Politieke cartoons

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Politieke cartoons

Post by Joerik »

Het leek me leuk om hier af en toe treffende politieke cartoons te plaatsen. Bij deze de eerste:

Image
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

Image

Mierenneukerigheidje, het gaat om diskettes en niet om floppy's. (Van die B-drive dingen... van voor mijn tijd...heb ik gehoord...)

Lees ook op nu.nl:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=638671&c=10

Vind het ook echt weer wat van die smerige Peter R de Vries om dit smakelijk uit te gaan smeren voor zijn programmaatje. Wat wil hij ermee bereiken door deze "gevoelige" informatie uit te zenden? Credits winnen bij de Nederlandse stemmers? Om te kunnen zeggen dat de AIVD een smerige bende is die informatie achterhoud en dus slecht is en dat zijn partijtje PRDV daar eens heel veel verandering in gaat brengen? Allen die arrogante naam al, een partij naar jezelf vernoemen en dan maar wat slappe termen er bij verzinnen, Partij voor Rechtvaardigheid, Democratie en Vrijheid. #nee

Ik ben erg benieuwd naar wat dat gaat worden met die partij van hem, hij wilde een prominente rol in de kamer ("niet in de marge") met minstens vijftien zetels. Ik geloof (maar vooral hoop) niet dat tien procent van de stemmers op hem gaat stemmen. Wat zou er daarna volgen? Willibrord Frequin in de tweede kamer? Patty Brard als minister? Stel nou dat PRDV maar vijf zetels krijgt en Peter zegt ermee te kappen. Dan slaat hij een lekker figuur. Dan kan ie zijn carriere wel vergeten. Nou, misschien dat hij bij SBS6 wel kan blijven, daar geven ze niet zo om imago.
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Post by Joerik »

En weer een nieuwe:

Image
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

die ophokcartoon is briljant! Er schijnt er eentje te zijn waar de tekenaar van die deense cartoons opslag gaat vragen, omdat hij had gehoord dat er een enorme prijs op z'n hoofd staat: "nu weet ik wat ik waard ben" is de tekst. Heeft iemand die ergens online zien staan?
Post Reply