50e bestuur der W.S.V. Simon Stevin

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

50e bestuur der W.S.V. Simon Stevin

Post by Joerik »

Heren,

Morgen staat een extra Algemene Leden Vergadering van Simon Stevin op de planning, die grotendeels in het teken zal staan van de verkiezingen voor het 50e bestuur.

Tijdens deze ALV zullen Sven en ik en nog vier anderen (David, Irma, Jorine en Lex) door het 49e worden voorgesteld als kandidaatsbestuur voor komend lustrumjaar.

Ik denk, en volgens mij kan ik ook voor Sven praten, dat het een erg leuke ALV gaat worden en hoop dan ook vele bekende gezichten vanuit Tau te zien. Velen van u zijn ons al zijn voorgegaan in het bestuur van de vereniging en zullen zich hun eigen verkiezing ongetwijfeld nog wel goed herinneren. Wij kijken ook erg uit naar de verkiezing morgen en zoals al gezegd hopen wij dat de opkomst hoog zal zijn, om dit alvast een van de vele hoogtepunten uit ons bestuursjaar te maken.

Dus morgen, 19u30 in de Weeghconst. #bier

Gegroet,

Student Minnebo
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

He Joerik, regel eens ff dat dat ook op de site van Simon staat...en snel een beetje ;-)
Kom geloof ik wel even langs, heb nog iets met commissie-werk wat afgerond moet worden #fidel
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Moet, moet... volgens mij stond er geen moeten in onze commissietaak! #goed #fidel
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Heren,

Allereerst bedankt voor de grote opkomst, het was echt een erg gezellige borrel en een leuke ALV, alhoewel PJ die twee dingen niet al te goed leek te kunnen combineren. #vinger

Vol trots kan ik melden dat wij (Sven, David, Lex, Jorine, Irma en ikzelf) verkozen zijn tot kandidaatsbestuur voor het 50e bestuur der W.S.V. Simon Stevin. Iedereen echt heel erg bedankt voor de steun die wij hebben gekregen gisteren. #held
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Allereerst bedankt voor de grote opkomst, het was echt een erg gezellige borrel en een leuke ALV, alhoewel PJ die twee dingen niet al te goed leek te kunnen combineren.
Mag een oud bestuurslid tegenwoordig zijn mening niet meer geven of een kritische vraag stellen? Of wat bedoel je precies?
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Nee, je mag alleen nog maar je bek houden en sigaren roken. Is nieuw beleid #treur #fidel #bier
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Post by Pieter »

Vol trots kan ik melden dat wij (Sven, David, Lex, Jorine, Irma en ikzelf) verkozen zijn tot kandidaatsbestuur voor het 50e bestuur der W.S.V. Simon Stevin. Iedereen echt heel erg bedankt voor de steun die wij hebben gekregen gisteren
Joerik en Sven: Gefeliciteerd. Dat het een goed lustrumjaar mogen worden! #koning #bier #vork #blond #cool #goed
User avatar
Joris
lid
Posts: 83
Joined: Thu 16 Sep, 2004, 10:14
Location: Eindhoven

Post by Joris »

Heren gefeliciteerd met dit heuglijk feit. Maak er een mooi lustrum jaar van!
User avatar
Mr. Bubble
lid
Posts: 43
Joined: Thu 08 Apr, 2004, 20:01

Post by Mr. Bubble »

Mo/ren wrote:Nee, je mag alleen nog maar je bek houden en sigaren roken. Is nieuw beleid #treur #fidel #bier
Blijkbaar gaat 't helemaal mis met Simon. "Leuke ALV"? Als mensen verbaasd reageren op een blijkbaar critische noot van PJ, en een ALV leuk noemen is er iets goed mis.

Een ALV kan nooit leuk en gezellig tegelijk zijn.
Een ALV is een stuk entertainment voor de leden die kritisch de misstanden aan de kaak stellen. Pas als iedereen scherp is en rhetorisch op elkaar in loopt te hakken wordt het leuk.

't kwam eigenlijk al ter sprake bij de ouwe lullen hap. 't gaat slecht met Simon. De ALV's zijn een schijn vertoning, de boel is gezapig en er wordt niet meer corrigerend gewerkt.
Ik vind dat TAU hier iets aan moet doen. van andere mensen in de faculteit hoef je dit niet te verwachten. Anders zaten ze wel in ons dispuut.

PJ, blijkbaar was je critische noot nog niet critisch genoeg, je hebt geen gele cloothkrans gekregen.
Ik bied 1 krat bier voor het TAU lid dat zich op een ALV officieel de mond laat snoeren door middel van een cloothkrans. Ouwe lullen, wie bied er mee?
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Ik ben het geheel met Rob V eens.

Zoals ik een ALV of drie geleden heb gezegd; Simon is soft aan het worden. Er wordt weinig corrigerend gewerkt en de scherpte gaat eruit. De huidige generatie actieve leden was het hier echter niet mee eens en vind het allemaal wel prima hoe het nu gaat.

Toch is het raar dat een lustrumbestuur maar uit 6 personen bestaat. Hulde aan degenen die het willen doen hoor, maar ik denk dat er komend jaar harder aan getrokken moet worden dan dit jaar.

Het blijkt overigens erg moeilijk een gele Cloothkrans te ontvangen, ik heb al enkele pogingen gewaagt. Maar ook hier ontbrak het de voorzitter aan scherpte en daadkracht.
Ruudje
lid
Posts: 140
Joined: Wed 15 Sep, 2004, 14:32
Location: Maastricht

Post by Ruudje »

Ik hoop dat de twee nieuwe bestuursleden uit ons midden deze opmerkingen mee zullen nemen. Ik heb hier namelijk iets nieuws geleerd. het fenomeen gele Cloothkrans was mij geheel onbekend.

Ik ben het beide Rob's eens dat we de vereniging in het vijftigste jaar weer de goede richting op moeten sturen. Ik neem aan dat de twee eerder genoemde bestuurleden hier zich ook sterk voor zullen inzetten.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Het verval heeft zich al veel eerder ingezet. Volgens mij is de laatste gele cloothcrans uitgedeeld door mijzelf op de 2e ALV van het 39e bestuur (wellicht kan iemand die toegang heeft tot de ALV-notulen dit bevestigen / ontkrachten).
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Mr. Bubble wrote:
Mo/ren wrote:Nee, je mag alleen nog maar je bek houden en sigaren roken. Is nieuw beleid #treur #fidel #bier
Blijkbaar gaat 't helemaal mis met Simon. "Leuke ALV"? Als mensen verbaasd reageren op een blijkbaar critische noot van PJ, en een ALV leuk noemen is er iets goed mis.
Een blijkbaar kritische noot? PJ kwam niet uit zijn woorden, sterker nog, zijn dubbele tong zat hem op dat moment dusdanig in de weg dat de hele ALV hem uitlachte, terwijl hij het niet eens doorhad. En verder weet ik niet hoe zwaar jullie het hebben gehad tijdens jullie ALV's, maar zeker een wisselingsALV staat garant voor een hoop ludieke acties, en dat maakt een ALV leuk.
Mr. Bubble wrote:De ALV's zijn een schijn vertoning, de boel is gezapig en er wordt niet meer corrigerend gewerkt.
Kritiek leveren op een ALV terwijl je zelf er al jaren niet meer bent geweest, dát vind ik een schijnvertoning. Iets met 16 miljoen bondscoaches. In mijn opzicht is het bestuur beter voorbereid op de te komen vragen van de (ondertussen voorspelbare???) ALV. Bovendien zijn er genoeg zaken door de ALV afgekeurd de laatste tijd vanwege ondoordachtheid. Er wordt alleen minder gemierenneukt, wat voorkomt dat je acties krijgt als bij de buren waar de penningmeester drie jaar na zijn/haar afstelling nog steeds de afrekening niet kan afronden, over een afrondingsfout van 2 cent.
Mr. Bubble wrote:Ik bied 1 krat bier voor het TAU lid dat zich op een ALV officieel de mond laat snoeren door middel van een cloothkrans. Ouwe lullen, wie bied er mee?
Het gaat de vereniging absoluut enorm voor de wind. Het aantal gele of rode cloothkransen dat op een ALV wordt uitgedeeld is geen maatstaf voor het succes van een verenigingsjaar.

Mr. Bubble wrote:'t gaat slecht met Simon.
Rob, waar baseer jij dit op? Op het feit dat het volgens Rob J er soft eraan toegaat? Dat de ALV niet zo mondig (of zelfs mierenneukerig) is als vroeger misschien het geval was? Ik zie het niet.

Het enige wat ik zie is dat de animo om iets actiefs te doen bij Simon minder wordt. En daar zijn twee verklaringen voor:
Ten eerste is dat niet iets wat alleen bij Simon is. Alle verenigingen hebben er last van. Het kabinet (en dan vooral Rutte) zorgt ervoor dat actief worden naast je studie erg onaantrekkelijk wordt. En dat begint al bij de 4e klas van het VWO. Dan begin je aan de tweede fase en dat systeem creëert een luiheid en laksheid die er in de jaren daarna (op de universiteit) moeilijk uit is te krijgen. Mensen willen niet meer actief worden, ook weer dankzij de toenemende studiedruk van Rutte.
Ten tweede is er de uitstraling van Simon, en dat is het enige waar ik Rob V enigszins in kan tegemoed komen. De uitstraling van Simon naar niet-leden is stoffig. We zijn weinig vernieuwend bezig. Dat heeft mede te maken met het feit dat het bestuur van afgelopen jaar, met een wel erg lage bezetting (zie punt één), vooral haar taken heeft gelegd in de kernpunten van Simon om te zorgen dat de vereniging draaiende gehouden wordt. Ze hebben geen tijd om exsesief nieuwe dingen te doen of om het jaar extra glans te geven. Daardoor blijven niet-leden weg.
Komend jaar hebben we het 10e lustrum. In een lustrumjaar hebben we traditiegetrouw grotere evenementen dan in een normaal jaar, en dat zal komend jaar ook zeker het geval zijn. Ik hoop door mijn inspanningen als lustrumcommissaris weer een hoop nieuwe mensen te betrekken bij de vereniging en zo te zorgen voor continuïteit. Dit is ook iets wat ik in mijn persoonlijk beleid zal presenteren, moest u op die ALV aanwezig zijn.

Het gaat niet slecht met Simon, we moeten alleen zorgen dat de continuïteit gewaarborgd blijft en in mijn opzicht is een lustrumjaar daartoe een heel goed middel. En dat heeft niets te maken met hoe zeikerig een ALV is. Dat heeft te maken met vette activiteiten en daartoe is Simon nog steeds prima in staat.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Graag wil ik op deze discussie even inhaken.

Rob V, allereerst wil ik je bij deze even complimenteren met het feit dat je altijd bereid bent commentaar te geven en te sturen in de goede richting zonder hierbij op personen te spelen, Joerik ik adviseer je om eens een uurtje met Rob hierover van gedachten te wisselen.

Dan nu : Kakt Simon in???

Dan beginnen we met de discussie: Is een ALV interessant? Ik vind het persoonlijk van niet, de nieuwswaarde is zeer gering en er wordt te veel info met te veel personen gedeelt. Dit wil ik graag met een paar puntjes toelichten.

-D'tje T'tjes
Menig ALV die ik bijgewoond heb is er minimaal een half uur (vaak veel meer) besteed aan het corrigeren van de spelfouten en of stijlfouten die in de notulen zitten en of zaten. Naast het feit dat we allemaal Nederlands hebben geleerd en het VOOR 1 KEER wel leuk is om weer op de regels gewezen worden is dit mierenneukerrij van de eerste klasse, vermoeiend en niet nodig.
Alternatief: Bierkaart per spelfout voor degene die het constateert, geen vermelding op ALV's gewoon een spelletje tussen notulist en lid.

-De financien
Het is een goede zaak dat er bij Simon zoiets bestaat als een OFAC maar de term zou in mijn ogen O'FUCK moeten heten. Hierbij wil ik niet het werk van de OFAC afvlakken maar
ik vind dat met een duidelijke richtlijn voor het administreren van inkomsten en uitgaven en wanneer een penningmeester een beetje over zijn schouder wordt gecorrigeerd we van de goedheid van de mens uit moeten gaan en veel zaken hun beloop moeten laten. Het is logisch dat iedere commissie haar begroting heeft maar val hier niet iedereen mee lastig. Met kromme tenen hoor ik het aan wanneer men met trots weet te melden waar het gat van 17 eurocent nu uit voort kwam. Er zitten tig werktuigbouwers in een zaaltje, die niet zo veel interesse hebben in die paar centen en die in de toekomst vele tientallen euro's per uur zullen kosten. Die willen of quality time: ergo lullen onder het genot van een biertje of boeiende zaken horen.

Alternatief: Een begroting is goed (=conform voorgaande jaren) zolang er binnen een bepaald maximaal percentage afwijking wordt gewerkt. Punten die hier niet aan voldoen kunnen los aangestipt worden. Wanneer de O'FUCK stront ruikt moet dit nader onderzocht worden; oftwel steekproeven in plaats van doods(t/pr)eken (a la AFM)

-En toen... en dus.... daarom wil ik...gaaaaaaaap.....
Een goed idee maakt mensen enthousiast! Inspireer! Bij het aanhoren van een beleidsvoorstel krijg ik geregeld zin om bier te halen. Inspireer, transpireer, verhef uw stem, en snel een beetje....!!!!! In het bedrijfsleven bestaat de term elevator pitch. Kort gezegd: een goed idee kan je in een lift verkopen, leer hiervan!!!!! Dit valt ook de leden bij de ALV te verwijten, geef een persoon goodwill, geef een idee een eerlijke kans....

We need a man that can dream of things that never were [John F. Kennedy]

Dat waren even de drie belangrijkste puntjes die ik graag wilde aanhalen. Joerik ik heb de lustrumcommissie een e-mail met vragen, suggesties en succeswensen gestuurd, ik ga ervan uit dat deze ontvangen is, krijgt een voormalig commissielid daar nog antwoord op???

Verder: Joerik en Sven: zie dit als opbouwende kritiek, bespreek de puntjes binnen het bestuur (en ook graag op het forum!!!!!). Over twee weken ben ik weer boven de evenaar, onder het genot van een biertje speel ik graag een klankbord ergens op een meer in Friesland ...

SUCCES!!!
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Joerik wrote:dat het volgens Rob J er soft eraan toegaat? Dat de ALV niet zo mondig (of zelfs mierenneukerig) is als vroeger misschien het geval was? Ik zie het niet.
Mieren neuken kun je het noemen, maar wanneer mensen aangesproken worden op:

- een almanak die meer dan een jaar duurt (door een ervaren commissie)
- een geschenk van een studiereiscommissie (klok) dat maanden stuk blijft, omdat het bestuur vind dat het niet haar verantwoordelijkheid is
- een jaarverslag van het 47e wat nooit verstuurd is
- een jaarverslag van het 48e wat begin mei verstuurd wordt
- kabelggootjes (biergootjes, red.) in de Weegh die een eeuwigheid duren
- een mobiele tap die zo lang uit de running is dat ik gvd niet eens een buitenborrel heb meegemaakt dit jaar, en er gedorven inkomsten zijn.

Dit zijn geen puntjes waarover gemierenneukt wordt. De huidige generatie actieve leden neemt haar verantwoordelijkheden niet eens. En dan is het gek dat er niet genoeg uitstraling is om nieuwe leden aan te trekken?
Guest

Post by Guest »

Jasper wrote: kromme tenen hoor ik het aan wanneer men met trots weet te melden waar het gat van 17 eurocent
Winky, je hebt het niet helemaal begrepen. Als er een fout van 17 ct in de boekhouding kan zitten, kan er net zo goed een fout van 17 mille in zitten. Waarom zou je de ene typo WEL maken en de andere niet. Het is gewoon FOUT. Wanneer een boekhouding klopt, dan staat er onder de streep een '0' en dat is dus een bevestiging van het feit dat je je werk goed gedaan hebt.

Daarnaast moet je je realiseren dat iedereen zie loopt te 'kankeren' op een ALV daar een vrije avond voor op-offert. Het zijn dus allemaal mensen die het beste voor hebben met de vereniging, anders had je ze niet gehoord. Heb jij ooit iemand horen zeuren over dingen bij Mollier of zo'n ander clubje....precies. As if we fucking care...

En speciaal voor volgend jaar...
Het feit dat een bestuur met minder mensen is is GEEN reden om bij voorbaat al te zeggen: dat kan toch niet. Probeer het en ga strijdend ten onder. Je zult zien dat je verrot veel voor elkaar kan krijgen. Meer dan menig een vooraf denkt. Joerik en Sven, dat geldt ZEKER voor jullie. Al dat gezeik van een aantal mensen dat het er zo weinig zijn....bewijs maar dat zij met veel te veel waren. Maar dat gaat wel lukken denk ik.

PS.
O ja, hoe denk je dat het bij een bedrijf over komt als je een dag van tevoren meldt dat je excursie niet door gaat.....Ik weet niet of ik volgende keer nog mijn agenda ga vrij maken om een stel studenten rond te leiden die toch niet komen hoor.... #nietgoed
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Winky, je hebt het niet helemaal begrepen. Als er een fout van 17 ct in de boekhouding kan zitten, kan er net zo goed een fout van 17 mille in zitten.
Onzin, wanneer, zoals ik al aangaf, de afwijking van posten binnen een bepaald percentage (zeg 5-10 procent) valt t.o.v. de post van vorig jaar en het verschil onder de streep minder dan een euro is kan dat gewoon niet. Je moet naar het grotere plaatje kunnen (en willen kijken)

Het is erg slecht dat door vertragende zaken als een financiel overzicht waar ieder postje wordt toegelicht een vergadering geregeld de dag erna nog afgemaakt moet worden. Vaak wordt een bestuursfunctie gezien als een stoomcursus bedrijfsleven in het klein, neem daar dan ook een voorbeeld aan.

Bij de jaarvergadering van een multinational zit de huisaccountant ernaast en bevestigd slechts dat het goed is. NOOIT wordt gezegd, aandeelhouders leuk dat jullie gekomen zijn maar we gaan morgen inde pauze verder in een hok in het hoofdkantoor...

Stelling: Een vergadering die in één avond niet afgemaakt kan worden is slecht gepland of er is slecht gehamerd!

Verder heb ik het volste vertouwen in de groep die er nu voor staat om de kar te trekken.
Ivo
lid
Posts: 38
Joined: Sun 09 Apr, 2006, 15:06

Post by Ivo »

Laat ik ook beginnen met mijn succeswensingen met het toewerken naar een geslaagd 10e lustrumjaar!

Ook ik heb genoten van deze leuke ALV; hoe kan het ook anders met bijna alleen de eindpresentatie van de VOC en de verkiezing op de agenda.

Het is mooi om te zien dat Rob J aangeeft "enkele pogingen heeft gewaagd een gele cloothcrans te ontvangen", als je doelt op het moment wat mij nog goed bijstaat ontbrak het inderdaad aan scherpte, van de zijde van het lid in kwestie welteverstaan. Het roepen van inhoudsloze kreten dient niet "beloond" te worden met een gele clootkrans. Jammer dat wat beschonken gebral, waar het hier om ging, in de context van het "kritisch zijn" wordt gebruikt. Verder ben ik erg benieuwd naar de overige van "enkele pogingen".

De ALV verandert inderdaad door de jaren heen, zelfs in de relatief korte tijd dat ik meeloop valt het één en ander op:
  • - Er wordt niet meer gevallen over "D'tjes en T'tjes" waar Jasper het nog wel over heeft
    - De financien worden meer in samenwerking tussen OFAC en penningmeester beoordeeld en aangepast, waardoor er minder op een ALV ter sprake komt.
    - Er wordt minder kritiek geleverd tijdens een ALV, deels doordat er buiten de alv om dingen worden besproken en inderdaad deels doordat men minder kritisch is geworden, wat geen goede zaak is.
De discussie over de oorzaak van het aantal actieve leden, wat terug lijkt te lopen, zie ik graag los van het bovenstaande. Een groot aantal aspecten, zoals: overheid, FS, imago van Simon, binding met de leden, etc. spelen hierbij een rol.

Verder ben ook ik erg benieuwd waar Rob V zijn uitspraak " 't gaat slecht met Simon " op baseert.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Ivo wrote: Het roepen van inhoudsloze kreten dient niet "beloond" te worden met een gele clootkrans. Jammer dat wat beschonken gebral, waar het hier om ging, in de context van het "kritisch zijn" wordt gebruikt. Verder ben ik erg benieuwd naar de overige van "enkele pogingen".
Dan vraag ik me af waar die gele Cloothkrans dan voor is. Volgens mij is die namelijk juist in het leven geroepen om iritante, zatte leden, die inhoudsloze kreten roepen, op de ALV de mond te kunnen snoeren. Het lijkt mij namelijk ongepast om een lid welke gedegen kritiek uit, om de vereniging vooruit te helpen, een gele Clootkrans toe te wijzen.

Verder dacht ik dat wanneer een lid rookt tijdens een ALV en zijn rookwaar niet wil doven (zij het achterin op een kruk), door de leden van de ALV verwijderd mag worden. Dat de leden van de ALV daar tegenwoordig geen trek in hebben dat noem ik SOFT. En dat de voorzitter me vervolgens niet de mond snoert door me een gele Clootkrans te geven dat vind ik nog softer. Ik doel hiermee trouwens niet op jou Ivo.
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Op welke situatie doel je dan wel Rob J?

En waarom moet een voorzitter jou de mond snoeren als je zo te lezen bezopen staat te brallen zonder scherpte? Volgens mij had je de eer allang aan jezelf moeten houden en of jezelf nuchterder in de discussie moeten werpen met scherpte of had je gewoon bezopen stil moeten houden en op je stoel moeten blijven zitten.

Daarnaast weet ik niet welke ALV iemand met rookwaar niet verwijderd is, maar waarom heb je er zelf dan niet voor gezorgd? Schijnbaar ben je net zo hard op je stoel blijven zitten.

Ik vind het vreemd dat er een kratje bier wordt uitgeloofd voor het behalen van een gele Cloothkrans. Een gele Cloothkrans staat in mijn ogen voor niets anders dan iemand die zich uitermate zielig gedraagt tijdens een ALV (naar mijn mening iets dat NIET tau-waardig is! verbaas me door van mening te zijn dat je dat wel vindt!!!). Iets dat niks met scherpte te maken heeft. Overigens wel wordt verdiend naar mijn mening door iemand die door zou blijven zeiken over 17 cent in de boekhouding.
Een ALV dient zich bezig te houden met de grote lijnen van het verhaal: waar besteden we geld aan en waaraan niet. Gezeik over 17 cent in de boekhouding is in mijn ogen het uitspreken van wantrouwen naar de OFAC... en als dit dus betekent dat men inderdaad van mening is dat de OFAC niet naar behoren functioneert dan moet men daar een punt van maken en verder niet zeuren over de 17 cent.

Ik ben eveneens benieuwd waarom Rob V. vindt dat het zo slecht gaat met de vereniging. Ik vind het namelijk wel meevallen. De stijl van de huidige actieve studenten voor het runnen van de verenigings commissies kent niet geheel mijn voorkeur, maar het is de vraag of het echt verkeerd is of dat het slechts niet zo is als dat ik het zelf gedaan zou hebben. Ik meen dat het niet geheel aan de vereniging te wijten is dat studenten laks worden en steeds minder tijd willen besteden aan activiteiten buiten hun studie die niet tot ontspanning leiden of geld opleveren. Met het beeld dat ik van de huidige, "gemiddelde" W-student heb, denk ik dat de vereniging er nog niet eens zo slecht vanaf komt en dat het eigenlijk best goed gaat met de vereniging gezien de uitgangspositie.

Het zou overigens geen kwaad kunnen als mensen weer wat kritischer naar de ALV zouden gaan en wanneer ze zich vooral wat scherper zouden bemoeien met de zaken die er echt toe doen... en dus niet het gebral en gemierenneuk dat men zo graag "kritisch" noemt.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Dirk wrote:Op welke situatie doel je dan wel Rob J?

En waarom moet een voorzitter jou de mond snoeren als je zo te lezen bezopen staat te brallen zonder scherpte? Volgens mij had je de eer allang aan jezelf moeten houden en of jezelf nuchterder in de discussie moeten werpen met scherpte of had je gewoon bezopen stil moeten houden en op je stoel moeten blijven zitten.
Nou ik kan het me niet herinneren (raar?), maar ik neem aan dat ik een keer bezopen was op een ALV en dat Ivo me toen inhoudsloze kreten vond roepen. Van mij mogen de ALV notulen erop nageslagen worden hoor, kunnen we zien of het inhoudsloos was. En of er iemand anders misschien betere punten aandroeg op dat moment...

Daarnaast gaat het er helemaal niet om wat ik had moeten doen, ik geef alleen aan waar een gele Clootkrans voor bedoeld is. En naar mijn mening is die nog steeds
Rob J wrote:juist in het leven geroepen om iritante, zatte leden, die inhoudsloze kreten roepen, op de ALV de mond te kunnen snoeren.
Dirk wrote:Daarnaast weet ik niet welke ALV iemand met rookwaar niet verwijderd is, maar waarom heb je er zelf dan niet voor gezorgd? Schijnbaar ben je net zo hard op je stoel blijven zitten.
Nou, ik was degene die aan het roken was. Ik vind het een beetje overdreven om mezelf van de ALV te verwijderen. Het is veel leuker als een lid van de ALV dat tracht te doen. (zie puntje fysieke weerbaarheid)

Verder vind ik ook dat het niet eens zo slecht gaat met de vereniging. Vergeleken met een hoop andere studies zijn er bij W nog steeds veel mensen actief in een of andere vereniging. Bij FS en het sorps en Theta lopen ook veel W-ers rond. Maar wie is het niet met me eens dat het allemaal een beetje softer aan het worden is?
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Dirk wrote: Het zou overigens geen kwaad kunnen als mensen weer wat kritischer naar de ALV zouden gaan en wanneer ze zich vooral wat scherper zouden bemoeien met de zaken die er echt toe doen... en dus niet het gebral en gemierenneuk dat men zo graag "kritisch" noemt.
Ik vraag me overigens af waar je dit op baseert. Volgens mij ben je de afgelopen 2 jaar hooguit 2 of 3 keer op een ALV geweest. Gebralt wordt er wel maar het gemierenneuk van vroeger is zoals Ivo al aangeeft nagenoeg verdwenen.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Moraal van het verhaal: EVERYBODY HAPPY...

Damn, wat heb ik een hekel aan dat consensus gedoe... #kots
Was er net een beetje een discussie.... #koning
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Ik vraag me overigens af waar je dit op baseert. Volgens mij ben je de afgelopen 2 jaar hooguit 2 of 3 keer op een ALV geweest. Gebralt wordt er wel maar het gemierenneuk van vroeger is zoals Ivo al aangeeft nagenoeg verdwenen.
Ivo geeft dat niet aan... Ivo geeft aan dat er minder kritiek is. Jasper begint over mierenneuken en haalt er een voorbeeld aan dat ik slechts kan onderschrijven met de ervaringen van de enkele keren dat ik ben geweest (waar dat eeuwige gemierenneuk wat echt slaapverwekkend is een van de redenen voor is). ALV leden bij Simon hebben er nu eenmaal een handje naar om zichzelf graag te horen spreken en te gaan brallen als ze zat zijn zonder in hun minuten spreektijd ook maar een zinnig iets te zeggen (het liefst gaan ze elkaar alleen maar herhalen ... ) of mierenneuken als ze met veel pijn en moeite een mierenneukpuntje hebben gevonden (omdat ze geen zin hadden de boel voor te bereiden of er echt goed over na te denken) en dat puntje toch zeker in de notulen willen zien (want dan hebben ze een "bijdrage" geleverd en mogen ze weer naar huis).
Maar wie is het niet met me eens dat het allemaal een beetje softer aan het worden is?
Ben het wel met je eens dat het softer is geworden... maar het was juist het punt van Rob V. dat het slecht ging met de vereniging. De vraag blijft dus of het ook slechter gaat met de vereniging nu we steeds meer softies krijgen?
Nou, ik was degene die aan het roken was. Ik vind het een beetje overdreven om mezelf van de ALV te verwijderen. Het is veel leuker als een lid van de ALV dat tracht te doen. (zie puntje fysieke weerbaarheid)
Die mening kun je hebben, maar professioneel vind ik het niet... beetje kinderlijk zelfs... nu kun je natuurlijk van mening zijn dat de studievereniging een kinderspelletje is en dat je op de ALV zo hard mogelijk moet kloten en uitdagen om wat plezier te hebben... ik zou persoonlijk de ALV's saaier, maar dus korter, efficienter en professioneler hebben gezien mbt de bijdrage van de ALV-leden.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Maar het is ook kinderlijk. Dat is nu juist wat ik probeer te zeggen. Dat houdt niet in dat kinderlijk gedrag op een ALV niet bestraft zou moeten worden met een gele Cloothkrans. En als je goed leest dan is dat het punt dat ik maak.

Daarnaast denk ik dat die Gele Clootkrans mede in het leven is geroepen om de ALV een ludieke kant te geven. Ik ben het er dan ook helemaal niet mee eens dat de ALV saaier, korter en professioneler moet.

Professioneler zijn we al gegaan de laatste jaren door meer vooraf te bespreken en niet meer over d-tjes en t-tjes te vallen, en bepaalde (kleinere) begrotingen korter te behandelen. Kijk maar naar de ALV tijden van de laatste 2 jaar, deze zijn een stuk korter dan vroeger. Er moet echter meer ruimte zijn voor ludieke acties ipv dat het saaier en sneller moet. Als er nog eens gelachen wordt op een ALV dan zullen er ook meer mensen komen. En dit kan goed samengaan met efficientie.

Dus of het slechter gaat nu we meer softies hebben? Ik denk dat de charme van ludieke acties op een ALV, leuke wvttk-tjes, veiligstel acties, maar ook harde kritiek als het nodig is zeker bijdraagt aan de uitstraling van de vereniging. En daarmee zijn reflectie heeft op het aantal leden dat actief wordt/blijft en naar een ALV blijft komen. Simon was altijd de vereniging die altijd overal aanwezig was. Ook als er wat studentikoos gekloot was, stond Simon altijd vooraan. In mijn ogen is dit achteruit aan het gaan, dus verliest de vereniging aan charme.

Een lustrumjaar, zeker een 50-jarig bestaan, kan daar natuurlijk enorm veel verandering in brengen. Zeker met 2 Tau-leden aan het roer. Ik denk alleen dat er harder aan getrokken moet worden dan nu.
Post Reply