bloemenbuurt en voetbal

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

bloemenbuurt en voetbal

Post by Vandorp »

Heren, dit is dus praktisch bij mij in de straat (m'n "binnenplaats" grenst hier aan). Ik hoop dat ze zometeen m'n BMW een beetje sparen #smile

Artikel uit Eindhovens Dagblad van 03-06-2004

Crocusstraat wint weer met vlag en wimpel

Door HENRI VERWIJMEREN

Donderdag 3 juni, EINDHOVEN - Het toernooi om het Europees Kampioenschap laat nog anderhalve week op zich wachten en het Nederlands elftal voetbalt nog als een natte krant. Niettemin begint hier en daar de oranjekoorts al voorzichtig te gloeien. Cafés, winkels en woningen worden versierd met vlaggen en slingers. En ook zijn er weer buurtbewoners die de handen ineenslaan en de hele straat alvast in feeststemming brengen. Zo wappert en flappert er al heel wat in de wind, al slaat de gekte nog niet massaal toe.

Image
Ankie Keijsers (midden) in de Crocusstraat in Stratum, die aan de vooravond van het EK voetbal weer in een uitbundige oranjesfeer verkeert.
(Foto René Manders)

Tot de uitschieters behoort steevast de Crocusstraat in Eindhoven. Door toedoen van Ankie Keijsers (44) en haar buurtgenoot Ronald van der Meeren (40) wordt het straatje in Stratum sinds het WK van 1998 periodiek oranjegek. Het naambordje 'Oranjestraat' dat er dan tijdelijk wordt aangebracht, is net zo veelzeggend als overbodig. Waar de gekte in andere straten ophoudt, daar begint hij in de Crocusstraat pas goed.

Het meest zijn de woningen van Ankie en Ronald - en die van de buurman in het midden - toegetakeld. De gevels zijn goeddeels verdwenen achter oranje zeil (Ankie: 'Nog meer huizen inpakken wordt wel érg veel werk'), er zit een levensgrote oranje pop op het dak, er hangen oranje ballen in netjes aan de dakgoot, een teddybeer in oranjetenue zit op een oranje stoel aan de straat, oranje bolletjes lichten op in de vensters, en ook oranje leeuwtjes en afrikaantjes ontbreken niet. 'Telkens komen we weer iets tegen waarvan we zeggen: da's ook leuk. En dan zetten we het erbij', zegt Ankie Keijsers, staand op een groene voetbalmat voor de voordeur.

Gezellig

'De hele buurt werkt goed mee. Het is een heel gezellige straat. Bewoners van appartementen aan de overkant komen zelfs vragen of ze kunnen bijdragen in de kosten. Klachten hebben we nog niet gehad.' Integendeel: 'Voorbijgangers stekken prijzend een duim omhoog of stappen uit hun auto om een foto te maken.'

Ze is gek op Oranje geworden door haar bij FC Eindhoven voetballende zoontjes en haar ook al voetbalgekke man Willie. 'Ik houd in het algemeen niet zo van voetbal, maar belangrijke toernooien vind ik wel leuk. Straks zetten we een oranje partytent op straat en dan gaan we met z'n allen buiten naar de wedstrijden kijken. Met een barbecue en een drankje erbij. Heel gezellig. Als we iemand in de weg zitten, gaan we wel even aan de kant. Maar er komt op zulke momenten toch vrijwel niemand voorbij.'

'Ook de vuilnisophalers houden al rekening met onze versieringen. Deze week lieten ze de wagen op het Bloemenplein staan om niets kapot te maken. Ze haalden de containers uit onze straat gewoon daarheen. Heel geschikt vind ik dat.'
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Bas,

In dergelijke wijken staan BMW's juist in hoog aanzien #knipoog dus dat zit wel goed.
Zolang je maar niet over Meestrich begint #nietgoed blijft ie wel heel.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Heren, misschien is het moeilijk te geloven voor jullie, maar er zijn dus echt plaatsen op de wereld waar je ABSOLUUT NIETS mee krijgt van het hele voetbal gedoe.....
God bestaat dus toch #evil
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Dat zie je fout Mo/ren,

we zijn door, wat weer garant staat voor vele avonden met biertjes. God bestaat dus inderdaad.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Zo zo Winkes. Ik wist niet dat je tegenwoordig ook kan voetballen. #huh
WE zijn door????? We zijn door en ZIJ verliezen zeker he.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Mo/ren toch #nietgoed #nietgoed #nietgoed #nietgoed #nietgoed

Ik vind het een beetje jammer dat jij mijn chauvinisme hier bekritiseert. Kijk dat partijenvoetbal (AJAX-PSV etcetera) dat kan mij niks interesseren. Daar gaat het er gewoon om welke club de meeste poen heeft. Maar in een land wordt je geboren. Iedere rechtgeaarde Nederlander moet dat toch inzien. Ben jij ook soms anti-koningshuis??

2-0. En wee je gebeente als ik je mee zie feesten in Davis. Dat zou bijzonder hypocriet zijn.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Reken maar dat ik ga feesten als Nederland de finale wint.
Overigens ook als Nederland de finale niet wint, zelfs als ze de finale niet eens spelen ga ik feesten, is the 4th of July namelijk..... #bier

Maar ik hoop dat je vanavond veel plezier hebt gehad omdat ZE gewonnen hebben.
Post Reply