Fotos Zeilweekend

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
Gast

Fotos Zeilweekend

Post by Gast »

Heel enthousiast hadden wij jullie url opgeschreven zaterdagavond voor onze "super foto". Vol verwachting klopte ons hart toen wij hier heen surfden en helaas onze foto is niet daar.

Hopen dat jullie een leuk weekend hebben gehad!
Groet,
De meisjes van de garderobe
User avatar
Joost
lid
Posts: 47
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 8:50
Location: Rosmalen

Post by Joost »

heej Winkie, heb je de mooiste foto's weer voor jezelf gehouden??
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Waarschijnlijk heeft viske die foto genomen #huh, ik kan me er in elk geval niks van herrineren #bier Volgens mij staan de foto's van viske nog niet online.

Ik zou nooit wat achterhouden
Ruudje
lid
Posts: 140
Joined: Wed 15 Sep, 2004, 14:32
Location: Maastricht

Post by Ruudje »

Dan zet die er maar snel op!
Dit is natuurlijk een enorme teleurstelling voor de dames! #treur

Ik vond het een super gaaf weekend!! #goed

Dank u vriendelijk #held
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Dames wees gerust!

Post by Viske »

Ik heb zojuist de foto's op de server gezet, dus nu is het nog ff wachten tot Jorn ze op de site zet. En jullie foto zit er tussen. Van een hele hoop is ie mislukt, maar die van de garderobemeisjes zit er volgens mij nog tussen.

Groeten Viske
Joerik

Post by Joerik »

Dag heren!

De foto's zijn erg geslaagd (althans die van Winky, die van Viske zijn we uiteraard ook benieuwd naar). Met plezier denk ik terug aan een heerlijk weekendje waarin we zaterdag lekker hebben gezeild en gefeest, zondag doodsangsten hebben uitgestaan. Toch hebben wij de woeste wind getrotseerd (zij het minder bruut dan Bas en kornuiten).
De Pinten stroomden rijkelijk, het vrouwvolk liet ook van zich horen (tot we ze van ons moesten afslaan) en we hebben de grondprijs van het pittoreske stadje Grou flink laten kelderen #held

Het was mij een waar genoegen dit mee te maken.

Groet,
Joerik
1 van de garderobedames

foto's

Post by 1 van de garderobedames »

Zeer tevreden zijn wij met het resultaat #huh
Ben benieuwd wat jullie met de grond in grou hebben gedaan........

Groetjes en wie weet tot ooit!
Guest

Post by Guest »

Beste Heren,

ALs eerste wil ik de organisatie van het weeknd bedanken. Het was echt een meesterlijk weekend. Prima zeil weer en genoeg bier. Wat wil je nog meer. Ik
hoop dat we weer een keer kunnen gaan zeilen. Kortom het is me prima bevallen.

Groeten Joris
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Heren, het is goed om te zien dat jullie je vermaakt hebben. Zou iemand even langs kunnen komen in California om mij de verhalen te vertellen... #cool
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Het was dan nog net geen Ivan, maar de wind was met windkracht 8 nog steeds aan de forse kant. Golven van zeker een meter hoog op het sneekermeer. Toen we terug moesten motoren, moest de mast gewoon omlaag omdat we anders niet vooruit kwamen.

Hopenlijk is dit een indicatie van hoe heftig het was. #bier #cool
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Het was dan nog net geen Ivan, maar de wind was met windkracht 8 nog steeds aan de forse kant. Golven van zeker een meter hoog op het sneekermeer. Toen we terug moesten motoren, moest de mast gewoon omlaag omdat we anders niet vooruit kwamen.
Uiteraard kom je op de motor niet vooruit met dat weer. Dat is ook de reden dat wij gewoon over het sneekermeer gezeild zijn #vinger Windkracht 8 weet ik niet, maar wij hadden een dubbel gereefd grootzeil, een gereefde fok, Boudewijn en Niels zaten op de rand van de boot, en nog gingen we zo schuin dat we water schepten aan de lage kant van de boot. Bij een hoog aandewindse koers wel te verstaan. Ik denk dat dat een betere indicatie is van hoe heftig het was #fidel

Oh ja, en we kregen hem 1 x niet door de overstag waarna we aan lagerwal zijn vast komen te zitten (mijn fout, ik weet 't). Door puur geluk is de boot niet beschadigd, maar er was geen beweging meer in het ding te krijgen. Gelukkig heeft een gast met een ontzettend dikke speedboot ons zijn waterski-koord toegeworpen, dat hebben we om de voorkikker gedaan, en zo zijn we losgekomen. Hij heeft ons een paar honderd meter van de wal af gesleept. Toen zagen we ook dat motoren geen zin had, dus we hebben de zeilen weer gehesen en zijn doorgegaan.

Ik sprak gisteren iemand (een heel ervaren zeiler) die in zo'n situatie bijna hetzelfde was overkomen. Die heeft 'm toen maar door de gijp heen geragd. Dat kan dus wel, maar je moet ontzettend opletten...
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Bas,

Je weet inmiddels wel dat ik, om niet nader te noemen reden, geen groot voorstander meer ben van gijpen. Ik heb zelf het wijze besluit genomen dat het met 4 man in de boot, niet verstandig was dergelijke trucs uit te halen, daar ik niet voor de tweede maal dit jaar wilde omslaan.

Verder ben jij natuurlijk onmiskenbaar de held, maar daar was je zelf natuurlijk al lang achter. #zwaai
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Jasper,

Eerst zeg je:
Je weet inmiddels wel dat ik, om niet nader te noemen reden, geen groot voorstander meer ben van gijpen.
De reden dat je niet meer gijpt wil je dus niet noemen.
Dan schrijf je het volgende:
.....niet verstandig was dergelijke trucs uit te halen, daar ik niet voor de tweede maal dit jaar wilde omslaan.
Je haalt dus niet 'dergelijke trucs' (gijpen) uit, omdat je niet wil omslaan.
Dit is toch duidelijk de reden en bijt het verhaal zich in zijn eigen staart.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Tja, daar heb je gelijk, goed dat je deze fout eruit haalt, hou me scherp #knipoog #goed
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Over scherp houden gesproken: ik moet je ook nu weer terug"fluiten"...
hou me scherp
De uitdrukking hier is "scherp houden". Het hele werkwoord is "houden" en niet "houen".

Ook is het waarschijnlijk bedoeld als opdracht voor Rik. Je gebied hem om jou scherp te houden. Het werkwoord hoort dus in gebiedende wijs te staan.

Dus wat had het dan moeten zijn? "Houdt me scherp"

Net als "weest stil!", "gaat heen!".
De gebiedende wijs hoeft naar mijn weten niet altijd strikt gebruikt te worden. "Sta stil!" mag bijvoorbeeld wel gewoon.
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Net als "weest stil!", "gaat heen!".
De gebiedende wijs hoeft naar mijn weten niet altijd strikt gebruikt te worden. "Sta stil!" mag bijvoorbeeld wel gewoon.
Dat heeft volgens mij met gebiedende wijs enkelvoud of meervoud te maken. "Sta stil" is denk ik enkelvoud en "Staat (allen) stil" is meervoud. Als men het tegen een groep of de mensheid in het algemeen heeft dan moet er een "t" achter het werkwoord geplaatst worden.
Om terug te komen op Jasper's "hou me scherp". Als hij daarmee mij alleen bedoelt dan moet het mijns inziens "Houd me scherp" zijn. Bedoelt hij het hele dispuut dan dient hij "Houdt me scherp" te schrijven.
Post Reply