En wie gaat er naar het Natentamenfeest?

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply

Ga je naar het natentamenfeest?

Jazeker!
1
11%
Zie ik nog wel
0
No votes
Nee
8
89%
 
Total votes: 9

User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

En wie gaat er naar het Natentamenfeest?

Post by Eggie »

Al zin in de afsluiter van deze week?
User avatar
Sven
lid
Posts: 390
Joined: Sat 20 May, 2006, 17:26

Post by Sven »

Ik ben dan op weg naar (hopelijk) een super wintersport!
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Ik sta dan groB bier te zaufen mit Anton, Tinus und der Nelis...
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Post by Eggie »

Tau was niet behoorlijk rijk vertegenwoordigd op het feest, wel een beetje jammer.
Al vraag ik me af of ik er iets van zou hebben gemerkt
#bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier #bier
Het goudgele drankje heeft rijkelijk gevloeid en het was zeker uitermate gezellig voor zover ik me kan herinneren #smile
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Eggie, opzich, 1 zo'n plaatje was ook wel genoeg geweest, of was het aantal gezichtjes een schatting van jouw alcoholconsumptie? Hoe dan ook lijkt dit gebruik van grafische elementen in een bericht meer op dat van een 16-jarig vmbo-sletje dan op dat van een WO-student!
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Bram wrote:Eggie, ... Hoe dan ook lijkt dit gebruik van grafische elementen in een bericht meer op dat van een 16-jarig vmbo-sletje dan op dat van een WO-student!
Mee eens. Het bewijs dat-ie dom, is dat het 35 smilies zijn. Dat betekent dat-ie niet echt efficient heeft zitten copieren.

Eggie, denk jij nu echt dat de lezer zit te wachten op zo'n kerstboom met tekst ertussendoor? Dit zijn mensen die gewend zijn grote hoeveelheden tekst te absorberen van wit papier, en dan kom jij met een nintendo-layout #kots
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ach, ons eggie (maar ik ben eggie!!!) is nog jong he, misschien was hij wel zo veel geld kwijt dat hij redeneerde wel 35 bier gedronken te hebben.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

BvD wrote:Mee eens. Het bewijs dat-ie dom, is dat het 35 smilies zijn. Dat betekent dat-ie niet echt efficient heeft zitten copieren
Bas, jammer dat je humor niet begrepen wordt.... Of snappen de techneuten van tegenwoordig geen "logische nerd-grappen" meer?
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Ik vraag me af wat sneller is....tot wanneer het domme werk voorloopt zeg maar.
Volgens mij ligt het kantelpunt tussen de 11 en 12 smile's, in de praktijk dus bij >=16
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Ik denk dat als het aantal smiley's een macht van 2 is, het voldoende bewijst dat je je taak als copy-paste-er goed hebt volbracht!

#fidel
#fidel #fidel
#fidel #fidel #fidel #fidel
#fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel
#fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel
#fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel #fidel

zoiets is het resultaat van 6 copy-acties!
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Toch denk ik dat het sneller gaat eerst 4 of 5 smilies te zetten, deze 1 x te ctrl-c-en en dan nog 6 x te ctrl-v-en... #evil
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

35 kan worden ontbonden in de priemfactoren 5 en 7. De snelste manier is denk ik om 1 smiley te tikken, deze te ctrl-c'en, dan 5 keer te ctrl-v'en (de eerste keer ctrl-v overschrijf je de originele, maar dat is minder toetsenbordwerk dan 1 keer naar rechts gaan en dan 4x te plakken), dan deze 5 weer ctrl-c'en, en dan 7 x te ctrl-v'en.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Ok, dat geldt voor het geval 35, en het is een interessante observatie....
Maar kunnen we er een wetmatigheid in ontdekken? Door middel van inductie, of een limiet-geval naar oneindig opstellen?
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan wrote:Ok, dat geldt voor het geval 35, en het is een interessante observatie....
Maar kunnen we er een wetmatigheid in ontdekken? Door middel van inductie, of een limiet-geval naar oneindig opstellen?
Hij had door 6 x 6 te doen 1 smiley extra kunnen maken, met evenveel acties.

Eens kijken:

tikken begin smiley: shift-3 b i e r,shift-3 b i e r , b keer-> 6 *b aanslagen
selecteren: shift-home -> 2 aanslagen
copieren: ctrl-c -> 2 aanslagen
plakken: ctrl-v, ctrl-v, ctrl-v: n1 keer -> n1 aanslagen
herhaal N keer:
selecteren: shift-home
copieren: ctrl-c
plakken: ctrl-v, ctrl-v, ctrl-v: n2 keer
etc.

Stel ik tik b beginsmileys. doe N acties, copieer elke keer ni smileys. Per actie is dat dan ni+4 aanslagen. Totaal aantal aanslagen is dan:

a = 6 * b + sum(ni+4, i=1,N)

totaal aantal smileys is:
s = b * prod(ni, i=1,N)

Volgens mij is het in zo'n geval slim om alle ni's gelijk aan elkaar te laten zijn, dus ni=n. Daarmee wordt het:

a = n*N + 4*N + 6 * b
s = b*n^N

Voor dit geval geldt: N = 6 en n = 2, b = 1
a = 6*2 + 4*2 + 6*1 = 26
s = 1*6^2 = 36

Dan rijst de vraag: stel ik wil X smileys of meer, dus s >= X; kies b, n en N zodanig dat a minimaal is. Dat is vrij eenvoudig in Matlab te programmeren, maar analytisch zie ik even niet hoe dit moet. Iemand enig idee?
Post Reply