online calculator

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

online calculator

Post by Vandorp »

Check dit: #cool

http://www.google.com/help/features.html#calculator

Je kunt dus gewoon in het google venster 3* 4 intikken en dan zegt-ie 12. Wat ook leuk is, zoeken op "earth mass". Ook heel handig is: "15 miles in kilometers", of, heel nerdy, "pi seconds in years" (pi seconde is precies honderd nanojaar) #goed

Bas
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Inderdaad, erg leuk, voor nerds. #nerd #kots

Bas, wij zijn geen nerds #cool
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Inderdaad, erg leuk, voor nerds. #nerd #kots
Ik geef toe, pi seconde is 100 nanojaar is info waar niet iedereen op zit te wachten #smile

Maar het gebeurt wel eens dat je ff wat moet uitrekenen, of ff een eenheid wil converteren. Windows "calculator" zuigt, Unix "dc" is voor echte nerds #smile, Nokia telefoons zijn rampzalig als calculator, Matlab heb je niet altijd bij de hand, etc. Google daarentegen heb je vaak wel bij de hand. En laat dat nu ook nog eens een heel uitgebried rekenapparaat zijn, met goniometrie, geneste haakjes, complexe getallen, eenhedenconversies, natuurconstanten, binair, hex,en zelfs romeinse cijfers om het Tau-logo na te rekenen #koning En dat allemaal uiterst intuitief.

Dat is gewoon prachtig, als je dat iets voor nerds vindt wil ik best een nerd zijn hoor. Liever dan in de bouw werken...
Jasper wrote:Bas, wij zijn geen nerds #cool
Dat zou nog eens een interessante discussie kunnen opleveren...

Bas
User avatar
Joost
lid
Posts: 47
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 8:50
Location: Rosmalen

Post by Joost »

Heren,

Voor het converteren van eenheden, en dan vooral tussen metrisch en engels/amerikaans, kan ik EPT aanraden.

http://www.pwr-tools.com/download.htm (standard edition anders moet je dokken)

Een beetje gare software maar goed voor converteren.
kijk na het installeren bij Math -> Conversion factors
Helaas nog geen nano-jaren maar toch een handige tool.

gegroet #zwaai

Joost
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Joost wrote:Heren,
Voor het converteren van eenheden, en dan vooral tussen metrisch en engels/amerikaans, kan ik EPT aanraden.
http://www.pwr-tools.com/download.htm (standard edition anders moet je dokken)
Joost
Onder Linux bestaat het programmaatje "units" en dat converteert ook tussen alles en nog wat. Dat is gewoon gratis. Het kan verder helemaal niks, alleen maar converteren tussen eenheden (maar dat doet-ie dan ook met hart en ziel).

Echter nu ik ontdekt heb dat google ingebouwde eenhedenconversie heeft denk ik niet dat ik nog vaak iets anders gebruik. Maar goed, als je in een of andere bananenrepubliek een gieterij uit de grond moet trekken zul je wel geen internet hebben dus dan is een stand-alone tool wel handig #smile

Bas
Post Reply