Maar Philips maakt het U gemakkelijk! Als het aan Philips ligt hoeft dat zappen bij reclames namelijk niet meer. De oplossing is gepatenteerd en werkt als volgt: bij reclames wordt Uw zapper geblokkeerd! Het is dan een kwestie van gewoon afkijken die reclame's, met als enige alternatief de 220 V stekker er uit halen. Combineer dit met technologie om apparaten te laten lopen bij stroomuitval, en je zult een stoeptegel uit de grond moeten trekken om de seksreclames weg te krijgen...
Het idee is dat er een signaal met de reclames wordt meegezonden waardoor Uw nieuwe digitale multimedia-ontvanger weet dat er gekeken MOET worden. Het werkt ook als je de uitzending hebt opgenomen en je probeert 'm af te spelen vanaf je HD-recoder. Vooruitspoelen kan niet meer.
Ik moest meteen denken aan Kubrick's "A Clockwork Orange", waarbij Alex wordt gedwongen om naar films met excessief geweld te kijken in het kader van zijn heropvoeding:

Nee ik verzin dit niet:
Het bewuste US patent application no. 20060070095
Dit allemaal ontwikkeld in ons eigen Eindhoven, door nationale trots Philips.
Bronnen:
slashdot
new scientist tech