peuter in auto

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

peuter in auto

Post by Vandorp »

nu.nl wrote:Apeldoornse peuter met auto aan de haal

Uitgegeven: 28 april 2006 15:02
Laatst gewijzigd: 28 april 2006 15:03
APELDOORN - Een 3-jarige peuter is donderdag in Apeldoorn met de auto van zijn vader de tuin van de buren ingereden. Het kind is ongedeerd gebleven, meldt de politie vrijdag.

De peuter had in een onbewaakt ogenblik de sleutels van de auto weten te bemachtigen. Daarna klom hij in de auto, die begon te rijden zodra hij het voertuig had gestart.

Eerst ramde de jonge bestuurder de auto van de buren, waarna hij met de auto tot stilstand kwam in hun tuin. De auto en de tuin liepen daarbij schade op.
Klinkt als een potentievol chauffer die peuter. Ik heb ook een keer iets dergelijks met de Mitsubishi Lancer van m'n pa gedaan. Helaas niet zo spectaculair, maar ik was dan ook al 10 jaar oud. Ik krijg wel extra punten omdat de auto net 2 uurtjes daarvoor nieuw gekocht was. M'n vader stond tegen de buurman de auto te showen, en ik mocht achter 't stuur gaan zitten. De sleutel zat er in. "Mag ik de motor starten?" Ja hoor. De auto vliegt vooruit en knalt een meter verder tegen de auto van de buurman. Mooie deuk in de bumper -> 12 weken geen zakgeld (schade voor mij: 12 x 2,50 = Hfl 30) #sip

Bij een BMW gebeurt dit niet. Een quote uit de handleiding van mijn auto:

BMW Handleiding 318i wrote: Altijd de contactsleutel verwijderen en het stuurslot vergrendelen als de wagen wordt verlaten.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Mijn broer (toen een jaar of 6) heeft zo een keer ons Dafje (zo'n mooie oranje) achteruit tegen het huis aan gezet. Precies onder het raam waarachter m'n pa de krant zat te lezen...
Post Reply