Debattoernooi(en)

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Debattoernooi(en)

Post by Rik »

Binnenkort vinden weer de voorrondes plaats voor het Nederlands kampioenschap beleidsdebatteren. Een aantal van u heeft al aangegeven hiervoor interesse te hebben. Interesse alleen is niet genoeg, teams moet ik hebben. Dus meldt u zich in koppels aan bij mij, haast is geboden de eerste ronde is komend weekend al.

Op zaterdag 28 januari vindt het 'Brabants Debattoernooi' plaats in het academisch genootschap in Eindhoven. We mogen vereerd zijn met de uitnodiging, en deze kans moeten we niet laten schieten. Hiervoor lijkt me 1 team van 2 personen voldoende. Wie wil meedoen? Wendt u zich tot mij, voor aanmelding. Voor meer informatie, zie www.brabantsdebattoernooi.nl

ik hoop snel van u te horen
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

debattournooi of toernooi

Post by Pieter »

Tja, de dames en heren van het Nederlands debatto(u/e)rnooi gebruiken de woorden een beetje door elkaar. De link die Rik bedoeld is http://www.brabantsdebattournooi.nl/ en wanneer u deze dan opent komt u mooi op een webpagina aan waarop staat "Brabants Debat Toernooi 2006". Om het even consequent te houden #dizzy. Maar goed, lees deze wel even door, want daar staat oa op dat ze bijna het maximale aantal inschrijvingen hebben bereikt en de beslissing van twijfelende leden snel zal moeten vallen.
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Ik kan er niet bij zijn en dat is wel jammer, want het is een toernooi dat best hoog in aanzien staat bij de landelijke debatclubjes...

Overigens is het wel een toernooi waarbij je niet alleen twee deelnemers moet leveren geloof ik, maar ook juryleden... dat begreep ik althans van de site van Cicero.. kan ook zijn dat die expliciet ook daarvoor gevraagd zijn en dat het niet voor Tau op zou gaan... anyway..dat heeft Rik natuurlijk zo uitgedokterd #knipoog toch?

Geen slechte zaak als twee Tauleden met wat netwerkgevoel hier aan deelnemen. In mijn ogen is het daarbij vooral een goede zaak als we serieus genomen worden door de daar aanwezige debatclubs wat mijns inziens wellicht belangrijker is nog dan het winnen van het toernooi.. dat kan het jaar daarna namelijk alsnog!
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Bedankt Pieter voor de correctie. Jouw url is de juiste. De organisatoren hebben wel wat uit te leggen met zo'n spelling....

Over de juryleden. Wij zijn niet gevraagd om een jurylid te leveren. Ze hebben ons alleen uitgenodigd om deel te nemen aan het debat. Als we blijken heel goed te zijn dan vragen ze ons misschien volgend jaar wel om in de jury zitting te nemen #knipoog
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Wie gaan er koppels vormen voor het SSRE beleidsdebatteren?

Ik neem aan dat iedereen van jullie mee wilde doen maar dat in een hevige onderlinge braspartij de 4 superieure debaters zijn vastgesteld. Of is het toch anders gegaan?

succes!
Mo/ren 2

Post by Mo/ren 2 »

Voor wie zich echt goed voor wil bereiden:

Studium Generale: Workshop Debatteren
Debatteren is sport. Het vraagt kracht van argumenten, geestelijke lenigheid, inschattingsvermogen, snelheid van denken en een scherp gevoel om het publiek te bespelen. De essentie van een debat is dat elke deelnemer zijn of haar visie geeft op een kwestie en dat een beslissing wordt genomen bij meerderheid van stemmen. Bij het debat staan de argumenten centraal, maar er zijn trucs om de argumenten beter aan het publiek te verkopen en om drogredenen van de tegenstander te ontmaskeren. Jan Rosing, voormalig Europees kampioen debatteren, laat je ervaren dat debatteren meer is dan een discussie en anders dan een dialoog.

Informatie en aanmelden: Jan Weerdenburg, tel. 040 247 2071. Kosten € 5,-. Alleen voor studenten en promovendi.



Op 30 januari, 6, 13 en 20 februari 2006, Collegezaal 11, Auditorium

http://w3.tue.nl/nl/diensten/csc/agenda ... editflag=1
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Dat klinkt goed meurend,

Als onze geeerde afgevaardigde rhetorica initiatief wil nemen hier met het dispuut eens aan mee te doen, meld ik mij vast aan (niet de 30ste.. dan staat deze lange lat nog op de lange latten).

Zo niet, laat het even weten. Dan zal ik er eens achteraan gaan.

Groet
User avatar
Joris
lid
Posts: 83
Joined: Thu 16 Sep, 2004, 10:14
Location: Eindhoven

Post by Joris »

Lijkt mij prima zo'n workshop. Dus bij deze meld ik mij ook aan.

Groeten,

Joris
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Gaat er nu nog een Tau-team meedoen aan het SSRE debat-toernooi?

Zo ja wie.....
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

HERINNERING:
Vanavond is de eerste voorronde van het SSRE debattoernooi waar Tau aan meedoet. Helaas valt het samen van het afscheidsfeest van Student Vissers. Voor diegene die niet zo vroeg naar het feest gaan, komt u ons (Jasper en Rik) aanmoedigen. Het begint om 19.30 in de soos van SSRE.

Schrijft u alvast in uw agenda:
7 februari a.s. zullen de Studenten Wismans en Van Kerkhoven ons dispuut vertegenwoordigen.

Jasper en Rik
Guest

Post by Guest »

Winky en Rik,

Jullie hebben het dispuut waardig vertegenwoordigd!! #goed!! Nu zetten we onze troef maar in op de andere twee heren,

Succes,

Bas
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Tja heren,

Bij het laatste debat hebben wij inderdaad verloren van twee dames, ik hoop dat ons eerste Tau-team beter presteert op 7 februari.

p.s. Joske, kijk eens even of die tijd die je in de agenda zette wel klopt, wij moesten er nl om 19:00 al zijn voor de loting.
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

Ja Heren,

Het is een beetje langs me heen gegaan om te checken hoe het gegaan was met het debattoernooi, vanwege mijn afscheidsfeestje. Ik lees nu net dat jullie de laatste ronden verloren hebben, terwijl ik me vaag van gisteren herinner dat Rik me nog zei dat jullie door waren. Maar dat zal ik dus wel niet helemaal goed hebben gehad, met al dat alcohol in mijn bloed. Hopen dat Jannis en Joris het beter gaan doen.

Groeten Viske
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Joris & Jannus

Post by Mo/ren »

Heren, hoe is het gisteren afgelopen?
User avatar
Joris
lid
Posts: 83
Joined: Thu 16 Sep, 2004, 10:14
Location: Eindhoven

Post by Joris »

Laatste debat hebben we helaas verloren. De jury droeg een helder argument aan, nl. dat zij er niks van snapte. Het was voor hen volstrekt onduidelijk hoe het energie netwerk in elkaar steekt. Wat bleek nu: een van de jury leden bleek ex-medewerker te zijn van Essent. Al snel bleek dus waarom hij ex-medewerker is.
Jammer van de jury, want volgens mij ging het debat redelijk gelijk op. Maar goed volgende keer beter en hopelijk een andere jury.

Groeten Joris
Post Reply