ziekenhuis 2 uur rijden verderop wilde brengen voor foto's heeft ze zich maar weer laten afzetten bij het politiebureau want dat was niet de bedoeling. Ff formulier ondertekenen dat je vrijwillig weggaat en dat zij niet verantwoordelijk meer zijn en hup, klaar #held

Er is volgens mij wel een foto dus die zal ik volgende week posten. Allereerst hulde voor de Anwb die me binnen een dag een auto hadden geregeld. Het was een Opel Astra en dat is inderdaad net zo slecht als ik dacht. Nou ja, eigenlijk dacht ik dat een Corsa zo reed. Heel onvoorspelbaar, en gewoon instabiel als je niet met een slakkengang een bocht gaat. Oh ja: als je gas geeft trekt-ie naar rechts, en als je op de motor remt trekt-ie naar links, gewoon levensgevaarlijk die dingen. Maar goed, rustig aan doen en dan kom je er wel. Ik mocht 'm overal bij een Avis neerzetten waar ik wilde, nu in Maastricht waar ik een Golf uit 84 heb geleend van m'n ouders, die overigens stukken beter rijdt dan de Astra, maar wel niet zo hard en veel lawaaieriger, zeker met de kap open #fidel
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

He Bas,

Het zal vast minder leuk zijn geweest dan de toon van je verhaaltje, maar goed. Kun je voor de volledigheid ook ff de exacte GPS-coordinaten van de crash-site posten? Alvast bedankt!

Wat me trouwens het meeste schokte was de volgende passage:
BvD wrote:Vriendin had klap op borst gekregen
Vertel daar liever wat meer over, inclusief GPS-coordinaten en foto....
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Bas,

Ik dacht dat wij na jouw vakantie nog een dagje gingen driften?

Komt er een nieuwe BMW of houden we het nu maar bij #bier?

Viske
User avatar
Jorn
lid
Posts: 65
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:26
Location: Den Helder

Post by Jorn »

Wow, dat is niet mis...

Gelukkig ben je er heelhuids uitgekomen! Heb je nog last gehad van stijve spieren (nek ofzo)?
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Hee Bas,

Tja typisch BMW kwaaltje he! Ik ken 3-mensen die een BMW hebben afgeschreven en dat was bij iedereen frontaal op een obstakel / ander gebeurd. Op de één of andere manier gaat het marketing verhaal dat een BMW voor de linkerbaan bestemd is ook een beetje tussen de oren van de bestuurders zitten.
Ik heb één keer ternauwernood een frontale botsing met 100 kilometer per uur kunnen voorkomen door de auto volle vaart in het grind te sturen toen een 7-serie ineens achter een vrachtwagen vandaan dook.

Ik ben overigens wel blij Bas dat je er zonder veel kleerscheuren vanaf gekomen bent. Weet je al wat de volgende auto gaat worden?

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een autotje. Hij moet gaaf, beetje chique en niet te duur zijn. Ik denk aan een Alfa 155, BMW 3-serie, Mercedes 190, Volvo 440 of een Audi Coupé.

Belangrijkste punt echter, waar je even kort aandacht aan besteedt en wat al door Fluit was aangetipt; aan de vrouw???
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Bas,

fijn dat je het nog kan navertellen. Deze lijkt me wel wat voor jou, de nieuwe 135i coupe. Na 5 jaar zonder afschrijving moet dat kunnen #smile .

http://www.autorai.nl/default.aspx?Cont ... entID=8124
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Hier dan de foto's.

Image
Image
Image
Image
Image

Mijn oog is gevallen op een BMW 525 td executive, E34 uit 1995. "slechts" 116 pk bij 1495 kg, maar nog steeds een leuke auto op de snelweg. Atlantic Blau Metallic, licht grijze bekleding, heuse wieldoppen. De deal is nog niet gesloten ivm met wat dingetjes die hij nog moet fixen, dus ik hoop dat-ie het netjes oplost, anders gaat de deal helaas niet door. Het is namelijk een erg mooie auto die hopelijk net zo goed is als hij er uit ziet, maar you never know in deze prijsklasse #haas Fotos komen pas als het definitief is.

BTW: Tijdverschil eerste en laatste foto hierboven is 38 minuten, en dan hebben toevallige passanten de politie gebeld. Respect voor die Fransen.

Het embleem van deze E34 is kapot maar gelukkig heeft Michel, een vriend van me, de emblemen van m'n E36 af gehaald #smile

Image
Image
Image

Je ziet: de motorkap zit dicht als de kluis van de Duitse bank, ook nadat de brandweer een paar minuten minuten met 3 man met betonscharen en koevoeten in de weer is geweest om hem open te krijgen. Zie foto's zoals hij op de weg staat vlak na het ongeluk en foto's op de sloop. Ze hebben hem op de weg staan openbreken, maar daar zijn geen foto's van om dat m'n vriendin, die het toestel had, werd onderzocht door overijverige artsen... Uiteindelijk hebben ze hem open gekregen door toch maar het slot te bedienen met een schroevendraaier. Het ding is weer dichtgevallen en gaat niet meer open. Ik heb me niet meer gewaagd aan trucs met een schroevendraaier, ik moest namelijk de navigatie, audio-apparatuur, gereedschap, bagage etc er uit halen #smile Mijn beoogde volgende BMW is net 1 generatie ouder, en daarbij zit het scharnier aan de voorkant, ook een manier om het veilig te krijgen bij botsingen (ook handig bij races als je nog wil doorrijden).

grote foto's op:
http://tauserver.wtb.tue.nl/basd/bmw318i

Foto van vriendin bij afgeschreven BMW wordt geintroduceerd na nog wat meer bedelen #fidel
Post Reply