Landrotten, gegroet

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Landrotten, gegroet

Post by Jasper »

Beste Landrotten,

Bij deze pijl ik het animo voor het zeilen in de zomervakantie, naast ons standaardzeilweekend is een aantal van ons van plan om komende zomer de week NA de intro wederom te gaan zeilen, opdat het zeilweekend daarop weer vlekkeloos verloopt en omdat het gewoon LEUK is. Ik heb al van veel mensen gehoord dat zij hier wederom erg veel zin in hebben en nu hoor ik het graag van u via dit forum.

De locatie moet nog gezocht worden, Friesland is een optie maar ook de Balkan, Griekenland en andere exotische wateren worden niet uitgesloten.

Ik hoor het graag van u,

Jasper #knipoog
Image
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Week na de intro? Weet niet of er dan ook misschien potentiele nieuwe Tau feuten meemogen of alleen tijdens het zeilweekend? Houd er anders rekening mee dat er misschien een aantal van deze potentielen het 48e in gaat en dan op introkamp is...
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

BALKAN?????

Post by Pieter »

Winkes, wat heb jij opeens met de balkan? De balkan is over het algemeen nogal bergachtig.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Hmmm, jij je zin, croatie dan, (ofzo, ik riep eigenlijk maar wat (jaja dom dom))


kijk eens op
http://www.channelsailing.be/nl/wereldw ... intro.aspx
hier hebben we toen ook de boot in belgie gehuurd.

Niet goedkoop, wel gave schepen
misschien dat er nog wat te regelen valt zelfs...
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Sneekweek????
Altijd gezellig daar heb ik gehoord
Maar dan moeten er nog wel valken bij Hoora vrij zijn
Het is van
vrijdag 6 tot en met donderdag 12 augustus

Goedkoop en gegarandeerd gezellig,

andere opties,

via channelsailing kosten per persoon ongeveer 230-250 eurie aan boothuur per week, dan vaar je echter wel bijvoorbeeld lekker op de middellandse zee en leg je aan in Cannes en San Tropez...
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Sneekweek lijkt me ook wel wat, betaalbaar vooral.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Haast geboden!!!

Post by Jasper »

Heren na lang rondbellen heb ik vandaag een bedrijf gevonden dat nog 5 valken (a maximaal 4 personen per valk) heeft liggen voor de sneekweek:
van 7 tot en met 13 augustus. De sneekweek zelf is van 6 tot en met 12 augustus.

Kosten:
-295 euro per boot, inclusief dektent en buitenboordmotor
bij v.d.Pol in Heeg 0515 443159

We moeten alleen wel dit weekend al beslissen of we het doen, hij verhuurt ze nl bijzonder snel...

De kosten zouden in het zojuist geschetste geval ongeveer 150 eurie p.p. bedragen inclusief alles... #bier #vork #held

Nu moet ik het dus snel weten dan kan ik hem morgen vastleggen... Ik hoor het wel
Jasper.
Koen
lid
Posts: 40
Joined: Sat 08 May, 2004, 19:13

Verkorte zeilweek

Post by Koen »

Bij deze open ik opnieuw even de discussie over de zomerzeilweek.

Een aantal mensen, waaronder ikzelf, kan niet de hele week maar vinden het wel leuk om een paar dagen mee te gaan. Ik kan bijvoorbeeld van zaterdag 7 aug. 's avonds tot dinsdag 10 aug. 's avonds of woensdag 11 aug 's ochtends ( 3 dagen zeilen, 3 avonden feesten #bier ). Als er meer mensen zijn die deze dagen kunnen laat het dan weten, dan kunnen we iets regelen met vervoer en met een extra boot.

mvg
Koen
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Maakt me niet uit waar en wanneer. Als het maar tijdens de sneekweek is, in Friesland. Weekje Cannes lijkt me ook erg aardig als de kosten beetje beperkt blijven, Groningen weigert nl pertinent mij meer beurs te geven. #heelboos

150 ee'tjes voor weekje Sneek. Let's crack that nut!!
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

voor de wind met die hap!

Post by Viske »

Ha die beste zeilers,

Ik heb gehoord dat we zaterdag 7 aug. dus naar de sneekweek gaan en dat we dus pas 8 aug. een boot tot onze beschikking hebben. Tja dan maar een nachte een wijve boot gaan zoeken, nietwaar! Ikzelf kan tot en met donderdag 12 aug. en wil dan die avond naar huis vertrekken, want moet helaas vrijdag 13 aug. weer werken. Ik denk dat ik wel een auto kan regelen, maar dat weet ik niet zeker. Ligt er ook een beetje aan of mijn mini dan alweer betrouwbaar is (denk het wel), echter deze heeft natuurlijk een beperkte laad mogelijkheid.

Ik ben wel een beetje benieuwd wie er nou allemaal daadwerkelijk mee gaan en hoe lang iedereen van plan is om te gaan. We hebben tenslotte 2 boten en die moeten we wel ff goed bezetten en verdelen. Weet jij daar meer over Winkes? Jij zou een posting plaatsen een dezer dagen, dus laat maar komen dan.

Ik hoor het nog wel!

Groeten Viske
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Heren,

Hier de langverwachte posting:

De Feiten:
Feit 1
Er zijn gehuurd twee boten in Heeg gehuurd voor de periode van zaterdag 7-augustus 's ochtends tot vrijdag 13 augustus 17:00. Deze boten zijn elk voorzien van een dektent en een buitenboordmotor.

Feit 2
Het is vrijdag-avond al gezellig in sneek, bevestigd door Fluit en dus is het een IDEE om misschien dan al naar Sneek te gaan. Hij stelde voor om te slapen op het starteiland. Zoals de naam starteiland al doet vermoeden gaat het hier dus om een eiland en aangezien we dan nog geen zeilboten hebben staan we eventueel voor een logistieke uitdaging.

Ok nu het plan zoals ik het nu heb:
We vertrekken of vrijdagavond of zaterdagochtend naar Sneek of Heeg, kijken of we niet al iets vroeger op de boten kunnen om vervolgens in Sneek de avond door te brengen of in het geval van zaterdagochtend vertrekken te beginnen met zeilen.

We gaan de zaterdag in ieder geval overdag een beetje zeilen en savonds leggen we aan bij het starteiland. Een zelfgeorganiseerde grootse bbq #bier #vork #kok #koe zal weldra beginnen waarna er wordt bekeken wat het avondprogramma wordt: blijven we op het starteiland of gaan we met 1 boot, zonder spullen maar MET iedereen naar Sneek zelf om daar de boel onveilig te gaan maken

Zondag idem:
Zeilen op een meer, bijvoorbeeld het sneekermeer en een beetje rondtrekken door Friesland met de boot. 's avonds dacht ik aan een overheerlijke maaltijdsalade. Avondprogramma nog te bepalen.

Maandag/Dinsdag zeilen en een van de twee avonden op een klein eilandje doorbrengen, wederom opgeluisterd door een grootse bbq.

Woensdagochtend #goed (of eventueel dinsdagavond #nietgoed ) worden de mensen die maar een halve week kunnen weer aan land gezet en de boten gaan vervolgens verder zeilen door Friesland. De fijne kneepjes van het zeilen zullen dan aan de orde komen.

We brengen de boten waarschijnlijk vrijdag terug en voor deze of gene die een dag eerder weg moet valt wel iets te regelen (Viske).

Al deze dagen zullen worden opgeleukt met Bier en Fris en 's ochtends zullen de traditionele eieren met spek worden voorgeschoteld. Dit alles meen ik voor rond de 150 eurie te kunnen regelen. Voor hen die slechts een deel mee kunnen maken zal dit bedrag lager liggen.

De mensen die reeds hebben aangegeven mee te willen zijn:
Jorn, Bas v Dorp, Koen, Viske, Ruk, Jannis, Fluit, Rob V, Ikzelf

Deze personen krijgen hier asap bericht (e-mail) over zodat er bekeken kan worden wie precies welk deel kan en of we zaterdag of vrijdag gaan.

Gegroet landrotten
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

September zeilen!

Post by Rik »

De datum voor het zeilen NA de intro is bekend: het weekend van 11/12 september.
Verwar dit dus niet met de sneekweek en het bijbehorende bootje varen.

Meldt u dus hier aan. Suggesties voor een bestemming zijn ook welkom. Al geopperd zijn: griekenland, turkije, kanaalzeilen, friesland, etc.
Post Reply