digitale camera gezocht

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

digitale camera gezocht

Post by Vandorp »

Heren,

M'n zusje zoekt een sub-compact digitale fotocamera (formaat pakje sigaretten dus). Het budget is " zo laag mogelijk", maar 200 euro is echt wel een harde bovengrens. Nu kan ik wel tig sites gaan zitten lezen, maar hier zijn vast mensen die aan de hand van dergelijke constraints camera's uitzoeken en dus goed op de hoogte zijn van wat er tegenwoordig in dat segment de beste keus is. Iemand advies?

Bas
User avatar
Frits
lid
Posts: 70
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 15:37

Post by Frits »

He Bas,

ben niet op de hoogte van de allernieuwste camera's, maar heb zelf nu ruim een jaar de Nikon coolpix 3200, welke toendertijd al voldeed aan jouw constraints. Een van zijn opvolgers, inmiddels ook al niet meer het allernieuwste type, maar is bv. de coolpix 4600.
Welke zeer goede prijs/kwaliteit foto's maakt en de camera zelf is robuust uitgevoerd.

http://tweakers.net/pricewatch/108004?Landfilter=Ne

groeten,

Jeroen
User avatar
Abspoel
lid
Posts: 9
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:54
Location: Oestgeest

www.kieskeurig.nl

Post by Abspoel »

Probeer http://www.kieskeurig.nl #koning eens.

Naast dat je er vele camera's naast elkaar kunt zetten kun je ook voor een specifieke camera online prijzen zoeken.

Verder zijn er ook reviews van gebruikers (aantal sterren) maar ik kijk meestal alleen naar de features.

Heb zelf een analoge olympus mju die voor zo'n kleine camera erg goede foto's aflevert. Deze olympus mju's heb je ook in digitale uitvoering. Ik zou daar eens naar kijken.

Gr.

Bas.
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Mijn ervaring is dat bijna alle camera's wel 'goed' zijn. Foto's maken die je fatsoenlijk kan afdrukken op normaal formaat is zelfs met de goedkoopste meuk mogelijk. Die electronica is tegenwoordig zo cheapo dat er geen echte zooi tussen zit. Het grote verschil zit hem vooral in wat je wel en niet kan. Hoe gedraagt hij zich bijvoorbeeld bij mindere licht-opbrengst (schemering), optische zoom, hoe snel is hij. In eerste instantie wilde ik ook een 'point-and-shoot' camera, dus snel en zonder fratsen, maar toch blijkt dat je al snel wat extra dingen wil, zoals een zelf ontspanner, langere sluitertijden.
Mijn advies, ga gewoon naar een GOEDE fotozaak en laat je voorlichten. De meeste van die lui zijn echte vak-idioten die je gewoon het beste voor je geld willen verkopen en niet alleen maar een zo duur mogelijk ding. En die paar 10-tjes die je meer betaald heb ik wel voor die service (en garantie) over. Die zaak aan het einde van Stratumseind (naam ff kwijt) vond ik erg goed.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Rob J zweert evenals alle "adicts" bij canon.

kijk eens op http://www.dpreview.com
-vergelijkingen
-prijzen
-voorbeeldfoto's
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Ik zweer idd bij Canon.

Die zaak aan het eind van Stratumseind heet Cityfoto. Ik heb zelf betere ervaringen met Camex, zij zitten in de straat van de Scapino en het Dieselwinkeltje als je het dan weet. Deze lui zijn redelijk prijzig maar geven wel een gemeend goed advies. Wellicht interessant: Donderdag opent de nieuwe Mediamarkt. Zij zullen vast wel leuke openingsaanbiedingen hebben.

Buiten deze tips is mijn mening dat als je max 200 euro uit wil geven (ik neem inclusief geheugenkaart, batterijen + lader, tasje etc) je het niet echt belangrijk vind wat je koopt. De Canon A410 (3.2 Mpixels, 3.2x optisch) komt all-in wel in de buurt van die prijs.
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Trouwens,

als je je zusje weet te overtuigen dat het toch echt beter is om 300 euro uit te geven dan kan ze een ixus 40 of een ixus i5 kopen. Daar zal ze op lange termijn veel blijer mee zijn en zo'n ixus doet het gewoon goed bij het andee geslacht #knipoog
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Post by RobJ »

Bas,

ik heb nu net de nieuwe folder van Paradigit onder mijn neus. Hierin staat een Canon A410 voor 149 euro.
Post Reply