Monstertruck!!!

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Monstertruck!!!

Post by Joerik »

Heren,

Vol trots kan ik u meedelen dat twee leden van ons dispuut zitting hebben genomen in het 50e bestuur de W.S.V. Simon Stevin, te weten student Peelen en ikzelf, student Minnebo.

Zoals u weet gaan wij het 10e lustrumjaar in en dat gaat komende maandag officieel van start. Om 13.00u zal een ware Monstertruck zijn brute 1400 PK's loslaten op enkele mooie auto's. Vele decibellen en een ravage zullen het gevolg zijn.

Bij deze nodig ik u dan ook van harte uit om dit spektakel bij te wonen.

Maandag 30 oktober 13.00u bij de ingang van het Hoofdgebouw.

Met vriendelijke groet,

student Minnebo
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Super vet die monstertruck show. Ik heb me kostelijk vermaakt, hulde!
Ik neem aan dat jullie wel flink op jullie donder hebben gehad van de bewaking. Die lui van de show zijn erg lomp en met veiligheid nemen ze het ook niet zo nauw. Het boompje moest het bijna ontzien en hun gereedschapswagen kunnen ze weggooien. Mijn wenkbrauwen zijn bijna aanelkaar vast gesmolten door het vuur.
Maar als het aan de TU had gelegen was het niet zo'n vette voorstelling geworden en gelukkig is niemand gewond geraakt (toch?)

Bedankt en veel succes met de rest van het lustrumjaar.
User avatar
Tim
lid
Posts: 280
Joined: Wed 12 Apr, 2006, 2:15

Post by Tim »

Het was inderdaad heel gaaf!

De hitte en het lawaai doet je beseffen dat je niet achter de tv zit.

Groter werktuig spektakel krijg je denk ik niet.

Hier kan ook geen andere vereniging tegen op.

Is hier een filmpje van? Of foto's?

Tim
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Op www.spitsnet.nl staat een filmpje op de hoofdpagina. Verder zag ik mensen van rtv10 rondlopen, dus daar zal ook wel een filmpje van zijn (of komen). De videocommissie van Simon zal ook wel gefilmd hebben. Joerik kan ons hierover vast meer vertellen...
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Heren,

Bedankt voor de complimenten, dat doet me goed!

Wat betreft de filmpjes: Op http://www.spitsnet.nl is inderdaad een aardig (lage kwaliteit) filmpje te zien. Gedurende de nieuwsuitzendingen van RTV10 waren we hettweede item en dat was een erg leuke reportage. Dat filmpje staat nog niet op de website, ik hoop wel dat die er nog op komt.

Er komt inderdaad nog een staartje aan de dag betreffende de veiligheid. Dienst Interne Zaken en de brandweer zullen nog wel op hun donder krijgen dat ze niet hebben ingegrepen om de veiligheid rondom de straalmotor te verbeteren. Simon Stevin heeft al te horen gekregen dat zij nergens voor aansprakelijk zijn. Wij hebbe namelijk ruim aan de veiligheidseisen voldaan, sterker nog, wij hadden meer eisen voorgelegd aan de diverse betrokken instanties dan dat zij hebben uitgevoerd. Wij hebben dus totaal geen schuld ergens in.

Gelukkig is het nietfout gegaan, maar ik stond daar toch als hoofdorganisator mt knikkende knieën toe te kijken. Ik zal me dan ook nog mengen in de evaluatiegesprekken met de brandweer etc.

Al met al was hetgewoon enorm heftig en spektaculair, precies wat we wilden!!!
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

ik heb nog dit gevonden op youtube!
http://www.youtube.com/watch?v=HUJ2x0QQB_w
en
http://www.youtube.com/watch?v=Jp8vXxtOuBc
Dit heeft iemand met zijn telefoon opgenomen denk ik. Leuk dat hij het erop heeft gezet. De kwaliteit is wel ruk, maar dat is te verwachten.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Heb Joerik en het bestuur ook al gemaild. Hulde voor zo'n opening...alleen...WAAR BLIJVEN DIE FOTO's??
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Winkes, je kon geen beter voorbeeld geven #knipoog
Waarom heeft de Cursor al wel foto's / tekst en de simon-site nog niet.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

De content, of beter het gebrek aan content staat me sowieso al tegen de laatst jaren!!! bij simon. De simonsterren staan nog steeds niet online.

Daarentegen wordt er wel tijd in onzin als hyves gestoken.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Wat is hyves?
User avatar
Tim
lid
Posts: 280
Joined: Wed 12 Apr, 2006, 2:15

Post by Tim »

Op http://www.hyves.nl/ kun je een eigen pagina aanmaken.

Je kunt kijken wie ook een pagina hebben en die toevoegen aan je 'vrienden'.

Maar je kunt ook lid worden van een hyve zoals http://simonstevin.hyves.nl/

Zo kun je zien wie de vrienden van je vrienden zijn, foto's bekijken en kijken waar ze lid van zijn.

Als je het niet te serieus neemt, is het wel grappig.

Nu met de verkiezingen heeft Jan Peter Balkenende de meeste vrienden.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan wrote:Wat is hyves?
Zelfs ik heb een pagina: http://vandorp.hyves.nl
Tim heeft gelijk dat je het vooral niet te serieus moet nemen. Ik zou het ook bepaald niet trekken als er een Tau-Hyve wordt gestart #nietgoed
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

vanDorp wrote:Ik zou het ook bepaald niet trekken als er een Tau-Hyve wordt gestart
Dan zul je dit toch op de een of andere manier moeten vastleggen in de statuten..... Want als we straks jaren-90-HiPo's aantrekken, dan brengen zij al dit soort "verandering" natuurlijk mee.....
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Mo/ren wrote:Waarom heeft de Cursor al wel foto's / tekst en de simon-site nog niet
Dit is inderdaad een beetje vreemd... Maar goed, als ik de simon-site open, en de menu-structuur wil gebruiken trekt mijn browser dit niet. Is de simon-site alleen maar geschikt voor Internet Explorer, of worden mensen die FireFox gebruiken, bewust in de kou gezet?
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Ligt denk ik meer aan jouw versie, want mijn Firefox heeft er geen enkel probleem mee!

Daarnaast zijn inmiddels de filmpjes opgenomen onder nieuws en zijn onder media de foto's te zien ... nou ja... dat laatste in theorie dan...
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Dirk wrote:Daarnaast zijn inmiddels de filmpjes opgenomen onder nieuws en zijn onder media de foto's te zien ... nou ja... dat laatste in theorie dan...
Ohnee, dat menu werkt dan toch wel bij mij. Ik had verwacht dat ie meteen een popup menu links NAAST de muis-aanwijzer zou plaatsen, maar hij plaatst het submenu gewoon altijd bovenaan het scherm net links naast de hoofdmenu-items.

En het klopt dus dat Simon zowel geen foto's als geen video's heeft?
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Dirk wrote:Daarnaast zijn inmiddels de filmpjes opgenomen onder nieuws en zijn onder media de foto's te zien ... nou ja... dat laatste in theorie dan...
Ik zie op dit moment helemaal geen foto's op de Simonsite, is dat wat je bedoelt?

Verder vind ik het menu op de Simonsite op dit moment echt helemaal niks. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt gaat het wel, maar een wildvreemde komt hier toch niet zomaar uit.

Het is vast een knap stukje programmeerwerk, maar het lijkt mij toch belangrijker dat het goed werkt en dat bijvoorbeeld alle foto's er op staan (en de oude besturen, oude Sterren etc.)

Ik snap ook niet hoe zo'n grote webcie, die zo veel kan programmeren, toch nog beginnersfouten maakt zoals een hoop foto's die er in volle resolutie op staan en dus supertraag laden en er ook nog eens slechter uitzien dan wanneer je ze van te voren netjes schaalt. Check bijvoorbeeld de foto van het 50e bestuur: 3.5 MB!

Hyves is trouwens zo traag als dikke stront. Als de leden zo graag met elkaar willen blaten dan installeer je toch gewoon een forum?
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Heren, ik begrijp uw gezeik, ik heb het de afgelopen dagen genoeg over me heen gehad. Laat ik nu de WEBcie dan maar niet langer beschermen en hen nu en publique afzeiken:

Wij als bestuur kunnen nog steeds erg weinig doen op de website. De nieuws- en agendaberichten en daar houdt het dan ook zo ongeveer mee op. Wij kunnen niet aan het foto- of filmarchief. Alle malen dat wij de WEBcie al geschopt hebben ten spijt zie ook ik dat er nog steeds geen materiaal op de website staat.

Het spijt me.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Heeft u opmerkingen over deze site, heeft u een foutje ontdekt, of vindt u dat er iets ontbreekt. Twijfel dan niet en laat het ons weten. Dan kunnen wij aan de slag om dat te verhelpen.
De WEBcie heeft daarvoor een eigen email adres, namelijk

webcie@simonstevin.tue.nl
wie wil er eerst...

http://www.simonstevin.tue.nl/site/?i=781
Saillant detail:
De namen en de foto komt niet overeen....

Tsja, Jammer
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote: Saillant detail:
De namen en de foto komt niet overeen....
... en de locatie ook niet #smile Sinds wanneer staat dat apparaat in een serverruimte?

Bij de weg: hier kun je zien hoe die foto er uit had gezien als ze 'm wel geschaald hadden:

Image

Op de simonsite ziet het er zo uit (in mijn browser dan, maar dat maakt weinig uit):

Image

Die kabels zien er uit alsof ze van LEGO (tm) zijn gemaakt en Robert heeft opeens een bolletjeshemd ipv een streepjeshemd #nee
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

vanDorp wrote:hier kun je zien hoe die foto er uit had gezien als ze 'm wel geschaald hadden:
Dat is inderdaad een schoolvoobeeld (die je dus ook op elke beginners-site voor webpagina-makers kunt vinden) van hoe je EIGENLIJK met plaatjes om moet gaan....

De WEBcie bestaat dus uit een aantal slechte (maar voldaan aan het standaard beeld van) academen. Men begint te programmeren aan een mooie site met moeilijke (want uitdagende scripts voor) menu-structuren, zonder dat wordt afgevraagd of (willekeurige) mensen dit meteen intuitief snappen.
Ik begrijp wel dat je op deze manier de josti's en domme blondjes van deze wereld wilt beletten je site te bekijken, maar toch....
En als je geen foto's of video's in de respectievelijke albums hebt staan, haal de link naar zo'n album dan weg en zet het in je online ToDo lijst, zodat bezoekers in ieder geval weten dat je de intentie hebt er mee aan de slag te gaan, want zoals het nu (niet) werkt, begint de bezoeker te twijfelen aan zijn eigen browser...
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Joerik wrote:Heren, ik begrijp uw gezeik, ik heb het de afgelopen dagen genoeg over me heen gehad.....
Volgens mij heeft Joerik het eerste nadeel van bestuur-zijn te pakken. Je wordt verantwoordelijk gehouden voor mensen/dingen waar je geen (of niet genoeg) invloed op uit kunt oefenen......But damn...that's life!
Joerik, no offense, jij schopt de webcie, wij schoppen jou, it's all in the game.

Maaruh...back on topic maar?
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Heren, het staat er op: veel plezier.


http://www.simonstevin.tue.nl/site/?i=753&a=6947
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

sloerik wrote:Heren, het staat er op: veel plezier.
En die video's dan?
Moet je dan 2 commissies schoppen?
Post Reply