cool filmpje

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

cool filmpje

Post by Vandorp »

geluid vereist maar je moet 'm gezien hebben...

http://www.dispuuttau.nl/downloads/douweegberts.wmv

#cool
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Bas, hoe vind je zoiets in hemelsnaam. Maar hij is inderdaad TE fout!!!!
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Eerst had ik wat moeite met het afspelen, maar nu loopt het goed. Erg leuk filmpje. Wie is zo gek om zo'n filmpje te regiseren en op te nemen?
De eerste keer dat ik het zag snapte ik het meeste niet. Veel moeilijke woorden uit de straat/jongeren-taal. Maar na het een paar keer beluisterd te hebben snap ik het meeste wel. Is er iemand die alle woorden snapt? Leer ze mij dan.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

woordenlijst

Post by Vandorp »

Rik, ik had 't me al die dingen eigenlijk niet afgevraagd, ik ging er gewoon vanuit dat 't wel oke was #cool

Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat 't gewoon een echte reclame van DE was. Ik heb 'm nooit gezien, maar het kan natuurlijk. Ik kreeg die link van een vriend van me, en het filmpje stond op www.6pack.tv. Ik heb 'm op de Tau-site gezet omdat die site van 6pack erg traag is (waarschijnlijk omdat heel veel mensen hun filmpjes downloaden, gelinkt vanuit forums zoals dit #smile).

Maar goed, ik heb ook ergens deze verklaring gevonden, en het lijkt me wel te kloppen:

Ik zit in mijn waggie.. 50 Cent pompt uit mijn speaker, je weet toch?
Gewoon chill..
Dus ik boek die bak vet hard, toch?
Komt die skotoe met zijn neppe pattas... Noh!!
Zegt die copper tegen me dat ik hier niet zo hard mag boeken en dat ik hem doekoe moet pasen.
Ik zeg: Hey, doe moeilijk! Ben je bitch niet!
Gruwelijk!

waggie = wagen
boeken = rijden
skotoe = politieagent
pattas = schoenen
copper = politieagent
doekoe = geld
bitch = meeloper #fidel

Die 50 cent heb ik zelf gegoogeld, en het lijkt me duidelijk dat het om deze kerel gaat: http://www.50cent.com

Over dat afspelen: Mplayer voor Linux zegt dat 't een file is die is gecodeerd als Microsoft WMV1. Hij zegt ook dat de extensie eigenlijk .asf zou moeten zijn.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

He BvD

ff voor de duidelijkheid, volgens mij staat skoetoe voor scooter en het is trouwens een echte DE-reclame, ik zag hem net nog op tv. Maar dat terzijde. Ken je 50-cent trouwens echt niet. Zo'n brother uit de fabriek van slim shady die voor zijn rep (resp:reputatie) serieus een paar andere bros (brothers (resp: mede donkere lui)) heeft gepopt (resp: neergeschoten). #cool

maar ja, niet iedereen kan naast een vrouwtje uit curacao wonen #knipoog
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:... volgens mij staat skoetoe voor scooter
Ja nu je het zegt. Het is natuurlijk een scooter met nep-schoenen die even verderop in het verhaal is veranderd in een politieagent. #fidel Wat jij wil Jasper, wat jij wil. Of zou het een politieagent op een scooter zijn? #huh

Nee ik had nog nooit van 50 Cent gehoord. Moet het niet 50 Cents zijn? Erg apart dat een woordkunstenaar een spelfout maakt in z'n eigen naam #koe
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Bush vs. Kerry

Post by Arjan »

Post Reply